Stříbrný rybník - Opočno

číslo 8 Čánka Asfalt 21,3 km
číslo 9 Opočno-Kupkovo náměstí Asfalt 23,4 km
číslo 10 Opočno-zámek Asfalt 23,9 km

Trasa je sedmou částí našeho cyklovýletu po stopách F.L.Věka, který jsme absolvovali v polovině června 2012. (předchozí část je na https://www.turistika.cz/trasy/chlumec-nad-cidlinou-hradec-kralove-stribrny-rybnik)

Z Autocampu Stříbrný rybník jsme vyrazili po lesní cestě z pčátku značené červenou turistickou značkou. Od rozcestí U Svinar jsme dále pokračovali do Svinar. Na jejich okraji jsme odbočili doprava a po ulici Pod Haltýřem a poté po lesní cestě dojeli až k silnici ze Svinar do Bělče nad Orlicí. Zde jsme se napojili na cyklotrasu č.222, která nás nakonec s menšími odbočkami dovedla až do Opočna.

Rovinami, mezi loukami a lesíky, rovinou kolem Orlice, jsme projeli Bělčí nad Orlicí a Krňovicemi.

Mezi Krňovicemi a Třebechovicemi pod Orebem jsme překřížili silnici č.11.

Třebechovice jsme projeli mírnou oklikou. Důvodem bylo hledání nákupního střediska a nákup proviantu. Proto jsme ihned za železniční tratí zabočili vlevo na chodníček podél trati na Resslovu ulici. Po ni jsme pokračovali na Jiráskovu, Žižkovu, Pitrovu ulici a konečně na Masarykovo náměstí.

Před kostelem sv.Ondřeje jsme odbočili vlevo na ulice Flesarovu, Na Ostrově a Orebitskou. Šárovcovou ulicí a poté mezi loukami jsme pokračovali do Polánek nad Dědinou. Ty jsme projeli až k posledním stavením. U nich začínala polní cesta do Ledců, lemovaná jak vzrostlými, tak nedávno vysazenými duby.

V Ledcích jsme se napojili na silnici d Opočna, překonali jsme menší kopec, který nám po rovinách v Polabí připadal mnohem větší, než opravdu byl.

Abychom nemuseli po silnici, přejeli jsme pod kopcem železniční trať z Týniště nad Orlicí do Opočna a asfaltovou cestou pokračovali rovně až k lesíku. Po vrstevnici jsme potom dojeli do Očelic. Tato "odbočka" byla po trase cyklotrasy č.4167.

Z Očelic, kde bylo opět stoupání, jsme sjeli k Čánce a znovu stoupali na vrchol dalšího kopce. Před námi se objevilo Opočno.

Sjezd do Opočna byl příjemný, o to horší bylo ale tentokrát opravdu příkré stoupání na Kupkovo náměstí. Po ochlazení u kašny jsme projeli po Zámecké ulici na Trčkovo náměstí a potom až na hlavní nádvoří zámku.

Zde předposlední část našeho putování končí.

Poslední část trasy po stopách F.L.Věka je na https://www.turistika.cz/trasy/opocno-dobruska-opocno.

Celá cesta je na https://www.turistika.cz/cestopisy/po-stopach-f-l-veka-praha-dobruska.

Poslední aktualizace: 11.7.2012
Stříbrný rybník - Opočno na mapě
Autor: Strnadci

Příspěvky z okolí Stříbrný rybník - Opočno

Bělečský potok
Ohledně toho, kde vzniká Bělečský potok (dříve zvaný také jako Náhon,…
Turistický rozcestník Stříbrný potok, který se nachází v blízkosti kempu u Stříbrného rybníku, ukazuje turistům cestu ve dvou…
Kdy: sobota 20. května 2017 od 14.00 do 19.00 hodinKde…
Autokemp Stříbrný rybník se nachází u největšího z rybníků v…
Kdy: sobota 19. května 2018 od 14.00 do 19.00 hodinKde:…
Kempování je v České republice poslední roky stále populárnější. Češi si…
Jak název příspěvku napovídá popisovaná cyklostezka vede kolem známého…
V místech na pomezí katastrů královéhradeckých městských částí Malšovy…
Smiřická hráz jak by se podle názvu mohlo zdát se nenachází u Smiřic, ale na okraji hradeckých lesů. Jedná se o pozůstatek zaniklého…
Naše videotrasa začíná v areálu Kempu Stříbrný rybník. …
Občas se stane, že se nám nechce nikam daleko a vezmeme za vděk…
Rekreační oblast a přírodní koupaliště Stříbrný rybník, lidově zvané …
Ohledně tohoto, dnes již neexistujícího rybníku, se můžeme dozvědět řadu…
Jak název příspěvku napovídá popisovaná cyklostezka vede kolem známého…
V roce 1998 bylo rameno u Stříbrného rybníka u Malšovy Lhoty vyhlášeno…
Pomník obětem 1. sv. války, v Malšově Lhotě, se nalézá na návsi při…
Rozcestí u Svinar nedaleko stříbrného rybníku ukazuje cestu po červené značce ve směru Hradec Králové - Třebechovice pod Orebem a…
Prostor hradeckých lesů je protkán neskutečným množstvím cest, značených i…
Okruh, který je již téměř dobudován, vede od parkoviště u Lesního hřbitova…
  Modrá vozíčkářská trasa je kratší ze dvou vozíčkářských tras, které…
Pomník s postavou vojáka vyhlížejícího do dáli najdeme ve směru od návse k lesu. Pomník byl postaven, v roce 1921, jako vzpomínka na…
Zděná bouda prošla výraznou a velice povednou rekonstrukcí. V objektu…
Lesní hřbitov na okraji Hradce Králové samozřejmě není klasický turistický…
Za výchozí místo k rytířskému hradišti jsem zvolil rozcestí U Zděné boudy…
Míříme do nekonečného prostoru hradeckých lesů, který je nejen rájem…
Hradecké lesy je rozlehlý lesní prostor, který se rozprostírá od …
Rytířské hradiště v hradeckých lesích
Hradecké lesy nejsou jen rájem houbařů a turistů, ale přičiněním…
Lokalita Haltýře se nachází v prostoru mezi Malšovicemi a Bělčí. Jedná se o soustavu dávných slepých ramen Orlice, která jsou…
Hradec Králové je krajským městem Královehradeckého kraje a leží východním směrem od Prahy. Metropole východních Čech, Hradec Králov…