Tour de burčák po vinařských stezkách Znojemska

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

číslo 1 Znojmo, Loucký klášter Asfalt 0,0 km
  Z kláštera jsme se vydali vpravo přes most a hned za mostem po pěšině podle řeky. Nechtělo se nám jet po hlavní silnici, dokud to nebylo nutné.
číslo 2 Nový Šaldorf Asfalt 1,8 km
  Odbočujeme vpravo, bohužel kousek po hlavní.
číslo 3 Nový Šaldorf, Vinařství rodiny Nápravovy Asfalt 2,1 km
číslo 4 Nový Šaldorf, Vinařství Špalek Asfalt 2,4 km
číslo 5 U nádraží Šotolina 3,5 km
  Odbočujeme vpravo, podjíždíme silnice a jedeme po poli. Ale v klidu, mimo ten cyklistický dav.
číslo 6 Konice Šotolina 5,2 km
  Na začátku obce odbočujeme vlevo - okolo kapličky a dál po pěšinách.
číslo 7 Popice - Vinařství Antonín Koníček Asfalt 6,9 km
číslo 8 Rozcestí Šotolina 8,9 km
  Chvílemi to ani na tom kole nejde, ale je tu hezky.
číslo 9 Vyhlídka na Šobes Šotolina 10,5 km
  Tady je nádherná vyhlídka na řeku a na vinice na Šobesu. Pokračujeme dál po zelené. Už to lze na kole.
číslo 10 Hotel Vinice Hnanice Asfalt 11,2 km
  Tady jsme si chtěli dát oběd. Jenže tu jsou nějaké cyklistické závody a hrozně lidí. Jede se dál.
číslo 11 Hnanice Asfalt 12,4 km
  Ani tady jsme se nenajedli, buď nevaří, nebo není místo, nebo se nám tam nelíbí přemrštěné ceny.
číslo 12 Odbočka Asfalt 12,8 km
  Odbočujeme po cyklotrase vlevo do Šatova
číslo 13 Šatov Asfalt 15,2 km
  Odbočujeme vlevo a po hlavní vlevo a pak vpravo. Tam by měla být hospůdka - asi s názvem U Franty.
číslo 14 Šatov, U Franty Asfalt 17,1 km
  Konečně se jdeme najíst. Je tu sice plno, ale obsluha rychlá a za chvíli se uvolňuje venku místo. Pak musíme kousek zase zpátky.
číslo 15 Šatov, Vinařství Poppovi Asfalt 17,8 km
číslo 21 Načeratice Asfalt 30,4 km
  Jedeme vlevo a do Znojma
číslo 22 Odbočka Asfalt 33,0 km
  Chceme se vyhnout hlavní silnici. Odbočujeme mezi vilkami vlevo, dá se říct, že se kousek vracíme.
číslo 23 Za hlavní Asfalt 34,6 km
  Hlavní silnici jsme jenpřejeli a pak až odbočili vpravo
číslo 24 U mostu Asfalt 36,9 km
  Už jsme těsně před cílem. Jen přes most a ke klášteru.
číslo 25 Cíl - Znojmo, Loucký klášter 37,6 km

Ve Znojmě se pravidelně konají akce Krajem vína. My jsme se této akce zúčastnili prvně v sobotu 24. 9 . 2016. Nevzala jsem si s sebou foťák, protože nerada fotím davy lidí a věděla jsem, že vyfotit nádherné vinné sklípky bez lidí by sotva šlo.

Po zaplacení startovného ve výši 120,- Kč jsme dostali sklenku na burčák se závěsem na krk a mapku. Mohli jsme si vybrat trasu pro pěší nebo dvě Cyklotrasy. Kratší trasa měřila něco přes 30 km, delší necelých 45 km. My jsme s sebou měli našeho znojemského kamaráda, který nás provedl občas jinou trasou, abychom nejezdili v davu mezi cyklisty a poznali i přírodní krásy. Takže podle razítek jsme projeli tu krátkou trasu, ale dalo nám to víc jak 40 km. Sice bychom to zvládli objet i po  delší trase, ale chtěli jsme se v 17 hodin zúčastnit slosování. Co kdybychom náhodou něco vyhráli. Že jsme nevyhráli, to je skoro samozřejmost, ale užili jsme si to.

A ještě něco. V každém vinařství, které bylo do akce zapojeno, bylo možno si koupit nejen burčák, ale i víno, dokonce i jiné občerstvení, někde hrála i muzika, jinde měli na ochutnávku různé odrůdy hroznového vína. A komu nestačil tento burčák, měl možnost ochutnat burčák v řadě dalších otevřených vinařství. Ale tojsme ani nezkoušeli. To nevím, jak bychom zvládli dojet do cíle.

Bylo to fajn. Jedni naši známí tam z Plzně jezdí už po kolikáté. Já se přiznám, že takovéhle davové akce moc nemusím. Ale jednou to zažít, to za to stálo. A burčák, ten mám moc ráda. A nejen burčák, i víno.

Poslední aktualizace: 16.1.2017
Tour de burčák po vinařských stezkách Znojemska na mapě

Příspěvky z okolí Tour de burčák po vinařských stezkách Znojemska

Znojmo - Návštěvnické centrum Znovínu v Louce
Naše cyklistické výlety celkem často končí ve Znojmě, takže máme vždy příležitost navštívit či nakouknout do nějaké zajímavosti či památky, kterých j…
Nachází se v přízemí historické budovy Louckého kláštera. Kromě …
Jeden pěkný letní den  přicházíme po prozkoumání krás Pálavy v  pozdním…
Premonstrátské sídlo stojí ve znojemské Louce od konce 12. stolet…
Jedná se o nejimpozantnější stavbu ve Znojmě. Tento monumentáln…
Loucký premonstrátský klášter se stal naším cílem krátkého odpole…
Výchozím bodem naší vyjížďky se stalo Znojmo a to konkrétně jeho část Nový…
Jestli někdy dosáhli Češi v Evropě rozmachu a rozkvětu, tak to bylo za…
Město Znojmo, vyhlídková věž, hrad jsou nádherné. Ale za návštěvu jistě…
Znojemsko, přesněji Znojemská vinařská podoblast je sice nejmenší…