Tři kameny

Trasy Běžky Malá náročnost

číslo 1 Stanice lanovky Jelení skalka Šotolina 0,0 km
  Na vrchol Jelení skalky nás vyveze lanovka zdarma
číslo 2 Pod Ucháčem Šotolina 0,7 km
  Nástup k okruhu kolem Ucháče
číslo 3 U Tří kamenů Asfalt 1,2 km
  Připojení modré TZ k lesní silnici a červené cykloznačce
číslo 4 Vyhlídka nad Pekařovem Asfalt 3,5 km
číslo 5 Odbočka zelené trasy od červené cyklo Šotolina 3,8 km
číslo 6 Vyhlídky na Králický Sněžník Šotolina 4,5 km
číslo 7 Tři kameny útulna Asfalt 6,1 km
  Rozcestí u Tří kamenů, možnost odbočky na vyhlídku
číslo 8 Serpentina u sjezdovky Asfalt 7,0 km
  Vedle cesty modrá sjezdovka
číslo 9 Přemyslovské sedlo Asfalt 7,9 km
  Široké sedlo s výhledy na Králický Sněžník a Hrubý Jeseník
číslo 10 Přemyslov Šotolina 8,2 km
  Přechod přes cestu - dál do kopce do Koutů nebo dolů do Přemyslova do hospody

K velké škodě samotných běžkařů jejich velká část směřuje pouze do nejvyšších partií Hrubého Jeseníku a opomíjejí ne příliš vzdálené nižší partie, leckdy i snadněji dostupné partie. Zima se sice chýlí ke konci, nicméně konečně po ne příliš přívětivých měsících lednu a únoru konečně březen přinesl sluneční svit, což jsme nemohli nechat nevyužité. Když jsme po shlédnutí stavu lyžařských stop zjistili upravenost stop, vyjevil se výlet na Přemyslov jako smysluplná akce. Podle internetu by měla být projeté stopa po červené cyklotrase Kouty – Přemyslov, víceméně v úseku od Poniklého potoka, což naštěstí bylo (začátek trošku zaneřáděný po těžbě), ale zbytek trasy po úbočí Černé stráně značně luxusní a pak středisko Přemyslov a stopy kolem Ucháče. V podstatě je projet okruh zvaný Tři kameny. Toho se týká i tento popis. Nástup do lyžařské stopy je velmi příjemný – běžkaře vozí zdarma, horní stanice na Jelení skalce je ve slušné nadmořské výšce – cca 940m, stopa směřuje po hřebínku do lesa míří pod vrch Ucháč. Kolem něj se dá najít rovněž stopa – sice momentálně přírodní, ale podle sdělení jedné turistky celkem slušná. My však míříme po modré značce k lesní silnici od Tří kamenů do Pekařova. Míříme podle hodinových ručiček. Silnice je součástí červené cyklotrasy 6155. To je vlastně taková velká okružní trasa kolem celé Loučné nad Desnou a část trasy využívá lesní cestu od Přemyslova. První úsek je celkem po rovině v lese a stínu – i díky tomu je tu stále dost sněhu. Asi po 2km se konečně trasa sklání do velké serpentiny nad Pekařovem – odkud je pěkná vyhlídka na protější masivy Hanušovické vrchoviny následující Králický Sněžník a na obzoru až někam k Orlickým horám (spíš Góry Bystrzyckie – polský protějšek našich hor), pak ještě další kratší sjezd do další serpentiny – zde ovšem červenou cyklotrasu opustíme a odbočíme (ve skutečnosti jedeme rovně) po zelené TZ na sever. Nad Pekařovem se vlastně okruh obrací zpět. Následuje táhlé, ale mírné stoupání. Sjezdem jsem totiž příliš neztratili, jen necelých 100m. Ty musíme nabrat zpět. Dlouho jsem po zelené značce nešel (jezdím na kole po červené), tak nás překvapí, že značná část cesty se zelenou značkou je bezlesá, což ovšem přináší skvělé výhledy převážně na masiv Králického Sněžníku. Až poslední cca kilometr je opět v lese, nicméně před závěrem se naskýtá možnost výstupu na skvělou vyhlídku. Stoupání končí u rozcestí Tři kameny. K samotnému vrcholu je prošlápnutá stopa – je to téměř po rovině, takže vydaří-li se počasí, je škoda odbočku nevyužít (modrá TZ).

Po náležitém rozhledu pak už jen návrat do stopy a sjezd po lesní asfaltce do Přemsylovského sedla a k areálu. (opět červená cyklo). Je jen škoda, že do Přemyslova zajíždí (vlastně nezajíždí) skibus jen sporadicky, běžkaři jsou přece jen zvyklí cestovat hromadnou Dopravou – už kvůli různým změnám směru výletu aj. Naštěstí je kousek pod lyžařským areálem zkratka lesem a na zastávku v Rejhoticích to je něco málo přes dva kilometry …

Poslední aktualizace: 2.3.2013
Tři kameny na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Tři kameny

Na běžky do SKIAREÁLU PŘEMYSLOV
Přemyslov osada ležící při cestě mezi Loučnou nad Desnou, místní částí…
Dlouhá léta se v průvodcích uvádělo, že největší středisko…
PR Přemyslovské sedlo (3,68ha) se nachází vpramenné oblasti…
Dnes spolu navštívíme skalní vyhlídku, která nejenže je dobře dostupná,…
Název není zcela originální, jen v Šumperském okresu najdeme min. jedny další. Výrazné skalisko na vrcholu ve skupině Ucháče v…
Zimní krajina má své nezpochybnitelné kouzlo…
Pěšky, autem, na kole – podle potřeby a možností. Přemyslov je jednou z…
Skály nad Bukovicemi Na jihovýchodní rozsoše vrchu Ucháče nad…
Začátek letošního září (2023) pokračuje ve stylu ryze letním a dokud to…
Těsně pod vrcholem stoupání silničky od Loučné nad Desnou do Nový…
Zatímco první polovina letošního října příliš nelákala k sáhodlouhým…
  Už je to víc jak deset let, co jsem je přetnul naposled, ale vzpomínka…
Konkrétní údaje uvádí rozlohu 38,47 ha, nadmořskou výšku od 715 do 846 m a…
Že je lokalita mezi Přemyslovem a Novými Losinami hodnotná i z př…
Na konci 19. století byly ve svazích Černé stráně vybudovány…
Bremsberková Bouda je chata nalézající se u lesní cesty z Přemyslova do…
Černá stráň - Kazatelna se skalním  tunelem
Černá stráň - Kazatelna se skalním tunelem
   Tato skála je naprosto unikátní hříčkou přírody a svým tvarem vůbec…
   Černá stráň je mohutná rozložitá hora, jejíž masív vyplňuje většinu…
  Přichází naše poslední ráno v Jeseníkách. Budím se po 4.hodině, venku je…
   Pro všechny milovníky Jeseníků mám tip na levné ubytování v Koutech nad…