Vycházkový okruh okolo Vimperka

Trasy Pěší trasa Střední náročnost Video trasa

Trasa začíná na náměstí Svobody v domě čp. 8 se vzácně dochovaným gotickým sklepem a s původním schodištěm. V tomto sklepě je v současnosti umístěna logická hra Steinbrenerova tiskárna. Původně středověké náměstí ulicového typu leží na skalní ostrožně na příkrém svahu. Svou současnou podobu získalo po požáru v roce 1904.

V horní části náměstí byla do hradeb proražena branka, která je nástupem na náš okruh, jež vás zavede do blízkého okolí Vimperka. Sejdete do údolí řeky Volyňky a po červené cykloturistické trase dojdete k technické památce - velkému čtyřobloukovému železničnímu viaduktu přes klášterecké údolí. Pokračujte polní cestou do osady Klášterec, malé kolonizační vesnice ze 14. století, ležící na vimperské větvi Zlaté stezky. Ve 13. století zde založili mniši - kolonizátoři z Bavorska - klášter. Na návsi vesničky najdete kapli Povýšení Sv. Kříže a sejdete opět do údolíčka říčky Volyňky. Odtud je možné se po žluté turistické značce, která kopíruje někdejší trasu Zlaté stezky, vrátit zpět do Vimperka. Na této trase míjíte několik vyhlídek a na křižovatce lesních cest je malé odpočívadlo.

Cesta Vás dovede k další technické památce vodovodu Solar z roku 1888. Odtud sejdete zpět do města. V ulici Inocencova stojí dva srubové domy datované do konce 18. století. Kolem Steinbrenerova domu - dříve označovaného jako Dům U Slona, se ocitáte ve spodní části náměstí před hranolovou městskou věží - zvonicí. Barokní výzdobu zvonice zničil požár v roce 1881 a úpravou v roce 1909 byly odstraněny i zbytky barokních maleb v průčelí. Hned vedle zvonice stojí farní kostel Navštívení Panny Marie. Pochází patrně z roku 1365.

Trasa je středně náročná a je určena především pro pěší turisty.
Okruh je značen žlutou barvou a erbem.

Poslední aktualizace: 20.5.2024
Vycházkový okruh okolo Vimperka na mapě

Příspěvky z okolí Vycházkový okruh okolo Vimperka

IC Vimperk
Infocentrum Vimperk se nachází na adrese Náměstí Svobody 42, Vimperk dá se zde…
Vimperské náměstí zdobí uprostřed dvě kašny. Obě jsou čtvercové z…
Vycházkový okruh Vimperkem Čtyřkilometrový vycházkový o…
Deštivé počasí nás vyhnalo z Alp, a protože máme cestou domů Šumavu,…
Ačkoliv stojí na kopci, naneštěstí ale v dolní části podlouhlého náměstí Svobody, je kostel poněkud zastíněn vyšší i honosnější…
Jedeme do Vimperku poznat další jihočeskou památku. Vezeme se po silnici I/4 vedoucí ze Strakonic do německého Freyungu. Ve Vimperku zámek chvíli…
Název Myslivna je zřejmě správný, nicméně spousta návštěvníků i místních …
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na zámek Vimperk…
Vimperk leží v Jižních Čechách, jižním směrem od města Strakonice. Město…
Popis trasy naleznete na adrese:http://ondra-pdvyv.wz.cz/odkazy/XVII-S.htm…