Výstup na Snowdon

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

číslo 1 Parkoviště u Pen-y-Pass Šotolina 0,0 km
  Parkoviště na silnici A4086 na silnici do Llanberis. Trasa je označena jako Miners' Track.
číslo 2 Jezero Llyn Teyrn Asfalt 1,3 km
číslo 3 Na hrázi jezera Llyn Llydaw Šotolina 2,4 km
číslo 4 Opuštěná důlní stavba u jezera Llyn Llydaw Šotolina 3,2 km
číslo 5 Stoupání od jezera Šotolina 3,3 km
  Až sem to byla docela pohodlná cesta do mírného kopečka. Nyní se začíná stoupat.
číslo 6 U jezera Glaslyn Šotolina 4,3 km
číslo 7 Stoupáme od jezera Šotolina 4,6 km
  Stoupání je ještě náročnější.
číslo 8 Rozcestí Šotolina 5,3 km
  Zprava přichází trasa Pyg Track, která také vede z našeho parkoviště u Pen-y-Pass. My pokračujeme téměř v přímém směru stále do kopce.
číslo 9 V sedle Šotolina 5,9 km
  Jsme v sedle, přes které jezdí z Llanberis zubačka až téměř k vrcholu, ke kterému musíme ještě kousek vlevo. To nejhorší máme za sebou. A před sebou nádherné výhledy, které se však naskytovaly již cestou.
číslo 10 Téměř na vrcholu - u infocentra Šotolina 6,5 km
  Jsou zde i talety a občerstvení
číslo 11 Snowdon Šotolina 6,6 km
  Vrcholová růžice - víme, co vidíme, i když nám to nic neříká.
číslo 12 Opět v sedle Šotolina 7,2 km
  A už budeme jen klesat po Llanberis Path - tedy doufáme.
číslo 13 Podchod pod kolejemi Šotolina 8,5 km
číslo 14 Občerstvení Šotolina 9,9 km
  Za nás bylo zavřeno, ale byli jsme tady už docela dlouho. Ceduli s otevírací dobou jsme však neviděli.
číslo 15 Další podchod pod tratí Šotolina 10,8 km
číslo 16 Na silnici Asfalt 12,7 km
  Provoz tady žádný nebyl. Silnice vede jen kousek do vnitrozemí, kde je asi pár domečků. My už klesáme do Llanberis.
číslo 17 Llanberis - parkoviště u nádraží Asfalt 13,8 km
číslo 18 Parkoviště Asfalt 14,0 km
  Tak tady čekla náš autobus.

Zdolání nejvyššího vrcholu v národním parku Snowdonia. Poměrně náročná trasa s nádhernými výhledy. Vyrazili jsme z parkoviště u Pen-y-Pass, které je na silnici do Llanberis. Trasou Miners' Track jsme vyrazili okolo jezer k vrcholu a trasou Llanberis Path dolů do obce Llanberis, kde na nás čekal autobus. Bylo to asi 16 km.

Tyto fotky a ještě řada dalších je u článku o národním parku Snowdonia. Původně jsem tento článek ani dělat nechtěla, ale pak jsem si to rozmyslela a sem dala jen pár fotek.

Poslední aktualizace: 8.9.2016
Výstup na Snowdon na mapě

Příspěvky z okolí Výstup na Snowdon

Pen -y - Pass - Snowdon (Miner´s track)- Pen-y - Pass (Pyg track)
Kruhová trasa vedoucí na nejvyssi horu welšského národního parku Snowdonia (Snowdon). Trasa začíná i končí v Pen-y- Pass na…
Llanberis Pass se nachází v NP Snowdonia na severu Walesu. Prochází jím…
Země Cymru (čti kumri), známější pod svým anglickým názvem Wales,…
Jedeme na poznávací zájezd, kdy bychom m…
Tryfan je 915 metrů vysoká hora v pohoří Snowdonia ve Walesu. Hor…
Na nejvyšší horu Walesu Snowdon(1085m) vede hned 7 pěších tras, nabízím jednu s nejzajímavějších právě svou náročností a krásou…
dalším tipem pro Váš výlet je bájná hora Snowdon (1085m.n.m.; 3560 stop)…
Další tip na váš výlet v národním parku Snowdonia, konkrétně nedaleko městečka Llanberies je zřícenina hradu Dolbadarn. K hradu se…
Městečko Llanberis najdete v národním parku Snowdonia. Pokud se rozhodnete navštívit Snowdonii, neměli byste zapomenout právě na…