Z Bláta do Louže

číslo 1 Bláto Asfalt 0,0 km
  Začátek pochodu
číslo 2 Rybník Kacíř Šotolina 1,1 km
  Od rybníka pokračujte po mezi mezi poli
číslo 3 Církvice Asfalt 3,0 km
číslo 4 Za mostem odbočte doleva Asfalt 4,1 km
číslo 5 Osada Buda Asfalt 5,5 km
  Odbočte z TZ doleva
číslo 6 Bohouňovice II Asfalt 8,3 km
číslo 7 Odbočka za koupalištěm Šotolina 8,9 km
  Pokračujte po polní cestě nahoru na kopec
číslo 8 Dolní Kruty Asfalt 9,7 km
číslo 9 Kachní Louže Asfalt 13,2 km
  Konec pochodu

Existují turistické pochody jenž vás zavedou do zajímavého cíle nebo vedou skrz pěkná místa či přírodu. Dalším typem jsou pochody, na kterých musíte překonat sami sebe v cíli jste rádi, že jste to přežili. Tyto pochody se absolvují kvůli novému poznání či obohacení, případně kvůli zvýšení sebevědomí. Já však tentokrát budu popisovat úplně jiný pochod. Pochod, který jsem vymyslel a s kamarády ho absolvoval jen a pouze kvůli jeho názvu. Pochod z Bláta do Louže.

Pochod začíná v Blátě, v malé vesničce poblíž Uhlířských Janovic. Z Uhlířských Janovic dvakrát denně jezdí do Bláta v pracovní dny autobus. Na start je také možno dojít z blízkého Skvrňova, kam jezdí autobus z Kolína či Zásmuk a to i o víkendech. Z Bláta vede trasa skrz místní farmu (v sobotu je otevřen obchod s vlastními výrobky) až k rybníku Kacíř. Na konci rybníka nejděte po cestě, která vede okolo něj, ale musíte trefit cestu mezi poli (viz. mapa). Po mezi pokračujte směrem k vesnici Církvice. Před vesnicí se mez napojuje na polní cestu, po které se jde mnohem pohodlněji. Po polní cestě dojdete až na silnici, po které pokračujte vlevo do Církvice. V Církvici zamiřte po hlavní silnici směrem na sever. Cestou se k silnici připojí modrá TZ. Za Církvicí přejděte přes most a za mostem odbočte vlevo a sledujte modrou TZ. Cesta vás provede chatařskou osadou Buda.

Až dojdete na křižovatku tvaru T, opusťte modrou TZ a pokračujte vlevo. Cesta vede do mírného kopce. Stále pokračujte rovně a cesta vás dovede na louku za lesem a po té na začátek obce Bohouňovice II. Zde vyměňte pěšinu za silnici a na první křižovatce odbočte doleva. Projděte Bohouňovicemi a asi 100 metrů za malým koupalištěm zahněte doprava na polní cestu. Ta vás dovede nahoru na kopec až do vesnice Dolní Kruty. Sledujte stále silnici, která vás provede Dolními Kruty a za vesnicí se ohýbá doprava. Projdete stromořadím a ocitnete se na další křižovatce tvaru T. Zde odbočte vlevo a jděte stále po silnici. Asi po kilometru dojdete k turistickému rozcestníku Kachní Louže - což je cíl tohoto pochodu. Toto místo bylo pojmenováno po hájovně, která leží napravo od rozcestníku.

Protože v okolí cíle vůbec nic není, máte po dosažení cíle dvě možnosti. Buď si zajistíte odvoz anebo budete pokračovat dále. Nejbližší autobusové zastávky jsou v Dolních Krutech nebo v Benátkách. V obou jezdí autobusy Pražské integrované dopravy. Do Benátek se dostanete od rozcestníku po zelené TZ značce. V Benátkách mohu doporučit velmi příjemnou restauraci Na Statku.

Celková délka popsané trasy je něco málo přes 13 kilometrů. Během trasy nastoupáte 167 výškových metrů. Trasa je opravdu nenáročná a zvládne ji každý alespoň trochu zkušený turista. My jsme trasu absolvovali v mírném dešti, což nám nakonec k tomuto pochodu přišlo jako vhodné počasí. Pokud se najde někdo, kdo se rozhodne na základě tohoto popisu naší trasu absolvovat, přeji mu šťastnou cestu!

Poslední aktualizace: 10.10.2017
Z Bláta do Louže na mapě
Autor: TondaJ

Příspěvky z okolí Z Bláta do Louže

Skvrňov - kostel sv. Havla
Obec Skvrňov leží asi 4 km severozápedně od Uhlířských Janovic na…
Obec Vavřinec leží ve Středočeském kraji, přibližně 18 km západně od Kutné Hory. Uprostřed obce stojí impozantní kostelík sv.…
Uhlířské Janovice byly založeny někdy ve 13. století, ale první p…
Synagoga se nachází nedaleko náměstí ve Zdravotní ulici. Byla…
Kostel se nachází v jižní části Václavského náměstí. První, co za…
Město Uhlířské Janovice leží 17 km jihozápadně od Kutné Hory. Do…
Opět jsme zavítali na naše oblíbené koupaliště v…
Malebná vesnička Žíšov je součástí obce Vavřinec a leží přibližně 21 km…
Říčka Výrovka pramení jižně od Uhlířských Janovic u obce Kochánov v nadmo…
Při návštěvě méně známé oblasti se často setkáme s něčím nečekaný…