Z Davle přes 11 brodů do Zahořan

číslo 2 Davle - cukrárna Asfalt 20,3 km
číslo 3 Libřice - kiosek 21,1 km
číslo 4 Záhořanské údolí - 11x brod 22,9 km

Ve zkratce: PrahA, Davle, Záhořanské údolí (brody), Záhořany, Vrané nad Vltavou a "Advojkou" zpět do Prahy .

Tato trasa začíná a končí pod Barrandovským mostem v Praze 5 (nedaleko Smíchovského nádraží). Odtud vyrazíme ven z centra po značené cyklotrase A1. Hned na začátku trasy pod Barrandovskou skálou stojí za zhlédnutí nejmodernější plovárna v Evropě, teda v roce 1930. „Ájedničkou“ pokračujeme dále vpřed, po pravé ruce mineme Chuchelské dostihové závodiště a dostaneme se k Lahovickému mostu, který přejedeme (po pravé straně mimo vozovku) na druhou stranu, to už jsme opustili cyklotrasu A1 a za mostem lehce vpravo po místní komunikaci resp. ul. Lahovskou až k nájezdům na Radotínský most (Pražský okruh). Kolem nájezdů pokračujme po místní komunikaci „jakoby dokola“ až se dostaneme na kruhový objezd. Sjedeme druhou odbočkou na silnici č. 102 vedoucí až do Davle. Tento nepříliš poutavý začátek trasy lze absolvovat i vlakem z nádraží PrahA – Bráník až do Davle.

V Davli doporučuji navštívit místní cukrárnu popřípadě si počkat až do kiosku v Libřici na něco tekutého J. Ale zpět k trase. V Davli za zmiňovanou cukrárnou odbočíme vlevo a přejedeme starý Davelský most (vedoucí k vl. nádraží). Za mostem doleva a cca po 300 metrech se octneme v Libřici u zmiňovaného kiosku. Dále po turistické modré skrz Záhořanské údolí až do Záhořan.

Divočinu dostupnou na kole a navíc nedaleko Prahy ukrývá údolí Zahořanského potoka. Trampské osady svou podobou připomínají ne příliš vzdálené, ale mnohem známější Posázaví.

V Záhořanech můžeme spočinout na zahrádce místní hospody a občerstvit se před nastávajícím stoupáním na Okrouhlo. Dále budeme pokračovat do Zvole. V Zvoli odbočíme doleva kolem rybníku. Následuje několikakilometrový sjezd až do Vraného nad Vltavou. Po značené cyklotrase se z Vraného dostaneme nazpět kolem Vltavy až do Prahy na výchozí pozici.

Poslední aktualizace: 22.4.2014
Z Davle přes 11 brodů do Zahořan na mapě
Autor: Sagitr

Příspěvky z okolí Z Davle přes 11 brodů do Zahořan

Takový jeden koloběžkový výlet po Praze
Všichni z Prahy ujíždí a koloběžky tam jedou na výlet.Inu jak už to bývá o dovolené člověk přemýšlí co podnikne. A tak se vlastně zrodil i tento nápad jed si zajezdit při našich…
Čeká vás cesta do přírody nebo na dovolenou, kde nebudete mít šanci nikde…
Na dnešní výlet jedeme autobusem č. 196 z Kačerova do zastávky Přístaviště…
(Po pravém břehu Vltavy skrz Prahu)   Trasa A2 vede po pravém břehu řeky Vltavy od jihu k severu…
Branické skály na pravém břehu Vltavy v Praze – Braníku byly dne 29. dubna…
Kaple Panny Marie Bolestné stojí pod barrandovskými skalami v místech zaniklé osady Křenov. V polovině 18. století zde byla postavena prachárna francouzskými vojsky při obléhání…
Plavecký bazén byl postaven v letech 1829-31 v bývalém vápencovém lomu. Byl to první závodní bazén v Československu. Byl součástí vyhlášených Barrandovských teras, se kterými…
Dříve se usedlost označovala také jako zámek nebo zámeček Slovank…
Soutěžte v Kemping párty a vyhrajte výbavu na letní kempování Všichni cyklis…
Braník (také nepřesně nazývaný Bráník) je městská čtvrť a katastrální úze…