Z Dolní Moravy na Kralický Sněžník a zpět

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 parkoviště Dolní Morava Asfalt 0,0 km
  odtud po žluté

Trasa začíná v Dolní Moravě, kam dojedete autem. Je zde parkoviště, kde můžete zaparkovat a odtud už pěšky.

Foto: anysek

Jde se po žluté naučnou stezkou, kde se jde nejdřív po asfaltce, potom začíná les a po pár kilometrech se přejde přes lávku přes řeku Moravu na druhou stranu, kde se pokračuje k dřevěnému novému odpočívadlu. K tomuto odpočívadlu je to 4,5 km, ale je to pořád po rovině. Od odpočívadla již začíná stoupání po kamenité cestě a je to zbylých 5,5 km stoupání. Po dvou kilometrech stoupání dojdeme k rozcestníku, kde se mezi stromy udělala vřesová cesta, která se zde utvořila díky lavinám. Dále se cesta zužuje, jde se po kořenové cestě k chatě na větrné pasece, kde je možno si odpočinout. Je zde krásný výhled do údolí a paseka je osázena novými stromy kvůli právě větrným podmínkám na této straně. Od chaty se vracíme zpět do lesa a dostanem se k chatě horské služby, kde je výše rozcestník lyžařské trasy. Tam se napojujeme právě na lyžařskou trasu , která vede z pravé strany směrem od Návrší. Jdeme stále do kopce, až dojdeme k vyhořelé chatě, kde na nás po pravé straně kouká socha slůněte-neoficiálního symbolu kralického sněžníku. Od této sochy je krásný výhled do údolí na druhé straně Sněžníku. Potom pokračujeme doleva nahoru k prameni řeky Moravy, která tu pramení a teče dále do Dunaje a je dlouhá 335 km. Pramen je výborný pro doplnění pitiva. Dále pokračujem 500 m k vrcholu kralického sněžníku, který je oproti jiným vrcholům oblý a vrchol symbolizují kameny po bývalé rozhledně, která tu stála, než ji v sedmdesátých letech strhli pro špatnou údržbu.

Z vrcholu se dá jít stejnou cestou zpátky, ale my jsme zvolili cestu po červené, která chvíli kopíruje hranici s Polskem, kde je možné dojít na polskou chatu, kde je možné se občerstvit anebo jít stále po červené dolu. My jsme šli po červené ke Zbojnické chatě 5km a dále k rozcestí odkud nás dále vedla modrá, která nás dovedla až k parkovišti Dolní Moravy. Cesta dolů je 15 km a cesta nahoru 10km. Celá trasa má 25 km a převýšení z Dolní Moravy je asi 700 m. Celou trasu jsme šli 10 hodin.

Jediné co může odradit od tohoto pěkného výletu je snad fakt, že na celé cestě neni jediná možnost občerstvení. Jídlo tedy s sebou a u pramene řeky Moravy je možno doplnit pití.

Poslední aktualizace: 15.8.2011
Z Dolní Moravy na Kralický Sněžník a zpět na mapě
Autor: anysek

Příspěvky z okolí Z Dolní Moravy na Kralický Sněžník a zpět

Dolní Morava - Sněžníkovský mramor
Tento název nesly produkty z kamene vytěženého z lomu u Dolní Moravy.…
Mléčný pramen
Místo označení pramen by se klidně mohlo říci vyvěračka, protože se jedná…
Další atrakcí, která je součástí sportovního a rekreačního areálu Ski Sněžník v Dolní Moravě je Lanové centrum. Není to lecjaký lanový park, ale…
V tomto případě ani tak nejde o nový turistický cíl, ale o rozšíření atrakcí v tom již existujícím areálu. To, že se Dolní Morava stala vyhledávaným …
Dolní Morava a jej "Mamutíkův vodný park" je areál, ktorý je určený deťom.…
Naši cestu jsme začali v Dolní Moravě, kam jsme dojeli autobusem. Odtud…
Co si budeme povídat, jak se svět zdokonaluje, co stačilo…
Tras, které vedou na Králický Sněžník, je spousta. Popsané už tu…
Lokalita se nachází ve vesnici Dolní Morava u konečné autobusové zastávky severovýchodně od města Králíky. Vede zde modrá a žlutá…
Dostat se z Hradce Králové do oblasti Králického Sněžníku…
Slamník - U Laviček
U Králík najdeme místo podobného jména V Lavičkách, zde jde ovšem…
Počas návštevy malej obce Dolní Morava, známeho lyžiarskeho centra a raja…
Když už je na Dolní Moravě spuštěná nová velká lanovka s…
Vodopád na Hlubokém potoce
Určitě vodopádek spousta lidí vidělo, nebo kolem něj prošlo, přesto je zajímavé, že se nikde nijak zvlášť neuvádí. přitom je kousek od asfaltky z…
Najväčšou turistickou atrakciou obce Dolní Morava pod prameňom rieky Morava je unikátna rozhľadňa ,,Stezka v oblacích,,  Je postaven…
Hned na úvod tohoto Tipu na výlet je třeba upozornit případné zájemce, že…
Když počátkem loňského prosince byla otevřena nová atrakce nad…
Cíl cesty je jasný - Dolní Morava. V zimním období většina…
Návštěvníci oblasti pod Králickým Sněžníkem si už od jara mohli…
lyžařský areá se nachází pod Sviní Horou a začíná ve vesnici Velká Morava - v…