Z Kateřinek přes Křeslice do Újezda

číslo 10 Černý potok Šotolina 7,0 km
číslo 11 Koníčkův Mlýn Asfalt 7,1 km
číslo 12 Újezd u Průhonic- bus (K Sukovu) Asfalt 7,6 km

Tato nenáročná 7,6 km dlouhá vycházka prochází jihovýchodním okrajem Prahy. Začátek a konec má na příměstské lince 363, která začíná u metra C ve stanici Opatov a končí v Čestlicích. Obě zastávky, počáteční i koncová, se nacházejí na území Prahy.

Vycházku započneme v městské čtvrti Kateřinky na stejnojmenné zastávce, kde je i začátek zeleně značené turistické trasy. Po zelené projdeme obcí a pak pokračujeme víceméně parkovým lesem, který je součástí přírodní památky Milíčovský les a rybníky. Rovinatým územím dojdeme až k dominantnímu rozcestí Milíčov. Zde opustíme zelenou značku a místní asfaltkou dojdeme až k hrázi rybníka Homolka. Ze středu jeho hráze se nám otevře zajímavý pohled na vodní hladinu, na které určitě spatříme některé zástupce zdejší vodní říše, nejčastěji pak labutě. Na hrázi zároveň procházíme kolem mohutných dubů, které již po několik století zpevňují tuto hráz. Odtud pak zkratkou při okraji lesa opět dojdeme na zpevněnou komunikaci a po ní za chvíli dorazíme na silnici, kde opět narazíme na zelenou značku. Po značené trase pokračuje dále až k dominantnímu hospodářskému dvoru Štít. Za ním nás značená cesta povede nejprve polní cestou a potom již ulicí mezi domy až k turistickému rozcestí u autobusové zastávky v dolní části Křeslic. Za ním po lávce přetneme říčku Botič a vystoupáme na horní hranu stráně, kde pak po červeně značené odbočce přijdeme na horní hranu skalky ke zdejší vyhlídce. Za ní pěšinou stepní strání sejdeme na hlavní ulici a u kruhového objezdu dorazíme do centra městské části Křeslice.
Zde si můžeme dát krátkou přestávku a navštívit zdejší hospůdku U dvou dubů. Název dostala podle dvou mohutných dubů, které stojí před ní a vytvářejí příjemný stín letní zahrádce. Jeden z nich je evidován i v seznamu památných stromů. Pak se kousek vrátíme zpět a ulicí Ke Kovárně kolem zdejší kapličky dorazíme na červenou značku. Ta s námi po chvíli vstoupí do lesa a postupně klesne do údolí Botiče. Dále pokračujeme upravenou lesní cestou při dně údolí proti toku, až přijdeme do míst, kde cestu přetíná Černý potok. Odtud sledujeme jeho tok až k soutoku s Botičem, kde po mostku překročíme hlavní vodoteč. Za ním pak procházíme kolem idylického Koníčkova mlýna a Mlýnského rybníka a co nevidět dorazíme do městské části Újezdu u Průhonic. Zdejší ulicí Ke Mlýnu pak přijdeme až k autobusové zastávce K Sukovu do centra Újezda, kde náš výlet ukončíme. Při čekání na spoj se na okraji zdejšího malého parčíku můžeme ještě zastavit v hospůdce U Vendyse na drobné občerstvení.

Trasa se nachází na turistické mapě KČT 1:50 000 č.37 Okolí Prahy-východ ve čtverci B2.

Poslední aktualizace: 11.1.2020
Z Kateřinek přes Křeslice do Újezda na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Z Kateřinek přes Křeslice do Újezda

Milíčovský les - procházka
Dnešní procházka jedním z pražských lesů Vám zabere maximálně dvě hodinky. Po cestě si projdete upravenou lesní stezku, pokocháte se výhledem na 3…
Komunitní centrum Matky Terezy se nachází v Praze 4 - Chodov, v blízkosti m…
 Chci Vás pozvat na výlet (procházku) okolo jedné pražské přehrady a…
Koleje Jižní město, někdy také nazývané jako Jižák, je areál pěti…
Tím jediným, co zbylo ze starého Chodova, je Okrouhlá vodní tvrz poblíž…
Na dnešní výlet se vydáme z Chodova autobusem č. 197 nebo 177 do zastávky…
Starou Chodovskou tvrz najdeme ukrytou mezi paneláky a zelení na největším…
Hrnčíře jsou součástí městské části PrahA - Šeberov, najdete je na jih od…
Do Kunratického lesa se dá dostat mnoha způsoby, nejsnazší je dojet linkou …
Klikující autobus sochaře Davida Černého má své stálé místo. Je u…