Z města Tábora k zřícenině hradu Choustníku

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Hrad Choustník se nachází 1 km od obce Choustník, cca 18 km od města Tábora na vrchu zvaném Choustník (670 m. n. m.), kde skalní útvary tvoří skalní město. Skalní město včetně zříceniny hradu jsou od roku 1949 prohlášeny za přírodní rezervaci.

Choustník byl gotickým hradem založený ve druhé polovině 13. století Benešem z Chýnova.

V roce 1926 hrad získal Klub československých turistů a zbytky areálu zakonzervoval a tzv. Velkou věž, vysokou 18 m upravil na rozhlednu.

Otvírací doba: březen sobota a neděle 9.00-17.00, duben - červen, září, říjen sobota, neděle, svátky 9.00-17.00, červenec, srpen 9.00-17.00

Vstupné: dospělí 20 Kč, děti 5 Kč

Poslední aktualizace: 15.1.2011
Z města Tábora k zřícenině hradu Choustníku na mapě
Autor: Vladin

Příspěvky z okolí Z města Tábora k zřícenině hradu Choustníku

Půjčovna lodí - Dušan Jakubec
Půjčujeme plastové kánoe Vydra, Samba, Tukan, kajaky…
Koncert symfonického orchestru k 530. výročí založení údolní nádr…
Kozí Hrádek je zakonzervovaná zřícenina gotického hradu, historicky…
Tábor je městem nejen historickým a husitským, ale i přátelským p…
Úterý 17. 5. 2022 - dopoledne Včera k večeru jsme dorazili do Tábora, abychom se prošli po zdejších památkách. I když v noci pršelo,…
Vánoční zboží, výrobky regionálních řemeslníků a další produkty…
Úterý 17. 5. 2022 - odpoledne Při procházce historickým centrem Tábora…
Známý rybník v Táboře založený roku 1492 pro zásobování města pitnou…
Mezinárodní historický festival s třicetiletou tradicí Historické centrum…
Vítejte v Táboře, městě, které je známé především díky své husits…
Víte, kolik je na území Tábora národních kulturních památek? A už jst…
Tábor, město úzce spjaté s dějinami českého národa, je od nepaměti místem…
Při návštěvě města Tábor vás určitě na první pohled zaujme Žižkovo…
Ke koloritu Tábora neodmyslitelně patří nejstarší údolní vodní ná…
Do Tábora se výborně dostanete vlakem z pěti směrů (od Prahy, Českých…
Město Tábor, Husité, Lužnice a Zoo. Přijet do Tábora můžeme vlakem, autobusem ze všech stran. My jsme přijeli autem. Protože je vše…
Vodní nádrž Jordán v Táboře byla založena v roce 1492 . Vznikla …
Při cyklistických toulkách po táborsku je vděčným turistickým cílem zřícenina gotického Hradu Dobronice stojícího na ostrožně nad…
Dům v Kotnovské ulici č. p. 138 ve kterém je Muzeum čokolády a ma…