Z Osoblahy do Třemešné ve Slezsku, 24 kilometrů

Osoblažsko je málo známým regionem v naší vlasti. A přitom je tady tolik krás! Červenou turistickou značku, kterou jsem šla letos (květen 2015) poprvé, jsem zařadila jako střední náročnost. Jednak kvůli délce 24 kilometrů, a pak kvůli náročnějšímu stoupání ke konci.

Do Janova jezdím od dětství a Osoblažsko mám proježděné na kole a úzkokolejkou. Takže je to ostuda, že celou červenou značku jsem absolvovala teprve letos a některými místy jsem šla opravdu prvně!

Z Janova jsme dojeli do Osoblahy dvěma autobusy. Značka vede od nádraží, my jsme začali na náměstí. Do Bohušova jsme šli po cyklostezce poměrně rovinatou krajinou s nádhernými výhledy. Jsou to 4 kilometry a v Bohušově (článek) je co prohlížet.

Vystoupali jsme na zříceninu Fulštejn (článek). Kopec není náročný ani z jedné strany. My jsme na chvíli značku opustili a přišli na Fulštejn od silnice na Ostrou Horu a lesem. Dolů jsme se spustili po zříceninové odbočce. Most přes Osoblahu chyběl, takže jsme se přes řeku brodili studenou vodou. Příjemné osvěžení.

Značková cesta pokračuje kolem dvou Bohušovských rybníků, podél Osoblahy do Dolních Povelic. Tady nás na chvíli přepadl déšť, který brzy přestal.

Podél polí jsme přišli k nádraží ve Slezských Rudolticích (článek). Tady to dobře známe, tak jsme po občerstvení z vlastních zásob si prohlédli kostel sv. Kateřiny (článek) a pokračovali pro mě neznámou krajinou plnou Jarních barev do osady Nový Les (článek). Sem vedla asfaltová cyklostezka, dál nepříjemná štěrková cesta. Kolem lesní obory Víno jsme došli do osady Bučávka (článek). Prohlédli jsme si kapličky a malebné domky s upravenými zahradami.

Přišlo stoupání na kopec Kobyla. Naštěstí ne na vrchol, ale po tolika kilometrech poněkud nepříjemné. Až v lese bylo stoupání únosné. Vlekla jsem se jako hlemýžď zahradní.

V sedle jsme potkali modrou značku z Města Albrechtic do Jindřichova ve Slezsku. Sestup do Třemešné ve Slezsku (článek) byl pohodový, se zajímavými výhledy na Třemešnou a její okolí.

Vlakem a autobusem jsme dojeli do Janova.

Poslední aktualizace: 21.5.2015
Z Osoblahy do Třemešné ve Slezsku, 24 kilometrů na mapě

Příspěvky z okolí Z Osoblahy do Třemešné ve Slezsku, 24 kilometrů

Bohušov, Osoblažsko
Bohušov je jednou z osoblažských obcí, kde zastavuje vláček úzkokolejky.…
Poprvé jsem byla na Fulštejně před 18 lety, to jsme šli z Koberna.…
Zříceniny poměrně rozlehlého hradu Fulštejn stojí na nevysokém zalesněném…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Bohušov leží jižním směrem od města Osoblaha a v jihovýchodní části osob…
Osada Ostrá Hora je místní část Bohušova a rozkládá se v oblasti osoblažs…
V současnosti rekostruovaný bohušovský kostel má za sebou zajímavou historii. Jde o původně gotický jednolodní kostel z 2.poloviny…
Velkolepá zřícenina leží nad korytem říčky Osoblaha a ohromuje sv…
Bohušovské rybníky jsou dva. První najdeme jihozápadním směrem od…
Matějovická jeskyně se nachází v pískovcovém lomu v krásném Matějovickém…