Z Roštína na rozhlednu Brdo a přes rozcestí Vlčák zpátky do Roštína

číslo 1 Roštín – kostel sv. Anny Asfalt 0,0 km
  Obec Roštín se nachází na hlavní silnici z Kroměříže do Kyjova. První písemná zmínka je údajně z r. 1131. Ale až v listině krále Václav I. z r. 1240 se potvrzují výsady a državy kláštera hradišťského, který v této obci držel krčmu. Původní osada stála pravděpodobně kousek jižněji – v blízkosti kostela sv. Jakuba. Během třicetileté války byla zničena, a proto si vybudovali novou osadu blíže nynějšího Roštínského potoka. Uprostřed vsi bývala dřevěné zvonice, která byla r. 1701 nahrazena zděnou. K ní byla r. 1777 přistavena kaple sv. Anny. R. 1847 byla přestavěna, věž zvýšena. U obchodu a restaurace naproti kostelu je velké parkoviště, takže ideální výchozí místo. Od kostela vyrážíme po zelené turistické značce - jen kousek po silnici směrem na Kroměříž.
číslo 2 Odbočka z hlavní silnice Asfalt 0,2 km
  Tady je jediné problémové místo. Nějak jsme tuto odbočku přehlédli.
číslo 3 Roštínská kaple Šotolina 1,8 km
  Kaplička je z r. 1907. Ke 100. výročí bylo okolí kaple upraveno a dokonce se zde sloužila i mše svatá. U kapličky je pramen dobré pitné vody. Pokračuje se stále po zelené značce.
číslo 4 Rozcestí Roštejnské polesí Šotolina 2,3 km
  Zelenou značku neopuštíme, začínáme po ní mírně stoupat.
číslo 5 Přístřešek Šotolina 3,0 km
  Zhruba uprostřed nepříliš prudkého stoupání si můžete odpočinout u krytého přístřešku.
číslo 6 Přístřešek Pod Brdem Šotolina 3,5 km
  Jen kousek před rozcestím Pod Brdem je další možnost odpočinku pod přístřeškem.
číslo 7 Rozcestí Pod Brdem Šotolina 3,6 km
  Tady zelená turistická značka končí. K rozhledně vede červená.
číslo 8 Brdo – nejvyšší vrchol Brd (587 m n.m.) a rozhledna (563 m n.m.) Šotolina 3,8 km
  Na vrcholu je kamenná vyhlídková věž. Až do 70. let 20. století zde stávala dřevěná rozhledna.Tato kamenná byla postavena v letech 2001 – 2004. Je vysoká 24 m a na její prosklenou vyhlídku ve výšce 21 metrů musíte zdolat 99 schodů. Je z ní vidět na Jeseníky, Beskydy i Vsetínské vrchy, na slovenskou Malou Fatru a Roháče. Za dobré viditelnosti jsou vidět i hřebeny Alp. U rozhledny jsou lavičky a stolky a stánek s občerstvením, kde se kupují suvenýry i vstupenky. Rozhledna je přes zimu zavřená. V dubnu, květnu, září a říjnu je otevřena pouze o víkendech, v červnu od středy do neděle, vždy od 10 do 16 hodin. O prázdninách je otevřena denně od 10 do 18 hodin. Za příznivého počasí bývá otevřena i o velikonocích a některých ostatních svátcích, ale to je lepší si ověřit na tel. č. 607870392. Vstupné je 20,- dospělí, 10,- děti od 5 let a důchodci. Z rozhledny se odchází zpátky po červené.
číslo 9 Rozcestí Pod Brdem Šotolina 3,9 km
  Tady červená turistická značka prochází. My odbočujeme vpravo na rozcestí Vlčák a jdeme lesem téměř po rovině.
číslo 10 Rozcestí Vlčák (565 m n.m.) Šotolina 6,1 km
  Dál pokračujeme po žluté a začínáme pomalu klesat.
číslo 11 U pomníčku Šotolina 8,2 km
  Jen kousek u cesty - mezi jehličnany je pomníček Nikolce. Nevíme, proč zemřela, jaké neštěstí a kdy ji postihlo, ale takto projevená vzpomínka od kamarádů snad přece jen potěší. Bohužel i takový je život.
číslo 12 Vyhlídka na kostel sv. Jakuba Šotolina 8,5 km
  Z cesty je vidět kostel sv. Jakuba. Původně zde stál románský kostel – starší než je obec Roštín. Později byl přestavěn v raně gotickém slohu. Dnešní barokní podoba je z přestavby v letech 1742–1744. V interiéru jsou dva náhrobky pánů ze Zástřizel a vzácný oltář s obrazem sv. Jakuba. Kostel je uzavřen, protože byl několikrát vykraden.
číslo 13 Roštín 9,1 km
  Jsme v cíli.

Letošní podzimní dovolenou jsme zaměřili na návštěvu rozhleden a minipivovarů. Proto samozřejmě musíme na kamennou rozhlednu Brdo na nejvyšším vrcholu Chřibské vrchoviny. Cesta vede v severozápadních svazích. Zvolili jsme cca 10 km dlouhou okružní trasu, jejíž celkové převýšení je necelých 400 metrů, ale je poměrně dobře rozložené. Jen k rozhledně je to pak prudší.

Poslední aktualizace: 26.3.2017
Z Roštína na rozhlednu Brdo a přes rozcestí Vlčák zpátky do Roštína na mapě

Příspěvky z okolí Z Roštína na rozhlednu Brdo a přes rozcestí Vlčák zpátky do Roštína

Roštín
Roštín je větší podhorskou obcí se 700 obyvateli a najdeme ji u západního…
Roštín je jednou z hlavních bran do Chřibů. Z obce do kopců - dokonce k…
Marně dumám, jestli se tento chátrající (kdysi zábavní) objekt časem stan…
Roštín - lesní kaple
Od zastávky busu pod kostelem v Roštíně k ní vede zelená turistická značka…
Z rozhledny v Babicích nad Svitavou míříme k rozhledně v Drnovicích.…
Zastřešené turistické odpočivadlo a blízká studánka se nachází na zelené…
Trochu oklikou jedeme z Plzně do Přerova. Na cestě jsme už čtyři dny,…
Nově otevřená (od roku 2004) 24 m vysoká kamenná rozhledna nad obcí Zdounky na Kroměřížsku. Přístupná po dohovoru v lesním penzionu Bunč (asi 4 km). Vstupné 20 Kč, rodinné 50 K…
 Že jste o něm neslyšeli? No ano - sousední Brdo, nejvyšší kopec pohoří…
výlet k rozhľadni Brdo
Cieľom nášho výletu bol najvyšší vrchol Chříbu Brdo, ktorého výška je 587…
Přiznám se, že moravské pohoří Chřiby jsou pro nás obyvatele severní Moravy poněkud méně známé a na pohled i nezajímavé kopečky. Však když máte na do…
Přesně na hranici okresů Kroměříž a Uherské Hradiště se nachází oblas…
Zámek v obci Cetechovice stojí na místě někdejší tvrze, která je…
Cetechovice jsou malou podhorskou obcí s 230 obyvateli a najdeme ji …
Při cestě z Bunče na rozhledu Brdo bude nejeden poutník překvapen pohledem…
 Jen několik set metrů na západ od samoty Vlčák se pod korunami Chřibských…
Pozůstatek budování "dálnice Západ-východ", která měla vést z Čech přes Moravu a Slovensko na Podkarpatskou Rus. Stavba byla…
  Povánoční povalování mi už leze na mozek, a protože to venku kvůli abs…
  Za těmito kameny buchlovských hor se vypravíme do vzdálenějšího okolí…
  Malebné pohoříčko Chřiby je poslední výspou vnějšího západního pásma Kar…