Beskydy : Sůlov-Bílý Kříž-Visalaje-Grůň-Sůlov

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Autem jsme dojeli k horské chatě Sůlov (870m n.m.) nedaleko přehrady Šance a odtud jsme se vydali po červené turistické značce Na Bílý kříž (905m n.m.) (0,5km)(TZ č.55). Odtud vede cesta po modré značce na rozcestí Ježánky (750m n.m.) (1,5km). Na tomto rozcestí se kříží všechny barvy turistických cest a my jsme šli po zelené značce k turistické značce Visalaje(780m n.m.)(0,5km)(TZ č.56). Na Visalajích je stará pěkná dřevěná chata a vedli ní je připlácnutý nový hotel. Dá se tady dojet i autobusem z Frýdku-Místku, je to konečná autobusová zastávka. Z Visalajích jsme se vrátili zpět na rozcestí Ježánky a pokračovali 4km na Grůň-Švarnou Hanku. Cesta z rozcestí vede kousek po cestě, ale záhy uhýbá do lesa. Značka není moc vidět a lesníci na odbočku navíc naházeli pokácené stromy a tak jsme si jí nevšimli a zašli si po cestě z kopce asi 2km. Přišli jsme na to až když jsme narazili na cyklostezku, která vede z Visalají úplně jinam než na Grůň - ještě že jsme měli mapu. Tak jsme se vrátili zpět a našli správnou odbočku. Cesta vedla lesem do prudkého kopce a tak jsme si dali dost zabrat. 1,5km před Švarnou Hankou jsme přišli na rozcestník Smrkovina(850m n.m.) a dále jsme pokračovali po žluté značce. Chata Švarná Hanka(TZ č.54) je asi 300m po cestě dále po žluté od rozcestníku. Chata se opravuje a občerstvení pro turisty je ve venkovním posezení. Tak jsme si dali bramborák a pivko. Potom jsme se vydali zpět po žluté značce Na Bílý kříž (3,5km). Cesta byla celkem bez převýšení. Od Bílého kříže jsme už jsme měli na Sůlov jen 0,5km.

Cesta byla plánovaná tak, že se jedná o malou procházku cca.10km která vede po horských chatách , pěknou přírodou s výhledy na kopce Beskyd včetně Lysé hory.

Bílý kříž je historické pamětní místo.

Hotel Sůlov od kterého jsme vycházeli nabízí jídlo,pití i ubytování. My jsme si tam dali po ránu dobrou kávu. Další hotel Visalaje-starý nabízí stravování a pití a nový hotel je moderní stavba, která nabízí vše. Bylo tady ubytováno hodně cyklistů, kteří odsud vyrážejí na cyklostezky po okolních kopcích. Chata Švarná Hanka na Grůninabízí jídlo a pití, ale s ubytováním nevím, protože tam provádějí rekonstrukce a nebyli jsme uvnitř.

Po cestě jsou krásné výhledy po Beskydech. Hotel Sůlov je pěkná stavba a vnitřní výzdoba je taky moc pěkná. Nový hotel Visalaje působí vedle starého jak "pěst na oko".

Pozor z Visalají po zelené značce smerem na Grůň - dost špatně značený začátek trasy.

Poslední aktualizace: 19.7.2011
Beskydy : Sůlov-Bílý Kříž-Visalaje-Grůň-Sůlov na mapě
Autor: smudla

Příspěvky z okolí Beskydy : Sůlov-Bílý Kříž-Visalaje-Grůň-Sůlov

Bílý Kříž
Bílý Kříž je místem velmi známým a hojně navštěvovaným ať už v létě či v …
Sobota 20. 8. 2022 Už v deset mne probudilo hřmění a vzápětí se spustil děsný …
Rozcestí Bílý Kříž najdeme nedaleko severního okraje s…
Autem přes Staré Hamry,kde na křižovatce u rozcestí Staré Hamry - Černá bus odbočíme vlevo smerem na Konečnou a po cca 250 m je odbočka na Bílý kříž…
Kaple svatého Cyrila a Metoděje (Cyrila a Metoda) se nachází v obci Klokočov v kysucké části Beskyd. Vznikla mezi roky 1932 - 1938 a…
Tentokrát jedeme autem z Orlové přes Havířov, kolem Žermanické přehrady na…
Nejprve je potřeba se dostat k hotelu Gruň a to nejlépe autem ze…
Černá Ostravice, od svého pramene na uherské hranici, rozdělovala dvě historické země Koruny české – Moravu a…
Súĺov je rozcestí zelené, červené a žluté turistické značky a nachází se…
Další zajímavý skalní útvar v Beskydech je Mrazový srub nebo také Vlčí skála. První název jej lépe vystihuje. Skutečně jde o velice …
   Překrásné hory Beskydské jsou na skalní útvary poněkud skoupější než…
Toto oblast mě neskutečně zaujala a v mnoha ohledech překvapila. Až mě napadlo, že bych si během několika měsíců mohl zkusit prohléd…
Nejprve jsem si včera večer při návratu na vlak odjíždějící z Ostravice…
U Surovce je rozcestí zelené a žluté turistické značky…
Vrchol Smrkovina ( 923 m.n.m.) se zvedá jižním směrem nad horskou rekreač…
Smrkovina - rozcestí
Smrkovina - rozcestí je křižovatka zelené a žluté turistické značky asi 2 kilometry západním směrem od horské rekreační osady Bílý…
Rozcestí Ježánky najdeme v jižní části horské rekreač…
Pokud se dostanete autem nebo autobusem na konečnou k Hotelu Visalaje,…
Nenáročná trasa, kterou půjdete téměř pořád z kopce začíná u hotelu…
Grúň - Švarná Hanka je rozcestí modré, žluté a zelené turistické značky v…