Černošická procházka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Černošice jsou poslední obcí na Berounce, než se tok řeky dostane na území hlavního města. Ideálním spojením do Černošic je vlak. Z pražského Hlavního nádraží se sem dostanete za 20 minut.

Původně ves na obchodní stezce, kde se rád zastavoval císař Karel IV. při svých cestách na Karlštejn se začíná významněji rozvíjet v druhé polovině 19. století, kdy je zde otevřena železniční trať z Prahy do Plzně. Dobré dopravní spojení s Prahou a ideální poloha Černošic na okraji Českého krasu jsou jedním z hlavních důvodů, proč se tato obec na břehu řeky Berounky stává velice oblíbeným výletním místem Pražanů. Ve 20. letech minulého století se v Černošicích začíná s výstavbou honosných vil, které následně slouží obyvatelům Prahy jako jejich letní sídla.

A právě okolo několika těchto architektonických skvostů půjdeme na začátku naší cesty. Z vlakového nádraží se vydáme souběžně s tratí ulicí Zdeňka Lhoty. Před vlakovou stanicí Černošice Mokropsy zahneme vlevo a ulicí Ukrajinská se dostaneme k řece. Berounku zde překonáme přívozem Kazín. Přívoz, který je možno využít i k vyhlídkové plavbě po řece v úseku Černošice - Mokropsy pláž, je pojmenován podle hradiště ze starší doby železné. Hradiště bylo podle výzkumů vystavěno na skále nad řekou a podle pověsti ho obývala i sestra kněžny Libuše, Kazi.

Po překonání řeky se napojíme na žlutou turistickou značku, po které okolo řeky dojdeme až do Dolních Černošic. Na druhý břeh řeky přejdeme po lávce pro pěší. Z lávky se nám naskytne pěkný výhled na objekt Blukského mlýna. Stavba zde stojí již od 16. století a v současné době je v jeho prostorách umístěna turbína na výrobu elektrické energie.

Po přejití řeky nám už zbývá jen kousek k černošickému nádraží, cíli procházky.

Honosné černošické vily, romantická plavba po Berounce a krásná příroda okolo řeky, to jsou důvody proč se na tuto procházku vypravit.

Vzhledem k délce procházky, která je asi 4 kilometry jsme žádné občerstvení nevyužili.

Na břehu Berounky, pod hradištěm Kazím bylo moc hezky.

Jediná platba proběhla na přívoze. Převezení přes řeku vyjde na 24,- Kč.
Kdo vlastní pražskou Lítačku převeze se zdarma, přívoz je zahrnut do systému PID.
Lístek na vyhlídkovou plavbu stojí 150,- Kč na den a je ho možno celodenně využít. To znamená, že z lodě můžete v ten den kdykoliv vystoupit a pak zase nastoupit a pokračovat v putování po vodě.
Příští sezóna na přívoze začína na začátku června 2018.

Poslední aktualizace: 12.11.2017
Černošická procházka na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Černošická procházka

Město Černošice nebo ves lidí Černochových
Uvádí se, že Černošice (ves lidí Černochových) daroval v roce 999 kníže…
Vila Jana a Jaroslava Novákových, vzácný příklad avantgardní letní vily s…
Karlštejnské šachy je turistický projekt regionu Karlštejnsko s možností soutěžení o ceny. Karlštejnské šachy jsou součástí projektu TURINKA 2009,…
Délka trasy cca 25kmZpočátku spíše silnice, po projití vesnic spíše lesní…
Černošice - ZbraslavDo černošic dojedeme vlakem, ze smíchovského nádraží je to druhá zastávka, po té co vystoupíte zvlaku, přejdete…
Toulky po městečku Černošice bych začal u železniční stanice, která se…
Kostel Nanebevzetí Panny Marie, který se nachází na terase nad údolím Berounky, je nejstarší dochovanou stavební památkou na území m…
Hořejšova vila se nachází v Černošicích v ulici Karlštejnská čp. 274. Od…
Blukský mlýn je vodní mlýn, který se nachází na pravém břehu řeky Berounky…
Kratochvílova vila, která patří mezi několik nejvýznamnějších vil v…
Vila Jaroslava Morávka se nachází v horní části městečka Černošice v ulici…
Obec a letovisko ležící v údolí…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, rád bych Vás pozval výlet do přírody v okolí Černošic.Dostanete se sem vlakem z Prahy-Smíchova…
Severně od centra města Černošice se nachází zajímavé vyhlídkové místo.…
Modlitebna Církve bratrské byla zbudována v letech 2009–2010 podle plánů…
OLIVA CAFE & BISTRO Černošice se nachází v horní části městečka Černošice…
Víno není jen alkohol. Víno je společenský nápoj. Pokud se o ně zajímáte,…
Funkční prádlo se díky svým vlastnostem těší takové oblibě u sportovců, turistů i široké veřejnosti, že výrobci přicházejí stále…
Dneska vyrazíme na krásnou procházku do Radotínského údolí. Jedeme metrem…
Berounka Berounka je novodobý název středního a dolního toku řeky Mže,…