Cyklostezka Hradec Králové - Josefov - Kuks

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za sportem Do přírody Na kole

Vyrážíme na cca 28 km dlouhou cyklostezku spojující Hradec Králové, Smiřice, Josefov, Jaroměř a Kuks. Cyklostezka nás přivádí k významným památkám regionu jako je areál Hospitalu Kuks, pevnost Josefov a kaple Zjevení Páně ve Smiřicích. Tato vybudovaná stezka je částí mezinárodní Labské stezky. Slavnostní otevření stezky se uskuteční 15.5.2013.

Stezka je z větší části zpevněná, tedy povrch je asfalový, nebo betonový, šířka stezky je vybudována v rozměrech 2 - 3 metry. Stezka je tedy vhodná i pro inline bruslaře a v zimě bude vhodná i pro běžkaře. Trasa cyklostezky je i s převýšením vyznačena zdehttps://www.turistika.cz/trasy/cyklostezka-hradec-kralove-josefov-kuks-mapa

Začátek (i konec) stezky je situován k historickému kamennému mostu v Hradci Králové - Pláckách. Směrem ke Kuksu vyrážíme po levém břehu proti proudu Labe až k jezu v Předměřicích. Za jezem se „přesouváme“ na břeh pravý a stále podél Labe míříme k Lochenicím. U železného mostu stezka podél Labe končí, zde je nutno zamířit do Lochenic, přejet železniční trať, po cca 300 m trať přejíždíme zpět a podél říčky Trotiny míříme k mostku, za kterým odbočíme vpravo. Nyní vede stezka přes luka až mostku přes mlýnský náhon, od toho místa již pokračujeme podél Labe ke Smiřicím. K barokní kapli je to od starého Tyršova mostu již kousek. My však pokračujeme dále a po přejetí hlavní silnice pokračujeme za Smiřický jez, kde stezka opět pokračuje podél Labe až k Černožicím, kde  přejedeme silnici a můžeme pokračovat ke skvostu vojenské architektury Pevnosti Josefov. Při cestě mezi Josefovem a Jaroměří překonáme nejen řeku Labe, ale i Metuji a Úpu. Na okraji východní části Jaroměře využijeme podjezdu pod frekventovanou silnicí č. 33 mezi HK a Náchodem. Právě stavba toho úseku stezky patřila mezi nejnáročnější. Vzhledem k tomu, že při závěrečném průjezdu Jaroměří je využito i místních komunikací je nutno sledovat značení stezky č. 2, nebo 24. Na severním okraji Jaroměře u turistického rozcestníku již vidíme Hospital Kuks. Po sjezdu po šotolině se před obcí Heřmanice opět „dotýkáme“ břehů Labe. V obci Brod podjedeme silniční viadukt a po závěrečném krátkém stoupání jsme u cíle naší cesty u mostu přes Labe v obci Kuks s krásným výhledem na hospital.

Vzhledem k tomu, že vyrážíme na cyklovýlet tak zásoba energetických tyčinek a pití je naprosto nutná. Občerstvovací místa po cestě také jsou, např. ve  Smiřicích u zámeckého parku, nebo v závěru cesty je Hospůdka u mostu v Brodu. Přímo v Kuksu je dnes místo hospody U Prďoly stylová restaurace Baroque, viz http://www.baroque.cz

Co se líbilo? No to, že stezka je hotova!!!!!! Duchovní otec stezky, starosta Smiřic, Luboš Tuzar zaslouží naše velké poděkování…..wink V budoucnu by na několika místech stezky měla být vybudována i odpočinková místa s krytým posezením.

Některé místa, která na výletu na cyklostezce „potkáme“ máme popsána zde: Hospital Kuks: https://www.turistika.cz/vylety/kuks  Pevnost Josefov: https://www.turistika.cz/vylety/josefovska-pevnost Smiřice, kaple Zjevení Páně: https://www.turistika.cz/vylety/smirice-zamecka-kaple-zjeveni-pane

Poslední aktualizace: 24.3.2022
Cyklostezka Hradec Králové - Josefov - Kuks na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Cyklostezka Hradec Králové - Josefov - Kuks

Labskou stezkou z Jaroměře do Smiřic
Vlakem přijíždíme do Jaroměře, aby jsme se odsud vydali na nenáročnou…
Sbor ČCE v Semonicích byl založen r. 1867. Zda se k tomuto roku datuje i…
17. října 1865 se uskutečnilo slavnostní svěcení zdejšího evangelického…
Kostel sv. Markéty v Semonicích je pro věřící, dle cedulky na vratech, otevřen každou druhou sobotu v měsíci. O historii kostela se…
Podle lidových vyprávění nosí tato ves svoje pojmenování podle kupce a…
Semonice, malá ves, jež se nachází nedaleko Jaroměře, je obcí, u níž by se…
Tento chrám pochází nejspíše z přelomu 13. a 14. století. V roce 1352 bylo odváděno 6 gr. papežského desátku. První zmínka o tomto k…
Josefov vznikl jako pevnost, kterou sem poradil umístit Bedřich Veliký, ale po svém stoletém trvání byla citadela zrušena, protože s…
V roce 1780 se začalo se stavbou josefovské pevnosti. V téže době bylo…
Vojenský hřbitov u Josefova vznikl při stavbě Josefovské pevnosti v letech 1780 až 1787, jako jeden zprvních v Čechách byl založen…
Tento kříž před domem čp. 168, který se původně nacházel v Čáslavkách (část obce Černožic, neplést s místní částí Dolan na okrese Ná…
Turistické rozcestí Josefov - pevnostní hřbitov není v tomto případě klasickým rozcestníkem, ale označuje konec odbočky od…
Černožice - první písemná zpráva o osadě u okraje pohraničního pralesa pochází z roku 1197 z análů opatovického kláštera.…
Železniční muzeum v Jaroměři se nachází ve více než sto let staré výtopně…
Jedeme do Jaroměře do Železničního muzea výtopna Jaroměř. Muzeum se…
Obec Rasošky počala vznikat v r. 1781 na místě, kde stával les Rassošky zmiňovaný v církevních listinách již v r. 1546. Počátek…
Vlkov - obec na rozhraní bývalého Náchodského a Hradeckého okresu. Historie osady Vlkov spadá zřejmě do 12. - 13. století do doby…
Krátce po zrušení pevnosti v r. 1888 se začalo s bouráním některých…
Josefov - pevnost, vstup do podzemí
Pevnost Josefov byla postavena z popudu císaře Josefa II v letech 1780 až…
Socha zakladatele pevnosti Josefov se nachází na Riegrově náměstí nedaleko vstupu do podzemí u bývalé Hradecké brány. Současná socha…