Dálkový pochod Drahanskou vrchovinou

Tipy na výlet Do přírody

Tentokrát jsme se vypravili autem společně s dcerou a jejím přítelem na jižní Moravu a cílem naší cesty byl Rousínov.

Vypravili jsme se na 37.ročník Dálkového pochodu Drahanskou vrchovinou. Start a cíl pochodu byl v Rousinově, místní části Rousinovec v klubovně turistického oddílu mladěže, který tuto akci pořádá. Vybrali jsme si trasu 21km a podle mapky, kterou jsme dostali při registraci jsme se vydali na cestu. Cesta vede ven z Rousínova po červené turistické značce a první rozcestník je ve vesnici Vítovice (za námi 3,5km). Jakmile jsme opustili vesnici, tak jsme pokračovali lesem pěknou přírodou ale stále po lesní asfltce k dalšímu rozcestníku Vítovické údolí (za námi 5,5km). Pokračuje se stále po červené přez Vítovický potok na velký rozcestník Kalečník, kde byl prví kontrolní bod a občerstvení (za námi 8km). Cesta stále pokračuje po červené turistické značce až k dalšímu kontrolnímu bodu, který byl u rozcestníku Malá říčka (za námi 11km). Tady konečně opouštíme asfaltový povrch, měníme značení a vydáváme se po modré značce lesem cestou necestou - místy blátivou. Další rozcestník má název U tří javorů (za námi 14km). Pokračujeme stále po modré další 2km až do vesnice Olšany ( za námi 16km). Tady jsme se stavili na kafíčko do velice pěkné restaurace U Kalábů. Uprostřed vesnice jsme opustili turistické značení a dále pokračovali po hlavní komunikaci zbývajících 5 km přez vesnici Habrovany až do Rousínova. Cesta vedla vedla mezi auty a tak jsme si museli dávat pozor.

Pochopitelně jsme měli z domu nějaké své zásoby potravin, ale na každém kontrolním bodě je občerstvení - chleba se sádlem a cibulí a čaj - pro každého dle libosti a zdarma (za startovné 30Kč, které jsme zaplatili při registarci) a taky čepované pivo - Vyškovská 11a 12 za 20kč.

Trasa kterou jsme si vybrali vedla hodně po asfaltovém povrchu ( z 21km asi 15km), takže to není moc ideální. Posledním asi 5km je po hlavní komunikaci, kde kolem vás neustále jezdí auta.

Tento pochod je pro širokou veřejnost, protože každý si může vybrat délku trasy podle své kondice - 8km, 16km, 21km, 25km, 35km a 50km. Organizace celé akce je dobrá, občerstvení zajištěno, v cíli každý účastník dostal pamětní diplom a sběratelé turistických známek si mohli zakoupit Výroční turistickou známku.

Poslední aktualizace: 18.3.2012
Dálkový pochod Drahanskou vrchovinou na mapě
Autor: smudla

Příspěvky z okolí Dálkový pochod Drahanskou vrchovinou

Habrovany - zámek
Dnešní zámek se nachází na jižním okraji obce. Původně zde stá…
Nachází se v jihozápadní části obce a vytváří zdejší dominantu. Současná stavba zde stojí od konce 16. století, v letech 1744-49 nově…
Penzion "U Machů"Haškova ul., Břeclav Penzion U Machů…
Menší výlet v okolí Brna, na který zdatnějším turistům postačí i půl dne, můžeme začít v Komořanech u Vyškova, kam se dostaneme…
Mnozí, aby si splnili své přání vidět sochu Svobody, vynaloží velké…
Malá moravská vesnička Olšany je známá především z televizních pořadů „Fa…
Farma Bolka Polívky se nachází ve vesnici Olšany, kde vede cesta z…
Minulý víkend jsme si zajeli na výlet do Nemojan, kudy prochází modrá…
Rousínov je malé jihomoravské město rozkládající se pod jihovýchodními vrcholky Drahanské vrchoviny, jihozápadním směrem od města…
Kostel sv. Martina v obci Luleč se nachází na tzv. Liliové hoře. Se stavbou tohoto farního chrámu s využítím zbytků středověkého…
Nové autobusové nádraží otevřené v lednu 2010 se nachází jihovýc…
Původní Rousínov neměl vlastní kostel, ten byl v Rousínovci (dnes místní část), k němuž byl přifařen. V samotném Rousínově vznikla někdy v 15. století kap…
Vítovice jsou malou příjemnou obcí v podhůří Drahanské vrchoviny. Je to…
Rousínovský židovský hřbitov najdeme na rozhraní samotného města …
Nachází se uprostřed obce v závěru hlavní ulice. Původně zde stávala od roku 1418 kaple, která byla později zbourána. V 2. polovině 17. století byla…
Středa 29. 6. 2022 Dnes v noci nepršelo, ale bylo teplo. Teplota venku…
Koupaliště se nachází v místní části Rousínovec. V zadním traktu …
Koupaliště U Libuše se nachází v obci Luleč asi 7 km od Vyškova. Jedná se…
Luleč je středně velkou obcí s 690 obyvateli a najdeme ji jihozápadním směrem od Vyškova a severovýchodně od Rousínova. Obec se…
Pístovický rybník leží na jihovýchodním okraji obce Pístovice. Ze…