Dnes se projdeme Petřínskými sady a Kinského zahradou

Vážení přátelé Turistiky i turistiky, dnes se projdeme Petřínskými sady a Kinského zahradou. Naše putování započneme ve stanici tramvají č.22 Pohořelec. Odtud se vydáme směrem ku Pražskému hradu a na dolním konci náměstí Pohořelec se budeme držet vpravo a zamíříme do ulice Úvoz. Zde sídlí ambasáda Švédska a hned za ní je vstup do Petřínských sadů. Petřínské sady Zpočátku vycházky, asi nejvíce oceníte překrásné výhledy na město, ale po krátké chvíli, už nás čeká menší výstup. Dojdeme totiž ke schodům vedoucím k Petřínské rozhledně. Je to asi 400 metrů. Návštěvu rozhledny rozhodně doporučuji. Vystoupáte sice dalších 299 schodů, ale zvláště za pěkného počasí, jsou odtud krásné výhledy. Nedaleko od rozhledny, doporučuji navštívit Bludiště, ve kterém si užijete dostatek legrace. Ještě o kousek dál od Bludiště, je Štefánikova hvězdárna, kterou můžete rovněž navštívit. Poté doporučuji vrátit se k rozhledně a sejít zpět na místo, odkud jsme odbočovali z hlavní trasy, tzn. pod schody. Pokračujeme dále původním směrem s Pražským hradem za zády a po chvíli se před námi objeví socha Jaroslava Vrchlického. Když se s ním pozdravíme pokračujeme dále ve směru chůze a už docházíme k občerstvovací stanici Petřínské terasy. Nemusíte se bát finančního vykrvácení, ale ceny odpovídají místu. Po doplnění tekutin a návštěvě toalety , protože po cestě už žádné nejsou, pokračujeme dále a u cesty po pravé straně, se pozdravíme se studánkou Petřínka, ke které si chodí pro vodu lidé z celé Prahy, jak je dobrá. To už se budeme blížit ke stanici lanovky Nebozízek. Jak vznikl Nebozízek? Název tohoto místa vznikl podle tvaru cesty vedoucí původně mezi vinicemi. Já jsem slyšel ještě jednu možnost. Karel IV, si sem vyšel se svým synem Václavem a ptal se ho, co si dá k jídlu, zda kaši nebo řízek. Václav, který tehdy ještě neuměl pořádně mluvit, odpověděl nebozízek. Pravdivá, bude zřejmě první varianta, i když kdo ví. Od Nebozízku půjdeme ještě trocu do kopečka , mírně vpravo a před námi se objeví tajemný dům .To je galerie tajemného malíře Reona, ve kterém je také tajemná jeskyně i ten můžeme navštívit. Poté pokračujeme dále rovně, až ke bráně Hladové zdi. Hladovou zeď , nechal postavit Karel IV. a dal tím práci chudým. To už jsme se dostali do Kinského sadů.Od brány Hladové zdi se vydáme opět vpravo, mírně do kopečka a zanedlouho dojdeme k bývalé vyhlídkové restauraci. Dnes je bohužel hodně "unavená". Před časem ji vlastnil dokonce i slavný Karel Svoboda. podrobnosti turistika.cz Petřín - 146 fotek a více info Lanovka Petřín - 25 fotek a více info Bludiště na Petříně - 27 fotek a více info Palác Kinských - 20 fotek a více info Letohrádek Kinských - 17 foteka více info Nedaleko odtud, je krásné, dnes již zrekonstruované jezírko s lachtanem. Odtud sejdeme ke kostelíku sv.Michala, který je od jezírka vidět dole pod strání. Tento kostelík, byl v 1929 převezen z Mukačeva. Je bohužel velmi zanedbaný, ale i tak je to velice pozoruhodná stavba .Od kostelíka, sejdeme ještě níže k dalšímu jezírku s vodopádem a již máme na dohled Letohrádek Kinských, kde je po rekonstrukci umístěno Národopisné muzeum. Najdete zde krásnou expozici řemesel a vesnické kultůry. Od letohrádku sejdeme dolů k bráně a už jsme opět v civilizaci na Smíchově. Odtud jezdí dostatek tramvají a kombinací č. 12 nebo 20 a následného přestoupení na č. 22 nebo 23, se dostaneme zpět do výchozího bodu naší dnešní cesty. Nachodíme asi 10 km a uvidíme spoustu zajímavých věcí. Vstupy a otevírací doby: Rozhledna - I-III - so+ ne 10-17 h , IV- po-ne - 10-19h, V- IX- po-ne - 10-22 h, X- po- ne - 10-18 vstupné 60.- , 40.-. Reon- denně 10-22h, vstup 100 .-. Bludiště - I-III + XI-XII - so+ne-10-17h,IX+IV po-ne - 10-19h, V-VIII-po-ne 10-22, vstup 50.-, 40.-. Letohrádek Kinských- V-IX-út-ne 9-17 h, X-IV- út - ne - 10-17 h, vstup 80.-, 40.- rod. 100.-. Zdrávi došli. TOMÁŠ LUBOVSKÝ

...........................................................................................

Poslední aktualizace: 17.2.2008
Dnes se projdeme Petřínskými sady a Kinského zahradou na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Dnes se projdeme Petřínskými sady a Kinského zahradou

Kinského zahrada
Zahrada o výměře téměř 22 ha leží na jižním a…
"Mácha má štěstí, že je kamennej... Všichni na Petřín...", zpívá Lucie…
Štefánikova hvězdárna na Petříně se nachází nedaleko horní stanice lanovky…
Existence jednoho z nejkrásnějších celodřevěných kostelů u nás skončila požárem v závěru října roku 2020 a tato událost se tak stala dosti smutnou…
Mohutný platan javorolistý stojí nalevo od cesty poblíž vchodu do zahrady Kinských směrem od náměstí Kinských. Je to dřevina, která…
Hladová zeď, někdy nazývaná také Zubatá, je opuková hradba na pra…
V dubnu a v květnu je Petřín jedním z nejkrásnějších a nejbarevnějších…
Trasa z Petřína na Pražský hrad je jedna z nejromantičtějších v metropoli, zejména pokud si ji projdete po setmění, kdy na v…
Národopisné muzeum sídlí v Praze v letohrádku Kinských na hranicích…
Letohrádek Kinských, čp. 98 Holečkova 2, PrahA 5 - Smíchov Let…
Pomník k připomenutí památky těch, kteří v květnu 1945 položili s…
vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás Pražáky,ale  i…
Pozemní kolejová, vybudovaná v letech 1890-91 u příležitosti Zemské jubilejní výstavy, původní délke 396,5 m, rozchod kolejnic 1 m, původní provoz na…
Praha - Petřín - výhľady z rozhladne - Petřínska rozhladňa, postavená…
Při návštěvě Prahy se málokterý návštěvník nechá ujít petřínský park.…
Na dnešní výlet jedeme autobusem č. 197 na Smíchovské nádraží a odtud…
Na dnešní výlet se vydáme autobusem č. 197 nebo 196 na Smíchovské nádraží…
Bludiště bylo zbudováno podle projektu arch. Wiehla jako pavilon Klubu če…
Jedeme na 1. máje do Prahy na Petřín. Jedeme autem z Kladna a…
Zavolala mi sestra, jestli s ní a jejími přáteli nechci jet na výstavu orchidejí do Drážďan. Wow, kdo by nechtěl, kd…