Frantina studánka aneb kde pila Karolína Světlá

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody Na hory

Jedeme na kole z Liberce, nebo jdeme pěšky z poslední zastávky tramvaje č.3 po značených cestách přes Panský Lom, okolo studánky na Hluboké, Pláně p. Ještědem, pokocháme se pohledem z Frantiny a omrkneme Frantinu studánku.

Cesta pro pěší (nejkratší a nejstoupavější) vede po červené, ale třeba na kole je lepší jet nejprve po červené k lomu, odlomu zelenou ke studánce, od studánky po modré na Pláně a z Plání směrem na SVětlou po silnici mírně do kopce. První odpočívadlo je Frantina s infotabulí o životě Karolíny Světlé. Poté cesta vede pořád z kopce, což láká kolo hodně zrychlovat, avšak nezapomeňte, že je to stále silnice a občas auto překvapí... a když budete dávat pozor, tak přibližně po 1,5 km je turistický ukazatel vedoucí ke studánce.

Celý výlet od tramvaje měří přibližně 7km, nenastoupáte ani 400 výškových metrů.

Kdybych se coural za Ještědem nad Světlou okolo roku 1880 takhle z jara, klidně by se mohlo stát, že potkám Karolínu Světlou u této studánky, jak se občerstvuje čerstvou vodou z ní a k tomu přikusuje chléb z Křížan s medvědím česnekem a těší se na výhled z Frantiny a pivo na Pláních.

Kdyby žila dnes, na facebooku by se jmenovala Johanna Rottová, na twitru po svatbě Johanna Mužáková a na turistice by publikovala pod jménem Karolína Světlá. Občas by také jezdila z průmyslové zóny domů na kole právě touto cestou jako já, z Liberce.

Nejlepší na buřty je ohniště u Panského lomu, kameny, lavičky a podobné vymoženiny, navíc když půjdete večer, tak v lomu je fakt doopravdická tma... Buřty opečete i na Pláních, i na pár ilegálních místech cestou třeba i na Frantině.

Pro ty náročnější vřele doporučím chatu na Pláních, kde občas mívají tématické hody... fakt žrádlo .... Cestou z Frantiny směrem na Světlou už nic není, takže Vás může rozptýlit jedině sušenka z kapsy.

Panský lom pod Ještědem, na konci prázdnin zde pravidelně probíhají Jeskyňářské a netopýří dny a noci. Chodím pravidelně a každý rok je tam víc dětí co si pohladily netopýry. I ve všední i mlhavé dny se vyplatí sem zajít a čekat, jestli zase najde člověk mloka či uvidí lišku.

Ale i takový nedělní zvěřinový oběd na Pláních není k zahození.

Jinak jsem pil ze studánky na Hluboké, z této studánky jsem ještě nepil, ale možná tady někdo?

Od konečné tramvaje, kde je pár hospod nic nepotkáte a nemáte možnost utratit peníze dřív jak na Pláních a poté kdyžtak až ve Světlé.

Poslední aktualizace: 27.2.2020
Frantina studánka aneb kde pila Karolína Světlá na mapě
Autor: PLiberec

Příspěvky z okolí Frantina studánka aneb kde pila Karolína Světlá

Rozcestí Ještěd - odbočka k vrcholu
Rozcestím, které je 300m (měřeno po silnici) od vrcholu Ještědu, prochází dvě turistické značky a jedna Naučná stezka. Modře značená…
Jako výchozí bod je ideální vlakové nádraží v Liberci, odkud se tramvají č…
pokud se rozhodneme vydat za dominantou celého Liberecka nejlepším…
Naším cílem je návštěva jedné z nejkrásnějších vrcholových věží  ČR na …
Cílem výletu je ještědský hřbet s jeho nejvyšší horou Ještědem. Dostaneme se na něj kabinkovou lanovou drahou. Startujeme v Horním…
Jedeme na Ještěd. Z města můžeme jet tramvají, až na zastávku Horní Hanych…
Jdeme do krásného města Liberec.Podíváme se na rozhlednu Ještěd.Je to…
Liberec-Horní Hanychov.Konečná stanice tramvaje,parkoviště cca 100m.od…
Ještěd /1012 m.n.m./ je hora na severu Česka, jižně od Liberce. Na vrcholu je televizní vysílač,  v jehož dolní části  je umístěn…
Hotel Ještěd je svojí zvláštnostní snad znám každému, pokud ne osobně, tak…
Ještěd byl odedávna považován za jednu z hlavních dominant severních Čec…
Naším cílem je snad nejznámější místo Ještědského hřbetu a kraje…
Tramvají v Liberci dojedeme ke stanici lanovky, ale musíte ještě kousek ujít k lanovce na Ještěd. Musíte počkat, než lanovka pojede …
O Ještědu (1012 m. n. m. ) se toho napsalo hodně. Nechci nosit dř…
Matoušova skála, neboli Matoušovka se nacházi v lesích u obce Křížany, pod Ještědským hřebenem. Pokud přijíždíme od Ještědu, zahneme Okolo domů…
Kam a jak jedeme Cílem cesty je jedno z nejnavštěvovanějších míst v ČR,…
Pokud se budete toulat po okolí vysílače na Ještědu, určitě narazíte na…
                             Lanovkou na JeštědLiberec-Horní Hanychov 600-Ještěd 1000 m n.m.jediná a poslední lanovka, kterou provozovozují České…
Čtvrtek 2. 9. 2021 Na parkovišti v areálu u pivovaru Kousek piva byl klid…
Velikonoční svátky odstartují letní sezónu na Ještědu. Vyměňte…
Letošní ročník největšího tuzemského seriálu běhů v terénu Kilpi…
Ještěd, nejvyšší místo Ještědského hřbetu, je výraznou dominantou a orientačním bodem. V dřívějších dobách byl i přirozenou hranicí…
Ještěd bude nejspíš jeden z nejznámějších vrcholů v Čechách, jeho vysílač…
Ještěd
Vrchol kopce Ještěd ( 1012 m.n.m.) je nepřehlédnutelnou dominantou Severn…
Z kempu v Kokořínském Dole jsme vyjeli autem směr Mladá Boleslav a pak po…
Rozcestník Ještědka stojí hned u silnice a parkoviště u horské chaty Ještědka. Pokud sem přijedete autem, můžete se z rozcestí vydat…
Výrazný skalní útvar Ještědského hřbetu, který leží v blízkosti žluté turistické značky (odbočka cca 200m) asi 1 km od Výpřeže. Křemencová skála je…
Terasy Ještědu jsou přírodní památkou. V chráněné oblasti Ještědu se nachází útvary vzn…
Na první lyžovačku na Ještědu se mohou návštěvníci těšit letos již 10. p…