Hamerské skály v České Kanadě.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Hamerské skály se nacházejí v západní části Novobystřické vrchoviny. Východiskem ke skalám je víska Hradiště, která je jednou z místních částí Nové Bystřice. Ke vsi se odbočuje ze silnice č. 128, jež spojuje výše uvedené město s Jindřichovým Hradcem. Odbočka se nalézá přibližně dva kilometry od Nové Bystřice a směrová tabule před křižovatkou ukazuje vlevo. Po necelém kilometru se vjede na hradišťskou náves, kde jízda autem končí. Odtud je již na severu vidět Hamerský vrch (608 m.n.m.), který ukrývá skalní hřeben. Z mapy lze vzít na vědomí, že délka skalního hřebene je 120 metrů, šířka 17 metrů a výška jednotlivých skal kolem 10 metrů a jsou z číměřské žuly. Nu a to je hodně lákavá pozvánka.

Z návsi míříme cestou mezi domky k severu. Za posledním stavením se po pravé straně nabízí pohled na louku a na straně opačné je okraj lesa. Je tady trochu bláta a v okolí cesty kvete několik netykavek žláznatých ( Impatiens glandulifera ). O několik desítek metrů dál vstupujeme do smrkového lesa s menší příměsí listnáčů. Cesta mírně stoupá a mezi stromy je vidět první skalisko. Je složené z kamenných desek a je vysoké jistě přes deset metrů. K severu je jen několik menších skalek, ale k jihu je nepřerušovaný skalní hřeben. Obcházíme jej po východní straně a skály tady nabízejí čarokrásné partie. Fantazii se meze nekladou. V několika místech jsou pod hřebenem spadlé balvany, kam není radno vstupovat. Spadlé stromy jsou pokryté mechy a lišejníky. Docházíme k jižnímu konci hřebene a po západní straně skal se vracíme zpět. Objevuje se velké mechové království, jen skřítkové tady chybí. O několik metrů dál láká sotva znatelná pěšinka k výstupu na hřeben. Je možné s trochou opatrnosti dojít na nejvyšší místo skal. Pohled na hřeben z těchto míst nemá chybu. Skalní stěny na západní straně jsou o něco vyšší a nabízejí i několik jeskyněk. Skály nejsou celistvé, skládají se z velkých desek, bochníků nebo kostek. Najdou se tady i hlavy draků, žab a mnohé další podoby, jak se člověk dokáže dívat. Chce to jen malou pozornost. Kruh se uzavřel, skály jsme obešli a stejnou cestou se vracíme do Hradiště.

Hradiště je malá víska a nic se tady nedá koupit. Ale v nedaleké Nové Bystřici je příležitostí k občerstvení poměrně dost. My jsme si tentokrát vybrali restauraci Na bojišti. Obsluha rychlá, jídlo a pití dobré. Při pobytu v této oblasti jsme byli ubytovaní a stravovali jsme se v hostinci Bobas v Albeři. Můžeme jen doporučit.

Na Hamerských skalách si příroda dala záležet. Na každém kroku se tady objevuje něco hezkého a zajímavého. Když se nikam nespěchá, je to zážitek, na který si člověk rád vzpomene. Nám se skály moc líbily.

Je zvláštní, že ke skalám nevede žádná značená cesta. Za celou dobu jsme tady nikoho nepotkali a byli jsme tady několik hodin. Moc jsme toho sice nenachodili, celkem dva až tři kilometry, ale na druhé straně jsme něco hezkého a zajímavého viděli. Skály jsou součásti mapy KČT č. 78 Česká Kanada a Slavonicko.

Poslední aktualizace: 14.10.2020
Hamerské skály v České Kanadě. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Hamerské skály v České Kanadě.

Ves Hradiště.
Víska se nachází přibližně dva kilometry SZ od Nové Bystřice. Prv…
Židovský hřbitov v Nové Bystřici nedosahuje proslulosti větších a starších hřbitovů, přesto však stojí za návštěvu. Založen byl v l. 1878-9 a prot…
Návštěva severoamerické Kanady patřila již od velmi raného mládí k…
Také druhá - a současně závěrečná - část českokanadského cestopisu…
   Nová Bystřice městečko ležící v jižních Čechách jihovýchodně od…
  Česká Kanada 2010 Po úspěchu dvou cyklistických výprav do Lu…
Tato pozoruhodná pilířová boží muka jsou sice již od května 1958 zařazena na seznam kulturních památek Nové Bystřice na Jindřichohradecku, ale ve…
Zámek se nachází v Nové Bystřici na Jindřichohradecku v…
Na jižním okraji České Kanady je několik zajímavých míst, které b…
Nová Bystřice leží v Jižních Čechách, jihovýchodně od Jindřichova Hradce …
Informační centrum se nachází na hlavním Mírovém náměstí v historické části města. Kontakt: Informační centrum, Mírové náměstí 53,…
Sousoší Nejsvětější Trojice v Nové Bystřici, postavené roku 1679 jako pod…
Novobystřický svatostánek je – i když na to možná na první pohled…
       V srdci české Kanady: nejsevernější bod Rakouska, Kámen re…
Výstavba hřiště byla dokončena v roce 2004, kdy bylo hřiště i znormováno.…
Jindřichův Hradec – Nová Bystřice a zpět Jízdenku můžete koupit…
Jedním z našich cílů při poznávání České Kanady bylo i město Nová…
V městečku Nová Bystřice na Jindřichohradecku se ocitáme víceméně…
Rozlehlý komplex novobystřického zámku najdeme na Jindřichohradec…
V Nové Bystřici nalezneme poměrně dost menších sakrálních památek.…
Velmi zajímavou a hezkou sakrální stavbou města je morový sloup ve východní části náměstí Míru. Uvádí se, že jej zhotovil sochař Zikmund Lichtenberg…
Muzeum veteránů v Nové Bystřici je prvním a největším muzeem amer…
Cyklovýlet z Nové Bystřice přes Jilmanns,Schandachen do Litschau. Litschau…
Muzeum v Nové Bystřici na Jindřichohradecku je prvním a největším muzeem…
Z Nové Bystřice přes Haugschlag do Chlumu u Třeboně a Staňkov zpět…
Dříve budova pohraniční stráže přebudovaná na Lesní hotel. V blízkosti Kámen republiky. Kámen s obrysem republiky a nápisem "Naše je a naše…
Malá víska Klášter leží asi 10 km východně od Nové Bystřice v okrese Jind…
Landštejn (hrad)
Landštejn je jednou z nejrozsáhlejších a nejlépe zachovaných hradních zří…
Jindřichův Hradec leží v Jižních Čechách, severovýchodním směrem …