Jdeme na koníky do Francovy Lhoty a ke Kobzově lípě

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za sportem Do přírody Na hory

Tak jsem tu s dalším tipem na výlet. Moje oblíbená destinace: Jižní Valašsko, Mikroregion Hornolidečsko. Tentokrát se vydáme do Hucul klubu, zajezdit si na koníkách. My jsme bydleli na chatě Antarik nad Valašskou Senicí, ale v okolí se můžete ubytovat třeba v penzionu Severka, v Ranči U Zvonu a tak různě po okolí...

Velitelský čas : 9.00: vyrážíme z Horské chaty Antarik. Jdeme po oblíbené modré značce směrem na Francovu Lhotu. Záleží na vás, jak tuhle túru pojmete. Můžete sejít dolů k obci, pokračovat po modré kolem Kobzovy lípy až na Rozhlednu Čubův kopec a pak dál po modré přes vrch Tisůvka do Francovy Lhoty, odkud teprve půjdete do Hucul klubu. My jsme ale už na Čubově kopci byli několikrát, takže dnes už žádné šplhání a hekání, střihneme to jen po modré značce kolem lípy a pak ze značky uhneme do centra obce, kde je Hucul klub. Něco o lípě. Jmenuje se Kobzova, podle Kobzy, co to tu dřív vlastnil, je to lípa velkolistá a stojí tu možná už 400 let (některé zdroje říkají 300, některé 500, tak nevím, čemu věřit). Každopádně je opředena spoustou pověstí o tom, jak se v její dutině schovávali místní obyvatelé před Turky a Tatary a tak. Zdejší turecké nájezdy byly asi dost hrozné. Prý strašně moc lidí bylo zabito, nebo odvlečeno do otroctví, a vesnice byly vypáleny, a ti, co zůstali se museli skrývat v temných a hlubokých lesích kolem Makyty. To už Turkům asi nestálo za to, vyškrábat se pro těch pár duší až tam... No takže ta lípa je moc stará a obyvateli zdejší obce oblíbená a uznávaná :) Tak až si jí prohlédnete (dětem se bude líbit dutina), tak se odpojte z modré turistické značky (pokud to nechcete vzít přes rozhlednu na Čubově kopci) a běžte po silničce do centra obce, kde vede hlavní silnice. Tu pak následujte kolem školy, obchodu COOP a obecního úřadu k rozcestí u Ranče U Zvonu. Odtud pokračujte stále po hlavní rovně, neuhýbejte Doprava, protože ta silnice by vás dovedla na Pulčín. No a brzy už uvidíte cedulku Hucul klub, nebo pasoucí se koně. Musíte odbočit z hlavní silnice doleva na silničku do kopce, a už budete u stájí. Je lepší se na projížďce domluvit předem telefonicky. My jsme byli celá skupina, a jeli jsme s koníky až na Pulčín. Na koních neumíme, takže instruktoři z Hucul klubu šli s námi. A byl to krásný zážitek. Zvlášť pro děti, kterých jsme měli asi čtyři. Celkem nás jelo 10 + instruktoři. Jeli jsme úplně jinými cestami než kudy vede turistická značka a hlavně cestou zpět jsme jeli takovou skrytou lesní cestou, a to bylo na koních moc krásné. No, určitě vřele doporučuju. Lidi z Hucul klubu jsou moc milí, a je vidět, že koním rozumí. Já jim až tak moc nerozumím, i když jsem se o to snažila. Můj kůň měl moc rád jehličí, a kde se dalo, tak ho s chutí ožíral. Moc se mi líbil vysoký černý kůň, na kterém jel jeden (těžší:) kamarád. Jmenoval se Sony a působil opravdu majestátně.

Za vyjížďkou na koních, za Pulčínem, za Kobzovou lípou, a pokud chcete výlet delší tak i za rozhlednou na Čubově kopci

Spali jsme na horské chatě Antarik (nad Valašskou Senicí), něco jsme slupli v Ranči U Zvonu ve Francově Lhotě, a také jsme dostali kozí sýr od Hucul klubu.

Nejvíc asi ty koně, to je pro člověka vždycky zážitek, a pro děti pak úplně. Taky koza Fialka. To je taková obrovská koza, kterou v Hucul klubu mají. Moc se nám líbila i Kobzova lípa se svou starobylou historií.

V Hucul klubu je hodina jízdy asi za 200 Kč. Taky vám můžou dát hodinu na jízdárně, kde se naučíte koni trochu rozumět. To jsme teď nezkusili, třeba příště...

Poslední aktualizace: 1.2.2011
Jdeme na koníky do Francovy Lhoty a ke Kobzově lípě na mapě
Autor: stoneater

Příspěvky z okolí Jdeme na koníky do Francovy Lhoty a ke Kobzově lípě

ROZHLEDNA ČUBŮV KOPEC
Do Francovy Lhoty se dostanemu autobusem ze Vsetína nebo z Horní Lidče…
Už bych ani nespočítal, kolikrát jsem okolo chrámu, vypínajícího se na…
Jdeme na rozhlednu na Čubově kopci. Je to moc pěkná dřevěná rozhledna, která má prý znázorňovat valašský klobouk lepák. Je z…
Ve skutečnosti začíná v sedle pod vrcholem, který je sám o sobě zalesněný a bez výhledu, u rozcestí v nadm.výši 615 m. Prochází tudy…
Někdy před dvěma léty jsem si udělal delší výlet podél moravsko-slovenské hranice s výchozím místem Střelná, kam jsem se dopravil vl…
Nachází se na podvrcholu Čubku (678 m) na tzv. Daňkově kopci pod okrajem…
Francova Lhota leží na Jižní Moravě, jihovýchodním směrem od města Vsetín a v těsné blízkosti hranice se Slovenskem. Francova Lhota…
Francová Lhota, Kobzova lipa a rozhľadňa Čubúv kopec Obec Francová Lhota…
Památný strom Kobzova lípa roste nedaleko Francovy Lhoty na polosamotě zvané Pošle. V roce 1530 ji zasadil Tristram Franc z Háje na památku přejmenov…
Ze Střelné stoupá k areálu se Střelenskou vodou a tur.zvonicí (a odtud…