Katschberg (Rakousko) - Falkensteiner Club Funimation****

Tipy na výlet Rodina s dětmi Do přírody

Jedeme na víkend do Rakouska na pomezí Salcburska a Korutan. Cesta autem z Prahy trvá kolem 6 hodin. V ČB u pumpy kupujeme rakouskou dálniční známku a na samém konci cesty ještě platíme 5,5 Euro za tunel. Už samotná cesta je za dobrého počasí zážitkem. Kouzelné výhledy na Hory, kopce a skaliska zaujmou nejednoho turistu. Jen řidič se nesmí nechat unést krásou okolní přírody a může se „kochat“ jen v mezích dostatečného sledování silničního provozu. Kolem nás jedoucí řidič se kochal asi trochu víc a nesundal včas nohu z plynu. Po chvilce ho předjela Škoda Superb, která rozblikala světla za zadním sklem, a kdyby ještě náhodou řidič nepochopil, z okénka se vysunula „plácačka“. Na prvním sjezdu si Policie nešťastníka stáhla z dálnice k „vyřešení“! Poučení je jednoznačné – policejní Superby potkáte i v Rakousku!!!

Provazovka
Provazovka  •  Foto: Bekmen

Proč je cílem naší cesty právě Katschberg? Odpověď je naprosto jednoduchá – protože je tam hezky! Na Rakousku obecně mě fascinuje čistota a zároveň citlivá upravenost přírody člověkem. Oboje je patrné hned po překročení hranic. Katschberg je především lyžařské středisko – pohybujeme se v nadmořských výškách od cca 1.600 m do 2.220 m. Čistota vzduchu je tam tedy zaručena, což dokladuje i výskyt Provazovky (lišejník visící na stromech jako „vousy“). Provazovka je na znečištění prostředí extrémně háklivá. Proto platí, že kde ji najdete, můžete si být kvalitou ovzduší 100% jistí! Já jsem ji objevil, když jsem při snídani v hotelu Falkensteiner Club Funimation zíral z okna. Čistý vzduch, bazén, wellness a pochopitelně výborné jídlo – co víc si může člověk od relaxačního pobytu přát.

Katschberg jsem prvně navštívil v zimě – právě jako lyžařské středisko – viz článek na Turistice. Místní kopce jsem tedy již trochu znal, i když tedy hlavně z pohledu lyžaře. Teď na podzim, za krásného slunečného počasí mi ty svahy připadaly nějak strmější!

Foto: Bekmen

Dopoledne, po bohaté snídani (v rámci které nechyběl ani mnou tak milovaný místní špek) jsme strávili v hotelovém bazénu. Přestože byl hotel slušně zaplněn, v bazénu jsme byli skoro – někdy i úplně sami. Důchodce bazén asi tolik nelákal a pro rodiny a jejich malé ratolesti mají velkoryse pojaté bazény a brouzdaliště s tobogánem v jiné části hotelu. Navíc je pro ty nejmenší hotel vybaven ještě obrovskou hernou, lezeckou stěnou, divadlem, kinosálem, venkovním hřištěm a nevím čím vším ještě. Dospělácký bazén je z části krytý a částečně pod volným nebem. Teplota vody 30°C, teplota vzduchu venku se pohybovala kolem 15°C. Příjemný pocit z venkovního koupání umocňovala azurově modrá obloha a i v polovině října hezky hřející sluníčko. Po lehčím obědě jsme vyrazili na vycházku. Mojí představou byla lehčí trasa po vrstevnici, tak 10 km – abychom se nadýchali toho čistého vzduchu a zažili oběd. Manželka se ale chtěla trochu rozhlédnou do kraje…

Hotel Falkensteiner Club Funimation má ideální polohu – hned za ním končí sjezdovka z Ainecku 2.220 m n.m.– což je nejvyšší kopec v okolí. V zimě jste lanovkou na vrcholu raz dva. Máte-li si ale kopec vyšlápnout pěšky (bez kyslíku), vyčleňte si na to zhruba 2 hodiny. No a pak ještě cesta dolů, která je vzhledem k profilu trasy taky „výživná“. Cestou na vrchol vás budou demoralizovat „domorodci“, kteří vás (rudé, zpocené a lapající po dechu) budou svěže s úsměvem míjet. Dorazil mě pak cyklista, který mne v úseku prudkém tak, že jsem pomalu lezl po čtyřech – předjel a ještě stihl pozdravit! Naštěstí cca v ½ kopce dcera odmítla pokračovat dál a tak jsem musel manželku přesvědčit, že bude lepší se vrátit k bazénu, protože bez předchozí aklimatizace na tuto nadmořskou výšku bychom nemuseli výstup přežít Smile. Výhled je krásný i z poloviny Ainecku (převážně na protilehlý kopec plný sjezdovek). Na hotelu jsem pak s radostí využil možnosti nechat si protažené svaly namasírovat a urychlit tak jejich regeneraci. Příjemně unavení a vyplavaní (u vody vyhládne) jsme pak dorazili na večeři.

Protože jsme byli v Katschbergu pouze na víkend, tak nám vycházky okolní krásnou přírodou stačily. V okolí je kolem 200 km značených turistických cest. Pokud dáváte přednost cykloturistice, přijdete si určitě také na své. Máte-li strach že ty kopce na kole neušlapete, pak si můžete přímo v hotelu půjčit elektrokolo.

Pokud do Korutan vyrazíte třeba na týden, pak určitě doporučuji pořídit si Korutanskou kartu = Kärnten Card. Po zakoupení této karty máte spoustu atrakcí buď úplně zdarma, nebo s výraznou slevou – a to se vyplatí wink.

Foto: Bekmen

Ubytováni s plnou penzí jsme byli v již zmíněném hotelu Falkensteiner Club Funimation****. Jak je již z počtu hvězdiček patrné, jedná se o skutečně kvalitní hotel. A ač se jedná o poměrně velký hotel, atmosférou mi přišel pohodový, až skoro rodinný. Asi to bylo i skladbou hostů s velkým počtem rodin s dětmi. Ty si pobyt evidentně užívaly. Jak jsem již psal výše, mají v hotelu o zábavu postaráno a jen tak se nenudí, tím pádem ani nezlobí. Rodiče si tím pádem mohou v klidu odpočinout právě u bazénu, v několika saunách či na masáži, nebo kosmetických procedurách. Z gastronomického hlediska nelze hotelu nic vytknout, ba právě naopak - zaslouží si pochvalu. Snídaně, obědy i večeře jsou podávány formou bufetu, každý si tak může vybrat co právě jemu chutná, v množství které mu vyhovuje. Výhodou je i začlenění nealkoholických nápojů, piva a vína do plné penze. Další významnou pochvalu dávám hotelu za bezplatné Wi-Fi připojení na pokoji, což bohužel ještě stále není u všech hotelů této úrovně samozřejmostí. Spoustu lidí to sice netrápí, ale já pracovně internet potřebuji využívat i o víkendu a mobilní data jsou v zahraničí stále nesmyslně drahá.

I přes fakt, že cestou do Katschbergu a zpátky najedete přes 1.000 km, stojí jeho návštěva za to - navíc vyjde-li vám počasí tak, jako vyšlo nám. Korutany patří v počtu slunečných dní v Rakousku mezi elitu, čili statisticky by vám pěkné počasí mělo vyjít. Jak si to pak užijete a odpočinete si, to už nechám na vás…

Další informace o Korutanech:

www.korutany.com

Poslední aktualizace: 21.10.2014
Katschberg (Rakousko) - Falkensteiner Club Funimation**** na mapě
Autor: Bekmen

Příspěvky z okolí Katschberg (Rakousko) - Falkensteiner Club Funimation****

Kam na lyže – Rakousko – Korutany
Pokud přemýšlíte, kam letos vyrazit na lyže a máte jasno pouze v tom, že…
 Pro den Slunečního lyžování 2015 si zimní hot-spoty…
Odvěké lyžařské dilema: ráno by chtěl každý bydlet na k…
Vysoko v horách, uprostřed nedotčené přírody, na vás čeká kouzlo…
 Téměř nikde jinde neucítíte „chuť do života“ tak silně, jako v K…
V Korutanech ve městě Gmünd odbočíme na silnici do údolí Maltatal, kde se…
Placená silnice vedoucí údolím s názvem Malta (Hochalm Strasse) je asi 18…
Obertauernu se táké říká "rakouský Svatý Mořic". Díky své vysoké nadmořské výšce zaručuje toto lyžařské středisko dlouhou zimní s…
Pro ranní ptáčata, světoběžníky i sovy: Lyžařské středisko Obert…
 Díky mimořádné klimatické konstelaci stojí Obertauen na špičce s…
 Místo sněhuláka sněženky, místo sáňkování pivo na zahrádce – v ú…
 Horní Taury mají nově potvrzené prvenství, jsou lyžařským středi…
 Celá řada zimních středisek se může chlubit jistotou sněhu -…
Šest měsíců jistého sněhu v nejvýše položeném středisku zimních…
Horní stanice kabinkové lanovky je v sedle odkud jsou nádherné vý…
Naše tradiční letní návštěva Alp nás tentokrát zavedla do Vysokýc…
 Cesta autem z Prahy k Millstätter See trvá kolem 6…
V údolí Gasteinu ve Vysokých Taurách se nad lázeňským městem Bad Gastein …
 RAKOUSKO - FOTOGALERIE Dva  dny naší návštěvy  Rakouska jsme…
Schladming je vyhlášené lyžařské středisko patřící do oblasti Ski amadé.…