Keramika pro celou rodinu aneb v kraji 16 hradů

Tipy na výlet Rodina s dětmi

- je čtyřdenní keramicko-turistický program pro rodiče a děti pořádaný v dílně na Sutomi / pod ochranou sutomského genia loci / .
Naše rodina / děti 6 – 9 let / tam strávila prodloužený podzimní víkend , a to
pouhých 60 km severozápadně od Prahy ! / České Středohoří, u městečka Třebenice /

Tři nejbližší hrady, přesněji ruiny, volně přístupné a dosažitelné z penzionu U sv. Petra a Pavla jsme s dětmi „prozkoumali“ osobně – od pořadatelů vybaveni plánkem, historickými souvislostmi a pověstmi.

- Téměř všechny hrady této milešovské části Českého Středohoří /podle nejvyšší hory = Milešovky / jsou označeny turistickými známkami a to byl pro naše začínající turisty dobrá motivace.
/ Turistickou známku Košťálov - Sutom jsme dostali a k ní si navíc děti vyrobily sutomskou pečet z opravdového pečeťního vosku./

Až tam vyrazíme příště, musíme zvládnout i východ slunce z Holého vrchu

…Dobrá zpráva pro dospělé: je možné si domluvit navíc cestu za zdejším žernoseckým vínem. Děti strávily odpoledne keramickým kutěním s lektorkou a rodiče zvládli

v pohodě navštívit vinný sklep i s ochutnávkou .

Keramická dílna - zde jsme strávili 7 hodin s lektorkou a keramickým jílem, vyzkoušeli hrnčířský kruh , vyroibili jsme hliněnou pohlednici s českým granátem.
Zlatý hřeb programu bylo bezesporu „pláchnutí“ českého granátu.
Ti s dobrým zrakem si zde našli i svůj malý drahokam, kterého se před námi lidská ruka nedotkla… i na výrobu jednoduchého šperku došlo .

Doporučuji – stojí to za to, my si to zopakujeme teď najaře! - Iveta Holomíčková

Poslední aktualizace: 16.4.2008
Keramika pro celou rodinu aneb v kraji 16 hradů na mapě
Autor: Otradovec

Příspěvky z okolí Keramika pro celou rodinu aneb v kraji 16 hradů

Za  ČESKÝM GRANÁTEM do Českého středohoří
Za ČESKÝM GRANÁTEM do Českého středohoří
Vše můžete zažít v jediném víkendu pouhých 60 km SZ od Prahy – v …
GPS    50°30'13.796"N, 13°58'27.333“ E Cesta autem od Prahy Na dálnici D8…
Jedu vlakem do obce Sutom kousek od Lovosic pokochat se krásnými výhledy…
Již z daleka je viditelný kostel sv. Petra a Pavla na horním konci obce…
Konečně jsem se ,,rozhoupal“ k tomu, abych se vydal podívat na Holý vrch …
Barokní zámek stojí na skalnatém vrchu nad vsí Vlastislav na Litoměřicku v…
Zřícenina hradu Skalka stojí na skalnatém vrchu nad vsí…
Nevelké sídlo místních panských rodů, připomínané poprvé roku 1357, se bezvětších peripetií dočkalo třicetileté války, kdy je…
Jedeme, či jdeme na zříceninu hradu Skalka týčící se nad obcí Vlastislav v…
Nízký nezalesněný čedičový vrch nad obcí Sutom mezi Sutomským vrchem a…