Kokořínsko

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Kokořínsko-malebný kraj severně od Prahy se stal tentokrát cílem našeho putování.

Jako výchozí místo tohoto výletu jsme zvolili Mšeno, kam se dá pohodlně dopravit vlakem. Ti, kdo použijí k přepravě auto, mohou u mšenského nádraží zaparkovat a odtud se vydat na další putování.

Po červené dojdeme na náměstí a dále pokračujeme po modré značce směrem na mšenské lázně. Kousek za lázněmi vejdeme do údolí Debř. Zde již začíná kouzelná příroda Kokořínska. Po cestě uvidíme kamennou maketu hradu Kokořín, projdeme okolo Husova pomníku a bývalého přírodního amfiteátru a odpočinout si můžeme u altánku ve tvaru muchomůrky. Poté dorazíme na rozcestí Na Rovinách a stále budeme pokračovat po modré přes Švédský val, kde mělo v době třicetileté války ležení švédské vojsko, projdeme Průsečnou skálou, což je stezka, kterou měli švédové za svého pobytu na Kokořínsku prokopat, aby měli lepší přístup na Švédský val. Při další cestě pak uvidíme zajímavé skalní útvary Obří hlava a Žába. Třešničkou na dortu při cestě po modré značce jsou pak Pokličky.Skalní útvar vzniklý nestejnoměrným zvětráváním pískovce prostě nemá chybu. Od Pokliček sestoupíme do samotného kokořínského dolu a budeme pokračovat po červené značce směrem na rozcestí Kokořín-dolina. Odtud si můžeme udělat malou odbočku po modré a po lehkém výšlapu si prohlédnout samotný hrad Kokořín. Pak se vrátíme zpět do doliny a stále po červené pokračujeme směrem na Harasov, což je místo, kde v minulosti stával Skalní hrad, z kterého do dnešní doby zbylo pramálo a i to málo je na soukromém pozemku, takže nepřístupno.. Z Harasova naše cesta povede ku Lhotce. Po cestě uvidíme mnoho pěkných skalních útvarů a ve Lhotce samotné je pak zpřístupněno zachovalé skalní obydlí, kde ještě před cca třiceti lety žila jedna z místních obyvatelek. Ve Lhotce, po ujití asi 18 km, náš výlet končí. K přepravě k domovu, nebo zpět do Mšena použijeme vlak. Vlaková zastávka Lhotka u Mělníka se nachází asi 300 metrů od skalního obydlí.

Výborně jsme se občerstvili u restaurace U Grobiána, kde se právě konaly pivní slavnosti. Stánků s různým občerstvením zde byl dostatek, ale i uvnitř restaurace bylo příjemně.

Jednoznačně Pokličky. Jeden z nejzajímavějších skalních útvarů, které jsem kdy viděl.

Příroda samotná je přístupná celoročně, i když v zimě to na některých místech musí pěkně klouzat.

Hrad Kokořín je přístupný veřejnosti od dubna do října, v dubna a říjnu pouze o víkendech. Zavíracím dnem je pondělí a den po státním svátku. Vstupné 80,- a 40,- Kč.

Skalní obydlí Lhotka je přístupné od začátku května do konce září od čtvrtka do neděle a dále pak o státních svátcích v časech 10-12 a 13-17 hodin. Vstupné 15,- a 8,- Kč.

Poslední aktualizace: 13.6.2013
Kokořínsko na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Kokořínsko

Harasov - rozcestník
Harasov Rozcestník turistických tras. Na tomto místě se setkávají dva turistické značky a to červená která zde vede…
Když budete projíždět kokořínským dolem, určitě vaší pozornosti neunikne …
Pískovcové skály podivuhodných tvarů, nebo údolí říčky Pšovky, protkané…
 Vytesáný reliéf ukřižovaného Krista. Tento reliéf se nachází na skále bývalého hradu, který jej roku 1321 jej založil patrně Pešek Hrzán z…
Obec Hradsko leží na náhorní planině. Jihozápadně od obce tato planina s výhledy po okolní krajině končí strmým skalnatým srázem do…
Kokořín - Staráky
Soubor světniček v pískovcovém bloku na hraně údolí, v Zámeckém parku u obce Kokořín,považovaný za hrad. Zachováno několik skalních místností v pěti…
Hýtky nad Kokořínským Dolem
Skalní stěny nad Kokořínským Dolem. Prochází jimi žlutě značená stezka…
hrad kokořín
Soutěž 2 body
Kokořín aneb romantická rekonstrukce historieIluzi tajuplného hradu, po jehož Ochozu se prochází…
Dnešní výlet vede na romantický hrad Kokořín, který jako jeden z mála…
Hrad Kokořín se nacházi uprostřed hlubokých lesů severně od stejn…
Barokní pískovcové sousoší sv. Mikuláše Tolentinského vzniklo zřejmě těsně…
V obci Kokořín začíná tento turistický výlet. Po modré…
Letní počasí láká k nějakému výletu, volíme celodenní procházku po krásách…
Krásný turistikcý okruh začíná ve vesniččce Ráj a vede po žluté Tz do skalního bludiště u Mšena…
Zaparkovat jsem chtěl U Grobiána, dát si tam limonádu, popojít po silnici, a po naučné stezce projít okruh kolem kempu. P…
Auto necháme na parkovišti pod Kokořínem v Kokořínském Dole a od místní občerstvovny vyrazíme po zelené značce do kopce k lesu a mez…
Když jsme v červnu smutně a předčasně opouštěli oblast Mělnicka a…
Sobota 14. 8. 2021 - odpoledne Po zajímavé dopolední procházce a po obědě jdeme na další zhruba stejně dlouhou procházku, tent…
Po návštěvě posvátné  hory  ŘÍP (viz předchozí článek) následova…
Rozcestník Truskavenský důl se nachází na východním okraji Truskavenského dolu. Můžeme se odsud vydat dvěma směry po modré turistické značce (již…