Kouzelná romantika - Dolský mlýn

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Do přírody

Dolský mlýn je jedním z nekrásnějších míst u nás. Nachází se v přírodě Českého Švýcarska a v jeho těsné blízkosti protéká říčka Kamenice. Šum protékající Kamenice, zpívající ptáčci a krásná příroda Českého Švýcarska perfektně navozuje uklidňující a romantický dojem, který na vás návštěva Dolského mlýna zanechá.

Stavba vznikla kolem roku 1515, původně sloužila jako mlýn a pila. na mlýnu se nacházeli 3 kola, dvě poháněla mlecí zařízení a jedno pilu. V 19. století se z mlýna stal výletní hostinec, který zde byl provozován až do roku 1931, kdy zbankrotoval.

Dolský mlýn se nejvíce proslavil díky pohádce Pyšná princezna. Scénu, kdy Pyšná princezna mlela mouku společně s princem (zahradníkem) Miroslavem, zná asi úplně každý.

Do dnešní doby se z mlýna dochovalo pouze pár bočních stěn a jedno mlýnské kolo.

Jak k Dolskému mlýnu:

– výchozí místo Vysoká Lípa (hotel Lípa), následně zhruba 1,5 km po modré turistické značce

- výchozí místo osada Kamenická stráň, odsud cca 2 km po žluté turistické značce

- výchozí místo Jetřichovice, odsud zhruba 4 km po žluté turistické značce

- výchozí místo Česká Kamenice (železniční stanice) a odsud je to zhruba 8 km po modré turistické značce

Jídlo a pití si vezměte s sebou do batůžku.

Výlet na Dolský mlýn je opravdu odpočinkový a díky okolní přírodě a moc nenáročné trase si ho určitě užije každý. Odvážnější z vás se mohou v teplých dnech brodit říčkou Kamenice. Říčka je v okolí Dolského mlýna mělká a spousty lidí se zde v horkých dnech ochlazují.

Návštěvu Dolského mlýna doporučuji spojit s návštěvou výhlídky nad jezírkem, která se nachází v Srbské Kamenici více na: https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/vyhlidka-nad-jezirkem-srbska-kamenice

Dolský mlýn je přístupný celoročně. Vstupné se zde nevybírá.

Poslední aktualizace: 16.9.2010
Kouzelná romantika - Dolský mlýn na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Kouzelná romantika - Dolský mlýn

Dolský mlýn - cesta a kulturní památka
Při cestování po národním parku České Švýcarsko na území kolem Kamenice by…
Tuto naučnou stezku jsme si prošli na jaře r. 2013. Moc se toho za…
22.8.2015 Po včerejší velké túře nepotřebujeme hltat kilometry, dnes si chceme trošku užívat, to však nebrání včasnému odjezdu, ačkoliv přeci jen si …
V minulosti byli obyvatelé tak zvaných přifařených obcí…
          Ráno, po vydatné snídani, ze které zbylo i na svačinu, jsme…
Jako trvalá připomínka na události II. světové války zů…
Nenáročná trasa ( pokud ji jdete v tomto směru, v opačném, může být náročnější stoupání v úseku Dolský mlýn - Vysoká Lípa) velmi vho…
Malá Pravčická brána je trochu opomíjený pískovcový skalní útvar.…
Vysoká Lípa  Malebná náhorní vesnička dnes slouží především k rek…
Opět tůra přírodou Českého Švýcarska - tentokrát jeho odlehlejší část blíž Saskému Švýcarsku.Jedná se o trasu z Vysoké Lípy - na…
Nějak neveselo bylo, nic moc se nedařilo, i když léto bylo, Pavlína…
Vysoká Lípa  je vesnička ze které  se rozbíhají turistické stezky do…
Ferdinandova soutěska se nachází mezi Srbskou Kamenicí a Dolským mlýnem. …
Do Vysoké Lípy, odkud jsme měli naplánovány dva větší výšlapy, jsme…
Zalesněný skalnatý kopec nad Vysokou Lípou, kde kdysi s…
Vyrážíme  z Vysoké Lípy po cyklostezce 3029 kolem skalního hradu Šaunštejn…
Ten druhý den jsme chtěli napravit zabloudění z loňska. Nějak jsme…
Naším cílem je skalní plošina s vyhlídkou nad údolím řeky Kamenice zvaná…
Na Šauenštejn. To jest do oblasti Českého (Českosaského Švýcarska). Skalní oblast na severní hranici naší republiky patří zaslouženě k nejpřitažlivějším ob…
Neuběhlo ani čtrnáct dní a blížil se prodloužený červnový víkend. Já nic, Pavlína nic, ale nevydržela ona a vlastně mi vynadala, že…