Krkonoše, z Horních Míseček k prameni Labe

Tipy na výlet Rodina s dětmi Na hory

Do Horních Míseček dojedeme autem nebo autobusem. Pak ti zdatnější dojdou na Zlaté návrší táhlým stoupáním pěšky, my jedeme atobusem, který zde jezdí v poměrně častých intervalech. Autem se dál než do Horních Míseček nedostanete. Odtud vás čeká pěší cesta zhruba 3,5 km K Prameni Labe.

Na Zlatém návrší dojdete k mohyle Hanče a Vrbaty, kteří zde zahynuli v r. 1913 při závodě v běhu na lyžích. Už tady se vám nabízí úžasné pohledy na krkonošská panorámata a najdete tu cedule s popisem vzácné flóry a fauny, kterou můžete cestou vidět. Podél cesty je několik "řopíků", betonových bunkrů ze druhé světové války, které lákají zejména děti k tomu, aby si je zblízka prohlédly, nakoukly do nich a neodpustily si pohled na okolí z jejich střechy.

Půjdete po úzké kamenité stezce, lemované klečí, hořci a vůbec porostem typickým pro horské oblasti. Po chvíli překročíte říčku Pančavu (překročíte doslova) a dojdete k Ambrožově vyhlídce, z níž se vám otevře neopakovatelný pohled na Pančavský vodopád, Labský důl a okolní hory. Cestou narazíte i na Hančův pomník právě v místě, kde zahynul.

Po 2,5 km dojdete k nedávno rekonstruované Labské boudě. Vypadá opravdu hezky, ale představě o klasické horské boudě věru již dnes neodpovídá. Od ní je to K Prameni Labe již jen asi kilometr.

Možná budete překvapeni, že ta betonová skruž, v níž je trocha vody a maličký čůrek, co z ní vytéká a malé dítě ho bez problému překročí, že to je Labe. Mimochodem, jde o pramen jen symbolický. Ten skutečný je kdesi nedaleko na louce, kam se stejně jako na jiná místa mimo stezky a vyznačené trasy nesmí. Můžete se tu posadit na lavičku či na zem a udělat si piknik (což je mimochodem lepší varianta, než klobása ve stánku na Zlatém návrší nebo předražené občerstvení na Labské boudě). Uvidíte tu znaky měst, jimiž Labe protéká.

Krkonoše
Krkonoše  •  Foto: asmera

Poté, co si odpočinete, můžete pokračovat do Špindlerova Mlýna nebo se vrátit. My jsme se vraceli, ale jinou cestou, přes Pančavskou louku.

Možnost občerstvení, jak již bylo zmíněno, je jak na Zlatém návrší ve stánku či na Labské boudě.

Překvapilo nás, že stánek s pivem a občerstvením pod mohylou Hanče a Vrbaty postrádá jakékoliv sociální zařízení. Vzhledem k tomu snad netřeba popisovat, jak vypadají zákoutí za stánkem a v jeho blízkosti. Další první možnost, kde si umýt ruce je buďto na Labské boudě nebo v Horních Mísečkách.

Při cestě "ulovíte" dvě turistické známky, svoji známku má Labská bouda a ve stánku na Zlatém návrší je prodávána známka Vrbatovy boudy.

Poslední aktualizace: 3.9.2010
Krkonoše, z Horních Míseček k prameni Labe na mapě
Autor: asmera

Příspěvky z okolí Krkonoše, z Horních Míseček k prameni Labe

Z Horních Míseček k mohyle Hanče a Vrbaty - zimní vycházka.
Za krásného zimního počasí je moc pěkná vycházka k mohy…
Sezónní informační středisko na Zlatém návrší se nachází nedaleko známé…
Vrbatova bouda v Krkonoších se nachází 6,5 km západně od Špindlerova Mlýna…
Naše putování po jedné z nejkrásnějších lokalit Krkonoš jsme začali na…
Turistický rozcestník, který se nachází nad Vrbatovou boudou, ukazuje…
Zlaté návrší - Sněžné jámy - Zlaté návrší ( jen  pro starší děti)…
Téhle trase říkám osmička, protože tu číslici opisuje.Na Zl.návrš…
Na Zlaté návrší nás vyveze autobus z Horních Míseček.(Na H.Mísečk…
                         Masarykova horská silnice (Krkonoše) 16.…
Okruh po hřebeni Krkonoš: pramen Labe, Pančava, vodopády atakdále…
Zlaté návrší (Krkonoš) je holý svorový hřbet, který se nalézá mezi masivem…
Státní přírodní rezervace, horské údolí ledovcového původu mezi Dívčími…
Harrachova jáma je krajní ze tří Labských jam, které spadají do Labského dolu od Krkonoše (Zlatého návrší) a Pančavské louky. K…
Jaro do hor hned tak nepřijde, a tak Vás zvu na první díl nejkrásněj…
Jdeme na moc hezké místo, které většina turistů při cestě k prameni Labe…
Mohyla Hanče a Vrbaty.Malá kamenná mohyla pri ceste medzi Vrbatovou boudou a Pančavským vodopádom nám pripomenie športovú tragédiu z…
Pomník lyžaře Bohumila Hanče se nachází při cestě mezi Labskou a Vrbatovou boudou. Přibližně do těchto míst byl vyčerpaný Bohumil…
Kotelní jámy
Kotelní jámy jsou státní přírodní rezervace (101 ha) na jihovýchodních …
Z Rokytnice lanovkou na Horní domky,dále Dvoračky,pramen Labe a zpět kolem…
Trasa začíná ve Špindlerově Mlýně - leží u řeky Labe a Dolského potoka.…