Londýn nejen pro děti

Tipy na výlet Rodina s dětmi

Jedeme do Londýna. Na celé dva dny. Cestujeme s dětmi ve věku osm až dvanáct let, takže program jim šijeme přímo na míru.

V Londýně jsme si nejdříve prošli s celým zájezdem nejznámější památky v centru. Přes Trafalgarské náměstí, kam se musíme vrátit do národní galerie na přání dětí, které chtějí vidět obraz Slunečnice od Van Gogha, jdeme kolem sídla prince Charlese k Buckinghamskému paláci. Měli jsme štěstí. Princ Charles zrovna jel kočárem přímo kolem nás do paláce. V parku cestou k Parlamentu holky krmí veverky, které si pro jídlo jsou ochotné vylézt až na rameno. Od Parlamentu a známého Big Benu jdeme rovnou k London Eye. V ceně vstupného je i 4D kino a samozřejmě nádherná vyhlídka z kola na celý Londýn. Už toho máme spoustu za sebou, ale děti rozhodně nejsou unavené. Sedneme na metro a jedeme do muzea Madame Tussauds. Od mé poslední návštěvy se úplně změnilo. Je rozděleno na několik částí. Od herců, zpěváků, sportovců po politiky a královskou rodinu. Pro starší děti je připraveno oddělení, jak já mu říkám, hrůzy. Pak nasedneme do taxíku, který nás proveze dějinami Londýna a úplně nakonec se octneme ve 4D filmu. Nedaleko muzea voskových figurín je Baker Street s muzeem Sherlocka Holmese. Museli jsem se u něj alespoň vyfotit, protože už byl večer a na další prohlídku nám prostě nevyšel čas. Rozhodně jsme po takovém nabitém dni zasloužily odpočinek nejen děti, ale i my dospělí.

Večer jsme se jeli ubytovat do hotelu typu Formule 1. V Anglii je všechno trošku dražší než u nás, ale ceny v potravinách nejsou až tak vysoké. Pokud si budete chtít dát tradiční Fish and chips, připravte si cca 8,5 liber. Pivečko k němu stojí 3 libry, káva v hospůdce 1,5 libry.

London Eye
London Eye  •  Foto: kalamity

Druhý den jsme se vrátili zpět do centra. Šli jsme se podívat ke kostelu sv. Pavla, kde se vdávala princezna Diana a pak už se chlapi i děti těšili na bitevní loď Belfast. Při její prohlídce jsme prolezli snad celou loď. V lodní kuchyni vařili voskoví kuchaři, lodní doktor asi už neoperoval (vypadalo to spíše na pitvu), plavčíci umývali podlahu. Přes Tower Bridge jsme došli procházkou k Toweru, kde jsme nasedli na loď, která nás dovezla k parku Greenwich. Návštěvu námořního muzea jsme vzdali ve prospěch nákupů a posezení v britské hospůdce. K večeru jsme vyšlapali kopec ke hvězdárně, která je u nultého poledníku. Odměnou dětem byl diplom s datem a časem, potvrzující, že byly jednou nohou na východní a druhou na západní polokouli.

Národní galerie a státní muzea jsou ve Velké Británii zdarma. Do komerčních se platí vstupy: Madame Tussauds - rodinné vstupné 99liber, bitevní loď - děti zdarma, dospělí cca 12liber, London Eye - cca 10liber. Pro cestování metrem se vyplatí celodenní jízdenka - děti do 11 let jezdí zdarma v doprovodu dospělého, dítě nad 12 let 3,3 libry, dospělí 6,6 liber.

Poslední aktualizace: 15.2.2011
Londýn nejen pro děti na mapě
Autor: kalamity

Příspěvky z okolí Londýn nejen pro děti

Londýn a některé jeho atrakce zdarma
Londýn. Jedno z nejkrásnějších měst Evropy. Letecky z Prahy nebo Vídně za necelé dvě hodinky a…
V centru Londýna, jen několik bloků od Hyde parku se nachází jeden z lejl…
Jižní čtvrtě Londýna byly až do nedávny považovány nejen místními, ale i…
Cestopis Londýn 24.-28.1.2014    Letenky:        Praha, Ruzyně – Gatwick Airport (EasyJet) London Luton Airport – Praha,…
Buckinghamský palác se nachází v centru Londýna v obvodu Westminster,…
Oslavy 70. výročí kapitulace Japonska a ukončení druhé světové války byly…
Návštěvník Londýna by neměl opominout možnost shlédnout střídání stráží…
Neděle 3.7.2016 Dnešní místa jsme vybrali ve druhé části Londýna. Opět…
Byli jsme na dovolené v Irsku. Nyní se už vracíme. Večer se nalodíme na…
Pokud jedete do Londýna s dětmi, tak je bude jistě zajímat významná místa…
Kensingtonské zahrady se nacházejí na západ od Hyde parku, mnozí …
I během posledního dne našeho pobytu na půdě ostrovního Spojeného království …
Britské muzeum se nachází v Londýně a patří k nejvýznamnějším muzeím…
Buckinghamský palác patří k památkám, které byste v Londýně neměli…
Picadilly Circus - jedno z nejznámějších náměstí v Londýně se nachází ve…
Druhým nejvýznamnějším náměstím Londýna, které se nachází na severním…
Londýn je jedno z nejkrásnějších měst světa. Je to jedno z mála měst, kde…
Navštívíme-li Londýn, najde se určitě několik míst, které prostě nelze při jeho prohlídce vynechat. Jedním z takových míst jsou určitě budovy br…
Tento park je nejznámějších z Londýnských parků. Svou rozlohou je…
Katedrála sv. Pavla v Londýně je druhou největší církevní stavbou …