Malhostovice – obec a vyhlídková věž Zlobice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Vracíme se z Přerova, ale na trase máme ještě dvě rozhledny, kde se musíme zastavit, abychom si splnili náš plán. Obě jsou na sever od Brna. Jedna z nich je vyhlídková věž u Malhostovic.

Malhostovice leží zhruba 20 km na sever od Brna. Na západ je to 7 km do Tišnova. První písemná zmínka o obci je z r. 1320.
Na jihovýchod od obce byl vojenský výcvikový prostor, který před r. 2003 převzala obec Malhostovice, do jehož katastru patřil. Betonová pozorovací věž 12,5 metrů vysoká, postavená r. 1972, byla přestavěna na rozhlednu, jejíž slavnostní otevření bylo 15. srpna 2009. Na vrcholu jsou telekomunikační antény. Celý areál byl pronajat firmě Oveko, a.s., která prostor používá pro pastvu ovcí, koz a koní. Provozují zde i hyporehabilitaci.
Pokud se do areálu jede autem, tak asi nejvhodnější je panelová cesta od obce Lipůvka. Ze silnice do Malhostovic, jen kousek za Lipůvkou, odbočuje vlevo červená turistická trasa, která vede až do zmíněného areálu, resp. na rozcestí Zlobice. Panelka pak pokračuje po zelené značce, která dál pokračuje přes areál až do Malhostovic. Na začátku areálu je velké parkoviště. K rozhledně se musí ještě kousek pěšky. Cestou jsou však vidět pasoucí se bílé kozy s hnědou hlavičkou.
Výška stavby zůstala 12,5 metru. Vyhlídka je ve výšce 9 metrů. Je prosklená, je však možno vyjít na venkovní otevřený ochoz. Je vidět hlavně na západ a jih, takže směrem na Malhostovice. Je vidět rozhledna Čebínka, Klucanina, Babylon.
Rozhledna je volně přístupná o víkendech od 9 do 17 hodin. V ostatní dobu je nutno si domluvit návštěvu na tel.. č. 777754812.

Byli jsme zde koncem září, takže po sezoně. Nebyla zde možnost něco koupit. Na občerstvení bych doporučovala nedaleký Tišnov.

Foto: jircak

Je to moc hezky využitý bývalý vojenský prostor. Dětem se určitě budou líbit i zdejší kozičky.

Kromě zmíněných turistických tras vedou přes Malhostovice i celý areál cyklotrasy. Na kole se nechá dojet např. do Tišnova (10 km), Předklášteří (11 km), Lelekovic (8 km), Soběšic (17 km) a pod.

Poslední aktualizace: 9.2.2018
Malhostovice – obec a vyhlídková věž Zlobice na mapě

Příspěvky z okolí Malhostovice – obec a vyhlídková věž Zlobice

Zlobice - rozhledna
Historie rozhledny se váže k roku 1972, kdy se na odlesněném hřebe…
Nachází se v plochém sedle na výrazném hřebeni Zlobice. Prochází tudy červeně značená turistická cesta, která vede jedním směrem do Lipůvky…
Jedná se o teplomilnou doubravu s bohatě vyvinutým bylinným podro…
Nachází se uprostřed Sportovního areálu v severní části města. Pl…
Nachází se 1,5 km jihovýchodně od obce Drásov. Jde o geomorfologicky význam…
Dnešní město Kuřim, které má v současnosti více jak deset tisích …
Jedná se o vyvýšený skalní útvar nacházející se 0,5 km jižně od M…
Malhostovice jsou větší obcí a najdeme ji jihovýchodním směrem od…
Trasa začíná u autobusové zastávky na jihozápadním okraji Malhost…
Kostelík sv. Klimenta byl součástí dnes zaniklé osady, která zde …
V nedávné době proběhla nákladná rekonstrukce železniční stanice v Kuřimi…
Nachází se před vlakovým nádražím a vedle autobusového nádraží, na okraji nádražního parku. Začíná zde červeně a žluté značená cesta a proch…
Nachází se uprostřed města a je umístěno v těsné blízkosti vlakového nád…
Více jak desetitisícové město Kuřim se nachází severně od Brna na…
Na dnešní výlet za zajímavými přírodními útvary v okolí Čebína a…
Kuřim je největší moderní průmyslové město s 9300 obyvateli v regionu Brn…
Úplná náhoda tomu přála. Projíždíme městem Kuřimí a pojednou zahlédnu u…
Kostel je v jádru pozdně románský, založený v roce 1226 Přemyslem Otakarem I. Současná jeho podoba pochází pak z let 1766-72, kdy byl…
Jedeme z Macochy směr Tišnov, kde se chceme jít podívat na klášter Porta Coeli v Předklášteří. Na mapě objevujeme rozhlednu Čebínka.…
Čebínka - rozhledna
Při cestě autem nebo vlakem z Brna do Tišnova se za Kuřimí vpravo zvedá dominantní vápencový kopec Čebínka (433 m). Do jeho nitra je zahlouben…