město Pszczyna: zámek, zubří farma, park, skanzen (Polsko)

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za kulturou Do přírody

česky Pština, je město v Horním Slezsku ve Slezském vojvodství

29.4.2023

Jedeme autobusovým zájezdem z Ostravy nedaleko za naše hranice do města Pszczyna.

Pszczyna: Perla kněžny Daisy, jak nás informuje i brožura v češtině v místním Info (web) na náměstí a s kněžnou Daisy se budeme potkávát na každém kroku, má i lavičku s info tabulí na náměstí, její jméno nese čajovna atd. Kněžna Daisy Hochberg von Pless (1873-1743), původem z Velké Británie, její rodina byla spřízněna s angl. šlechtickým rody.  Provdala se za bohatého místního (psczynského) dědice knížete Jana Jindřicha XV. von Hochberg. Svědkem byl i budoucí král Edvard VII.

Pszczyna (Muzeum Zamkowe w Pszczynie), web

První naší návštěvou bude místní zámek obklopený rozsáhlým anglickým 150 ha parkem. Prohlídka je volná, k dispozici máme audioprůvodce v češtině. Zámek nebyl zasažen, poničen druhou světovou válkou, tudíž zůstal zachován původní nábytek, vybavení, tapety a patří tím k těm nejcennějším v Polsku. A vzhledem, že zde pobýval, měl své komnaty i poslední německý císař Vilém II. Pruský, je se nač dívat, včetně císařova lože.

Zubří farma

Pokazowa Zagroda Żubrów w Zabytkowym Parku Pszczyńskim, web

Zamíříme rozsáhlým parkem za zubry. Ano čtete dobře, zubři sem byli přivezeni v polovině 19. století. Dnes je zde ukázková obora protkána naučnou stezkou. Pro děti naučné prvky, stálá výstava. Zubry můžete sledovat i z vyhlídkové plošiny a několikrát denně probíhá krmení.

Daisyina čajovna

Herbaciarnia Daisy

Uf a teď se vracíme parkem zpátky. Mimochodem někteří návštěvníci se pohybují na vypůjčených jakýchsi tříkolkách pro dvě děti nebo větších, kde je celá rodina. Zamíříme přes romantický most k venkovní čajovně u malého jezírka. K romantice během popíjení máte i výhled na zámek.

Zagroda Wsi Pszczyńskiej,
(web)

Z parku a náměstí zamíříme ke Skanzenu. Jedná se o menší skanzen lidové dřevěné architektury regionu. Domy s vybavením, stáj, mlýn větřák, vodní mlýn.

Možností k občerstvení je mnoho. Restaurace, kavárny na náměstí, i v blízkosti. Dali jsme si tradiční polskou zapékanku (web) na náměstí Rynku. Velký výběr zmrzlin. Během naší návštěvy probíhal na náměstí i městský den darování krve, tudíž vyhrávala hudba a byla zde spousta stánků.

Jednodenní výlet na vše určitě nestačí tongue-out

Zámek, farma, skanzen: platí se vstupné, viz web odkazy

Poslední aktualizace: 30.4.2023
město Pszczyna: zámek, zubří farma, park, skanzen (Polsko) na mapě
Autor: vachovi

Příspěvky z okolí město Pszczyna: zámek, zubří farma, park, skanzen (Polsko)

Pszczyna
Pszczyna je jedním z nejstarších měst ve Slezsku. Kdysi zde procházela…
Jedem do Polska do města zvané Pština. Přijeli jse autobusem, ale dá se…
Mieści się w reprezentacyjnej rezydencji zamkowej, która niegdyś pełniła funkcje obronne. Po wielu…
Navštívíme malebné slezské městečko Pszczyna, které se pyšní krásným…
Zaledwie kilkaset metrów od pszczyńskiej starówki można spotkać żubra. Taką możliwość daje…
Kostelík se nachází v lokalitě Wisla Mala. Je poměrně pozdní – pochází z…
Tychy vznikly jako malá rolnická vesnice poblíž obchodní cesty z Oswiecimi…
Jedeme do Polska navštívit muzeum tábora smrti a seznámit se s tragickými…
 Osvětim /polsky Oświęcim, německy Auschwitz / je město v jižním …
Předem se omlouvám za možná zavádějící název tohoto příspěvku. Osvětim…
Ještě před odjezdem do Osvětimi (do státního muzea, patřícího me…
Státní muzeum v Osvětimi se nachází v Polsku, nedaleko hraničního přechodu…
Osvětim Osvětim lze rozdělit na 3 hlavní skupiny: Osvětim I, Osvětim II - Březinka a Osvětim III - Monowice Původně koncentrační…
Vyjeli jsme z Ústí nad Labem do Prahy a z Prahy přímým nočním vlakem přes Oswiecim do Krakowa. Z Prahy byl odjezd ve 21:09 a příjezd do Oswiecimi 4…
Jedeme do Polska - Osvětimi a Březinky. Do dnes muzeí koncentračních táborů Auschwitz I, II. Jela…
Město vzniklo v r. 1951 spojením dvou měst - Bielska a Biale. Bielsko je…
Empírový zámek se nachází ve Fryštátu, který dnes tvoří historické centru…
Lázně Darkov jsou městskou částí města Karviná. Lázně jsou tvořen…
Karviná leží na Severní Moravě, východním směrem…
Cieszyn byl hlavním městem bývalého Těšínského knížectví. Leží po…