Minerální prameny Východní Moravy

Dalším lákadlem pro turisty se zřejmě v brzké době stanou nedávno znovuobjevené minerální prameny, jejichž stáří se odhaduje na zhruba 500 let.

Starostové obcí se snaží nalákat turisty do této oblasti a tak se intenzivně pracují na cyklostezkách, které by žíznivé turisty přivedli až k pramenům. Počítá se, že do budoucna by mohly být obce spojeny s minerálními prameny asi 60-100 km cyklostezek.

Podle Vladimíra Řezníčka z brněnské společnosti Aqua minera jsou vody z Uherskobrodska svým složním typologicky podobné luhačovickým lázeňským pramenům. Je to slaná léčivá voda mořského typu, která obsahuhe jód. Takové vody jsou dobré na hlasivky a na léčení horních cest dýchacích. „Důležité je, aby pramen byl v takovém stavu, že lidé dostanou chuť se napít", upozorňuje Řezníček.

Udělali jsme u pramenu altánek a přístřešek, aby do něj nenafoukala nečistota", říká starosta Suché Lozi František Kunovský. „Březovští by chtěli podobně pomoci, ale nemohou. Ochránci přírody jsou proti, nejraději by vše nechali přírodě, až se s prameny vypořádá sama. Většinou se jedná o přirozené prameny, Kolem kterých je prameništní společenstvo. Byla by škoda kvůli neodborným zásahům o takové prameniště přijít", vysvětluje Pavel Bezděčka ze Správy Chráněné krajinné oblasti Bílé Karpaty. „Snahu o renovaci pramenů ale vítáme, jen by každá úprava měla mít svůj vlastní projekt", dodává.

Poslední aktualizace: 8.4.2014
Minerální prameny Východní Moravy na mapě

Příspěvky z okolí Minerální prameny Východní Moravy

Zlámanec
Zlámanec je malá obec s 300 obyvateli a najdeme ji na úpatí západních…
Březolupy – zámek
Obec Březolupy v okrese Uherské Hradiště patří k těm nemnoha, kde si…
Od konce 15.století byly Březolupy samostatným statkem, jehož majitelé se…
  Obec Velký Ořechov se může kromě svých památek (pompézní kostel sv…
Tato pískovcová skulptura pochází z období vrcholného baroka (datována rokem 1723) a stojí za mostem přes potok Březnici na okraji d…
Vesnice Březolupy bývala samostatným panstvím, v jehož vlastnictví se vystřídala spousta šlechticů. V červenci 1749 je zakoupil Jan…
Jsou dva a oba se nacházejí u kostela Nanebevzetí Panny Marie na březolupské návsi.   Pomník padlým v I.světové válce byl u východní…
Březolupy jsou velkou podhorskou částečně rekreační obcí se 1550 obyvateli…
  Je polovina listopadu a po operaci kolena jsem stále práce neschopen.…
  Temeno vrchu Doubí (429 m) se vypíná ve vzdálenosti asi 1 km od od vesn…
  Z návštěv několika dědin luhačovického Zálesí, ozdobených pouze kaplemi, jsem si odnesl poznatek, že spadají pod velkoořechovskou …
  Velký Ořechov je větší obcí s asi 750 obyvateli, která se rozkládá na p…
  Stavení vesnice Doubravy se vypínají z nivy a svahů kopců okolo Kaňovického potoka a dnes je obývá víc jak 570 obyvatel. V zemský…
  Po vlastní kapli toužili místní od nepaměti, ale naplnění svého snu se…
Obec Doubravy sa nachádza v Zlínskom kraji v okrese Zlín vo Vizovických…
Obec Bohuslavice u Zlína leží v úzkém údolí Březnického potoka na severozápadním okraji Vizovických vrchů, přibližně osm kilometrů…
Obec Bílovice najdeme v okrese Uherské Hradiště. Žije zde přibližně sedmná…
Bílovice jsou velkou slováckou obcí a najdeme ji severovýchodní…
Obec Kaňovice leží v juhovýchodnej časti okresu Zlín, obklopená zvlnenou…
  Što robiť - pokud jste ve stavu nemocných, máte státem garantovanou š…