Na nejsevernější stolové hory v Saském Švýcarsku.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Na hory

Výlet na méně navštěvované stolové hory na levém břehu Labe.

V časopise Turista jsem se dočetl o pěkné hřebenové trase na vrchol stolové hory Rauenstein. A tak jsem si ji vybral jako svůj další cíl při návštěvě Saského Švýcarska.

Vycházím z nádraží Stadt Wehlen. Turistický rozcestník mě nasměroval na žlutě značenou Rauensteinskou stezku. Kousek po silnici, ze které po chvilce značená cesta odbočuje do lesa a mezi skalami prudce stoupá na rozeklaný hřeben stolové hory Rauenstein. Stezka mezi pískovcovými skalami pomocí dřevěných stupňů, žebříků a po vysekaných schodech vede střídavě nahoru a dolů. Úzké skalní rokle překonává po kovových lávkách a můstcích. Je často velice úzká a tak je jištěna zábradlím. Na stezce je mnoho vyhlídek s nádherným výhledem na velkou část Saského Švýcarska. Na Bastei, Lilienstein, pevnost Königstein, Pfaffenstein, Großer a Kleiner Bärenstein a za nimi na vzdálenější vrcholky na německé i české straně.

V závěru hřebene stezka po dlouhém žebříku schází k malé jeskyni Kapp. Než byl v roce 1893 na vrcholu postaven výletní hostinec tak se zde prodávalo občerstvení. Na konci jeskyně je velké skalní okno s výhledem na protilehlou dominantu a symbol Saského Švýcarska, na skalní most Basteibrücke.

Od jeskyně opět po schodech na jihovýchodní vrchol k výletnímu hostinci. Byl jsem zde brzy a chata byla ještě zavřená. Nikde nikdo a tak jsem si v klidu vychutnával nádherné výhledy.

Z vrcholu vede pohodlná osvětlená cesta po dřevěných stupních na malé parkoviště pod skalní stěnou na okraji lesa a pokračuje do nedaleké obce Weißig.

Pokračuji dál lesem po červeném značení. Cesta vede mezi stolovými horami Großer a Kleiner Bärenstein na okraj vesničky Naundorf, odkud vede červené kolečko na Kleiner Bärenstein. Nenáročný výstup na vrchol k pozůstatkům horského hotelu, který byl za II. světové války zničen. Z vrcholu je opět hezký výhled na větší část Saského Švýcarska , zvláště na nedaleký Großer Bärenstein, Rauenstein a pevnost Königstein. Ozývají se první hlasy a na vrchol přichází větší skupina německých výletníků.

Pod vrcholem odbočuji neznačenou pěšinou do skalní rozsedliny se žebříky a scházím na parkoviště u silnice. Kousek po silnici a u jeskyně Götzinger se napojuji zpět na značenou cestu. Procházím bývalým zámeckým parkem k nepřístupnému zámku Thürmsdorf. Po značení pokračuji dál k Mauzoleu na vrcholu Labské Stráně. Vedle bývalé poničené hrobky majitelů zámku je turistické odpočívadlo s nádherným výhledem do údolí Labe, na protější stolovou horu Lilienstein, na pevnost Königstein a na opačné straně pak horu Kleiner Bärenstein. Mauzoleum se opravuje. Leží na trase Malířské stezky a tak bude věnováno

Johanu Alexandru Thielemu, významnému německému malíři, rytci a učiteli saské krajinomalby, který žil v letech 1685 - 1752.

Vrátil jsem se do Thürmsdorfu a pokračoval po červené až na velké parkoviště pod pevností Königstein. Byla neděle odpoledne a tak zde bylo velice rušno. Davy lidí směřovaly buď do pevnosti, nebo se již vracely zpět. Mezi nimi se proplétaly výletní autobusy a místní vláček.

Společně s nimi jsem promenádní cestou vyšel na vrchol do největší horské pevnosti v Evropě. Další nádherné výhledy.

Po prohlídce pevnosti využívám modře značenou cestu, která prudce schází do Königsteinu. Na náměstí využívám zbytek času, než mi pojede vlak, k odpočinku a občerstvení.

Možnost občerstvení na vrcholu Rauensteinu po 10 hodině, pak na pevnosti a v Königsteinu.

Nádherné a neopakovatelné pohledy na Saské Švýcarsko.

Trasu výletu je možné zkrátit nebo prodloužit podle momentálních podmínek. Je zde hustá síť turisticky značených cest na další zajímavá a hezká místa.

Poslední aktualizace: 31.1.2017
Na nejsevernější stolové hory v Saském Švýcarsku. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Na nejsevernější stolové hory v Saském Švýcarsku.

Hřebenovka.
Hřebenovka, nebo také Rauensteinská stezka je část žlutě značené cesty od…
Nejsevernější a také nejnižší stolová hora v Saském Švýcarsku, tyčící se…
Ve smyčce řeky Labe, naproti jednomu ze symbolů Saského Švýcarska,…
Většina jeskyní v Česko Saském Švýcarsku vznikla pohybem obrovských…
Na skalním ostrohu nad pravým břehem Labe byl počátkem 12. století postaven hrad. Je to třetí nejstarší hradní komplex v Sasku. V polovině 16. století byl opuštěn a začal…
Městečko Wehlen je jednou ze vstupních bran do roklí a skal Saského Švýcarska. Více jak 750 let staré městečko patří k nejmenším městům Saska. Rozkládá se 25 km od Drážďan na…
Ve stráni nad centrem města Wehlen v Saském Švýcarsku se rozkládá na ploše 5 400 m² alpská zahrada. Zahradu vybudoval místní sochař a horolezec Hans Thumm. Během let zde…
Vyhledávanou turistickou…
Kamenný most spojuje Bastei a skalní hrad Neurathen ned…
Hrad Thürmsdorf byl v letech 1908 - 1935 ve vlastnictví barona Moritze von…
Jedeme kousek od českých hranic do městečka Kurort Rathen, které leží cca.…
Výlet se koná/konal 2.7.2011, časy odjezdů a příjezdů jsou platné…
O krásách Českého Švýcarska bylo již napsáno hodně a mnozí z vás měli…
V rámci výletů za poznáním v  NP České Švýcarsko jsme  s kamar…
Kdo chce poznat krásnou přírodu, krásné výhledy, ať se vypraví kousek za …
Po 10 dnech cestování jsme konečně dorazili do Hřenska. Na naší straně to…
Skalní most Bastei je jedním z nejlákavějších míst oblasti Saské Švýcarsko…
Z lázní Rathen do Děčína po Labské cyklostezce Projížďk…
Krásná přírodní cesta roklí Labských pískovců. Okružní žlutě značená cesta roklí trvá asi 1 hodinu. Cestu často blokují popadané kusy skal. Je nutné se protlačit nebo prolézt…
Nad městečkem Rathen v Saské Švýcarsku jsou dva hrady –…