Na Šumavu za paní Malou

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Na den 19. červen je rozhodnuto, že se vydáme společně se strakonickými turisty na Čeňkovu pilu, odkud vyrazíme se spisovatelkou paní Marií Malou a jejími vzpomínkami do malých kouzelných zákoutí Šumavy, kam přijde jen málo lidí. V Sušici k nám do autobusu skutečně přistoupila rozesmátá paní Malá, která prochodila Šumavu křížem krážem. Říká se jí prý Klostermann v sukních. Jako rodačka z toho nejzapadlejšího koutu zná všechny cestičky a pěšinky a zkratky. Po turistických značkách moc nechodí. A právě to nás zlákalo a přestože byl nahlášen parný letní den jsme se již po ránu za teploty 28 stupňů dostali na Čeňkovu Pilu.Po malém občerstvení na „ Čeňkárně“ se necháme vést do prudkého kopce hned vlevo od silnice. Ještě jsme se na chvilku stačili podívat na televizní štáb, který zde natáčel jeden díl z nového kriminálního seriálu Policie Modrava. Vlastní stoupání přes vrstevnice bylo na začátek pořádné, ale naše průvodkyně si s ním poradila až na cestu k odpočinkovému místu naprosto bravurně. Nám nezbylo nic jiného, než paní Malou následovat a vystoupat také.Na jednom z odpočinkových míst s vyhlídkou na okolní krajinu jsme se dozvěděli mnoho zajímavého o původních majitelích domků a o jejich vztahu k Šumavě. Dál nás cestička lesem vedla k Buchingrovu dvoru. Na malých zastávkách nám paní Malá povyprávěla o svém dětství i mládí, které strávila právě tady. Narodili se zde její rodiče i ona. Život tady nebyl právě lehký, ale pokud si lidé pomáhali vše se dalo zvládnout. Celá lokalita i s umístěním dnes již zaniklých domků je nakreslena paní Malou viz. fotogalerie. Od Buchingrova dvora jsme se dostali na rozcestník cest s názvem Hluboká. Podél Zhůřského potoka pak dolů k místu, kde byla postavena kdysi sklářská pec. Tady jsme se pustili do hledání barevných sklíček / páteříků /. Páteříky jsme skutečně našli a uschovali na památku. Studánky a prameny čisté vody nás neopustily a tak bylo možné se napít. Teplota vzduchu již dosahovala 35 stupňů. Kolem potoka v lese bylo ale příjemně a cestou k Turnerově chatě se nám šlo dobře. Krátké občerstvení na Turnerovce a pak kolem toku řeky Vydry po naučné stezce pomalu k cíli Čeňkově pile a také k penzionu Bystřina, kde jsme se před odjezdem do Sušice dobře najedli a napili. Autobus nás všechny odvezl do Sušice, kde jsme se s paní Malou rozloučili a poděkovali za nádherný výlet. Všichni byli rádi, především naší milé průvodkyni že se mohli dostat do zapomenutých koutů čarokrásné Šumavy , kam nevedou žádné turistické značky, jen kroky našich předků. Možná, že je to dobře. TK BLAMIŠ.

Jdeme za nádhernou přírodou Šumavy, za zapomenutými kouty, kam se dá dojít jen s průvodcem rodákem. Podíváme se na Zhůřský potok a řeku Vydru.

Najedli jsme se z vlastních zásob, napili vody z lesních pramenů, trochu pití na Turnerově chate a pak na závěr velmi dobře v penzionu Bystřina na Čeňkově pile.

V nádherné šumavské krajině není nic co by se nám nelíbilo. Jen ceny jídla na Turnerově chatě přemrštěné. Výzva na cedulce ohledně dětí nehezká. Doporučili bychom provozovateli její odstranění.

Pokud by větší počet turistú měl zájem o zapomenuté kouty Šumavy, pak doporučujeme průvodce, rodilého šumaváka.

Poslední aktualizace: 23.10.2013
Na Šumavu za paní Malou na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Na Šumavu za paní Malou

Jarní kouzlo řeky Vydry.
  Autobus ze Sušice pozvolna projíždí údolím řeky Otavy, aby se od ní u…
Kousek pod Sedelským vrchem nad obcí Srní vybudovali jedno zajímavé…
Řeka Otava má zlato, ale nemá pramen. Alespoň tak se to píše na moudrém…
skvělá pěší trasa , která vás po červené turistické značce vyvede podél řeky Vydry k Turnerově chatě ( možnost občerstvení).Zde vymě…
Jelenov je bývalá sklárna a osada,ze které zůstal krásně opravený dvorec,…
Čeňkova Pila a Vydra jsou vodní elektrárny i vyhledávané turistické cílé…
Tato akumulační nádrž se nachází nedaleko osady Sedlo pod Sedelským vrchem…
Řeka Otava je po Vltavě, jejímž je levostranným přítokem, a Lužnici …
Čeňkova Pila leží na soutoku říčky Křemelné s řekou Vydrou 4 km od…
 Srní - to je skutečná brána do srdce Šumavy. Když vystoupáte několikerými…
Turistická trasa vedoucí od rozcestníku v Srní u info centra , která vás vyvede podel silnice, nejprve klesáním a par zatáčkami k…
Turistický rozcestník najdeme přímo u informačního centra na návsi v Srní. Prochází tudy modře značená trasa z Čeňkovy pily u Vydry k Vchynicko-tet…
Kostelík Nejsvětější Trojice na Srní.
Někdy v 18. století vznikla v místech nedaleko dnešní obce Srní d…
Horská obec a rekreační středisko Srní leží v nadmořské výšce 858…
VÁŽENÍ PŘÁTELÉ TURISTIKY I TURISTIKY, RÁD BYCH VÁS POZVAL NA TÚRU KRÁSAMI…
Dost jsem se podivil, když jsem tady neobjevil trasu vedoucí podél…
Trasa podél historicko-technické památky Vchynicko-tetovského kanálu je…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát Vás pozvu na putování…
Kaňonovité údolí Vydry s peřejnatým řečištěm, obřími hrnci vymletými v…
Cílem tohoto výletu jsou Dračí skály nad řekou Otavou, přibližně …