Od Allainovy věže na zříceninu hradu Kozlov

Jedeme výletit do Českého ráje. Tentokráte chceme poznat rozhlednu Allainova věž na úpatí vrcholu Tábor a nedalekou zříceninu hradu Kozlov. Procházku přírodními krásami začínáme v obci Kyje u Jičína u železniční stanice.

Foto: Lena1979

Nejpve se po žluté turistické značce vydáváme na novogotickou 13 m vysokou Allainovu věž. Jedná se asi o kilometrovou procházku lesem. Historická střílna z roku 1862 byla vybudována stavitelem Pruvotem. Pojmenována byla po Allainovi, knížeti z Rohanů, který tragicky zahynul při koňských dostizích. Nyní sledujeme modrou turistickou značku, která nás zavádí k rozcestníku U Peklovsi, kde přecházíme na zelenou. Na hrad, který vznikl pravděpodobně v I. pol. 14. století, vede asi kilometr dlouhé stoupání do prudkého kopce. Po výstupu pociťuji lehké zklamání, protože z hradu se dochovalo jen pár kamenů.

Svačinu jsme si vzali svoji, ale zcela určitě se dá občerstvit u Tichánkovy rozhledny na vrchu Tábor. Ubytovat a najíst se lze v Kněžnici, kde je kemp Český ráj.

Zelenou turistickou značkou jsou značeny místní trasy. Vzhledem k zabijáckému krpálu, který nás ke zřícenině vedl, by i červená (dálková a hřebenová trasa) značka byla málo. Dala bych tam černou Smile.

Korunky jsme utratili akorát za vlak. Z Kozlova sestupujeme na bližší vlakovou stanici v Cidlině (1,7km). Další možností je dojít až do Libuně, kde je vetší šance, že vlak určitě pojede. Libuň je vzdálená asi 6 km.

Poslední aktualizace: 26.6.2016
Od Allainovy věže na zříceninu hradu Kozlov na mapě
Autor: Lena1979

Příspěvky z okolí Od Allainovy věže na zříceninu hradu Kozlov

Na koloběžce k pramenům.
Je sobotní odpoledne 4.října 2014. Po nějakém čase opět naskakuji na…
Věž byla vybudována v roce 1862 stavitelem Pruvotem v novogotickém stylu. Pojmenována byla po Allainovi, knížet…
Allainova věž
  Půjdete-li po modře značené cestě od Peklovsi na vrch Tábor, překvapí vás v lese zajímavá stavba, kterou by zde těžko někdo čekal. Třináctimetrov…
Cílem naší cesty je vrch Tábor, který je součástí Ještědsko - kozákovského hřbetu a pomyslně tak odděluje Český ráj od Podkrkonoší a…
Vrch Tábor je zajímavou dominantou v okolí Českého ráje, na který…
Neděle 17. 10. 2021 - dopoledne Tentokrát jsem spala perfektně. K ránu…
Turistický rozcestník, který se nachází na vrchu Tábor nedaleko Tichánkovy…
Při příjezdu, nebo příchodu, k vrcholu Tábora nás zaujmou tři objekty, kostel Proměnění páně, křížová cesta a Tichánkova rozhledna.…
První zastavení na našem putování bylo v Kryštofově Údolí u Liber…
Kostel Proměnění Páně (Lomnice nad Popelkou)
Na hoře Tábor, dříve nazývané Chlum byla již ve druhé polovině 14. století…
Výchozím místem pro motorizované turisty může být vrch Tábor, kde lze i pohodlně zaparkovat. Dalším možným výchozím místem je…
Vrcholem Tábora prochází dvě červené TZ. Zlatá stezka Českého ráje vás ve východním směru nasměruje přes Kumburk do Nové Paky a pak…
Místo odkud lze vyrazit je město Lomnice nad Popelkou. Nejstarší zmínku najdeme v…
Sezónní informační středisko na hoře Tábor nabízí veškeré informace o…
Ploužnice - ves na severovýchodním svahu vrchu Tábor (678m) připomínaná roku 1608. Díky své poloze je obec východiskem k vrchu Tábor…
Severní stranu vrchu Tábor nad Lomnicí nad Popelkou doplňuje Křížová cesta, která byla vybudována v roce 1898 mezi poutním kostelem…
Jak název obce napovídá nachází se nedaleko zříceniny hradu Kumburk. První…
Lidovou plastiku, sousoší Nejsvětější Trojice najdeme v obci při pravé straně silnice ve směru Jičín - Lomnice nad Popelkou. Jestli…
Bradlecká Lhota - ves založená při velkém osídlování Čech kolem r. 1200.…
Vrch Tábor v Českém Ráji
Vrch Tánor Chcete-li si prodloužit zimu v Českém…