Okruh jihovýchodní Asií Singapur,Malajsie,Thajsko,Kambodža

Tipy na výlet Pro zdatnější Putování (více dnů)

Letíme směr Singapur. Původně jsme měli letět Praha,Istanbul,Bankgok,Kuala Lumpur,Singapur,Bankgok a pobytovka 5 dní na ostrove Ko Samet.

Poznávačka. V ČR jsme si najali průvodce, který tam jezdí už hodně dlouho. Jelo nás 6 lidi. Bez Kambodže na 14 dní včetně poplatků a pojištění 47.500,- Kč na osobu. S kambodžou nás to stálo 57.000,- na osobu. Ubytování ve 4 hvězdičkových hotelech s bazény, snídaně formou švédských stolů. V této ceně byl v každém státě klimatizovaný mikrobus s místním průvodcem a veškeré vstupy do míst které uvidíte na fotografiích.

Viděli jsme dokonce i červy, ale nechutnali. Velmi pestrá kuchně. Kdo milujete Ostré si pochutnáte.

Bankgok
Bankgok  •  Foto: aaavikiy

Letime thajskou spolecnosti Thai Air a jsme prekvapeni servisem. Zatim to nejlepsi v Asii. Ovsem po priletu spousta blbcu s razitkem. Obstrukce s vizem, ktere nebyvaji...proste jsme kapli na vola. Na letisti nas ceka nas mistni pruvodce. Pri nastupu do auta dostavame mokre rucniky a rozsahlý vyklad od naseho ceskeho pruvodce. V Bangkoku je uz jine klima, neni zde uz vysoka vlhkost. Je zde spousta Evropanu a Cechu. Je to mesto zmatku a chasu, 6 proudove dalnice, tri úrovňové dálnice nad sebou, zacpy a spousta motorek. Hotel mame krasny a bazen v 17 patre je kouzelny.

Thajsko je nejstarsi kralovskou zemi na svete. Lide maji krale velmi radi. Je-li kral nemocny, je cela zeme smutna. Do centra moc nezajizdime, ubytovavame se na pokraji mrakodrapoveho roje. O blok dale jsou nocni trhy. Opet smlouvame az na polovinu ceny. Veceri jsme zde prehnali, prilis drahá restaurace. Obsluhovalo nas asi 5 Thajek. Prilis draha je po prepoctu, nas standart vecere s pitim 130 kc. Sluzby i zbozi jsou zde levne. Masaze tela, chodidel jsou zde na kazdem rohu. Dokonce jsou zde velka akvarka, kam ponorite nohy a male rybky vam sni mrtvou odumrelou tkan a pak jdete na masaz. Objevili jsme zde I Budvar a pivo zde roznasi az v 3-litrovych valcich. Cestou do hotelu jsme objevili pradelnu a tak se vracime se spinavym pradlem. Celou tasku pradla nam vyperou za cca 100kc.

I kdyz jsme mezi vyskovymi budovami, budi nas kohout. Je 6.00, vstavame, honem snidane, v 7:00 vyrazime...nez zhoustne Doprava.

Nas pruvodce Woody je velmi cilý na svých 70 let. A predáva pomalu sve remeslo synovi.

Mesto ma na 560 km2 pres 20 mil. obyvatel.

Navstevujeme Kralovsky palac a Chram smaragdoveho Budhy a Chram leziciho Budhy. Areal ma 218 ha a je obehan zdi. Na teto zdi je malbami zachycena historie a uceni budhismu. Tato malba se neustale rekonstruuje a je nejvetsi malbou na svete.

Drivejsi hl.mesto Ajutaja bylo lehce napadnutelne a tak ze strategickych duvodu postavili nove mesto Bangkok. Obyvatele Thajska se netesi na noveho nastupce, syna krale. Studoval v Anglii a v Australii...je marnotratny a ma rad zeny.

Prohlizime si letni kralovsky palac, je na ostrove a vse je puvodni. Vseho se kral dotykal. Sidlo je na ostrove a kral sem plul vzdy lodi. V cinskem stylu zde nechal posatvit vez, ktera byla ve sve dobe nejvyssi vezi Thajska. Z teto veze kral pozoroval divoke slony. Palac byl v minulosti obehnan dzungli. Dnes v techto palacich kral nechava ubytovat vyznamne navstevy a pri slavnostech tato mista navstevuje. Jedeme take do mist, kam turiste vubec nejezdi a kde se na nas divaji jak na martany a dokonce se divi ze si vse fotime. Pred temito chramy se clovek vzdy vyzul a cestou k Budhovi koupil obetiny.Woody nas pruvodce nam sdeluje, ze tento Budha je nejvetsi sedici Budha na svete. V Ajutaji navstevujeme take velmi stary chram, spise pozustatky. Tento chram svymi tremi stupami Je typickou pamatkou pro Ajutaju.

Pote se presouvame do chramu ve slohu kambodzskem. Tento chram nechal postavit kral na pocest vitezstvi nad Barmou. Veze jsou navrcholu uzavreny do tvaru lotosoveho kvetu a tento sloh se mi libi nejvice. Uz se tesim na Kambodzu.

Na slonech v severnim Thajsku se da jet na dve hodiny dzungli po sloni stezce. Obcas na vas spadne pavouk nebo had.

Nas pruvodce nas dostane opravdu na to nej. Je nas 6, nikde se nezdržujem zbytečně dlouho a tak za den vidime opravdu hodne. Je zde mnoho slonich show, ale zitra v Pataji uvidime show, kde sloni maluji, tanci a hraji fotbal. My jsme se projeli na slonech ve dvojcich a dokonce tam pobihal maly tygr. V pristim roce zde budou otevirat povouci trh. Mistni dopravni prostredek tuktuk stoji v Bangkoku 30 bathu. Zde na predmesti Aytaje 5 batu.V Ajutaji se nestavi vyskove budovy.

Pataja. Zde je k videni krasny plovouci trh, rozsahle zahrady. V arealu je obrovska sloni show, ukazky thajskeho boxu, kultury a folkloru. Vstupne leze zde poridit take s obedem formou bohatych svedskych stolu. V zahrade je labyrint pochuzných mostu a lavek. I zde jsou projizdky na slonech. Mezi sloni show a ukazkou folkloru, vcetne bojových slonu je 3 hodiny casu.Tento čas lze vyuzit k prohlidce zahrad. My jsme se naobedvali a sli se podivat na plovouci trh. Cestou do restaurace jsme videli zlomek zahrad, ale meli jsme jiz rano projizdku vlackem v zoo a rozsahlou zahradou. Nebyla tak nadherna jako ta v Pataji. Bez znalosti mistni hatmatilky by jsme se nedostali zpet na jiz jednou odtrzeny listek-opet vyhoda mistniho pruvodce. Plovouci trh dokladam fotografiemi.

V jiz zminovane zoo lze poridit fotografie se slony, tygry, medvedy a krokodyly. Shledli jsme I krokodyli show.

Prijizdime k pristavu v Rayongu, kde se nas jiz ujmou nosici zavazadel a nastupujeme na lod..spise rychly motorovy clun. V dalce vystupuje z more nekolik ostrovu. My se blizime k tomu nejvetsimu a za 15 minut vjizdime do zatoky, kde vystupujeme do vody.

Jiz par metru od brehu se modlime, at bydlime zrovna v tech chatkach, ktere byli nejkrasnejsi. Prani vyslyseno, ubytovani nadherne, romanticke a skromne.Velice brzy se stmiva, plaz je olemovana kopcem s porosty. Nocni osviceni ostrova je krasne. Lampy ve stromech typicke pro Thajsko..spousta svicek na stolech mistnich restauraci a kejkliri predvadejici ohnivou show.

Vyhlidli jsme si zde resteuraci, kde na bambusovych podestach je rozlozeno nekolik polstaru a posezeni je zde v poloze lezmo. Rano se valime u more a zkousime mistni maserky...Hodinove masaze jsou velmi relaxacni a jestli se budu chtit vratit nekdy do Thajska, tak jen kvuli nim. Po obede si pujcujeme motorky a do tmy jezdime po ostrove. Cesty jsou zde jak po vybombardovani a dve auta se vyhnou v nekolika mistech stezi, nekde vubec. Pujcovne je zde s plnou nadrzi, kterou muzete vyjet 400 bathu na den, coz je 200,-Kc.

Zkousime take vodni skutr a je zde pestra nabidka vodnich sportu-vcetne vodnich lyzi.Ceny opet polovicni oproti jinym destinacim a casy dvojnasobne. Na miru jsme si napalnovali program s pronajmem mistniho rychloclunu jen pro nas na 5 hodin nejnizsi cena 5.500 bathu. Spokojili jsme se s dvema anglany a cena jiz byla na 3 hodinach 500 bathu na osobu. Krasne potapeni na utesech,rybareni, prohlidky ostrovu.

O cenách nemám přehled jelikož vše jsme platili v ČR, je tam spousta atrakcí a můžete utratit mnoho peněz za suvenýry. Lede zde jezdí nakupovat na vánoce.

Poslední aktualizace: 13.4.2019
Okruh jihovýchodní Asií Singapur,Malajsie,Thajsko,Kambodža na mapě
Autor: aaavikiy

Příspěvky z okolí Okruh jihovýchodní Asií Singapur,Malajsie,Thajsko,Kambodža

Bangkok
Hlavní město Bangkok je typickou světovou metropolí. Při pohledu …
Celých pět let jsem nechala uležet poznámky z cesty po Thajsku. Teď, když…
Úvod Když se řekne Thajsko, vybaví se vám hlavně jedno slovo – exotika. Pod tímto pojmem se…
Druhý den ráno po příletu do Thajska vyrážíme na jednodenní prohlídku…
20.2.2005 Letadlo dosedá na letištní plochu a my přistáváme v Bangkoku. N…
Thonburi je součástí hlavního města Thajska Bangkoku / thajsky Kr…
Chrám úsvitu  /ranních červánků/ je  dominantou  nad řekou - široký výhled…
Pečené kobylky, cvrčky, larvy bource morušového nebo třeba pavouky či malé…
Wat Pho  je nádherný chrám, nejstarší v Bangkoku a jeden z největších v…
Královský palác či Grand Palace - Phra Borom Maha Ratchawang je k vid…
Velký nebo také nazývaný královský palác byl do roku 1946 sídlem thajské královské rodiny. Palác je bezpochyby velkolepý, někomu se…
Po řece Chao Phraya na turistické lodi k chrámu Arun Wa…
Chrám smaragdového Buddhy je jednou z nejúžasnějších staveb jihovýchodní…
Soška byla nalezena v roce 1434, když udeřil blesk do chedi Wat Phra Kaeo v Chiang Rai  v severním Thajsku a objevila se jednoduchá…
 Svět se zmenšuje. Země, které bylo ještě před několika…
Khao San Road - nejživější a nejšílenější ulice Bangkok…
Wat Saket je buddhistický chrám postavený na vyvýšeném místě v Bangkoku.…
Na co zajímavého se jít v Bangkoku podívat, když všechny hlavní památky už…
Největší a nejpůsobivější mořské akvárium v jihovýchodní Asii najdeme…
Řeka Chao Phraya  měla v roce 1782, kdy zde bylo založeno nové hlavní…