Pohádkové vodopády

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

S blížícím se létem bych ráda všem cestovatelům i "plážovým povalečům " připomněla nádherný prázdninový cíl - Vodopády Krka v Chorvatsku. Najdete je ve vnitrozemí cca 60 km od města TROGir. Cesta k nim je velmi dobře značená. Můžete využít dvou vstupů. My jsme zvolili ten spodní po proudu - Skradin.

Doporučuji si sbalit plavky, piknikový koš a fotoaparát a vydat se z prázdninového letoviska na výlet celý den. Koupání v řece je báječné. Místo slunečníků poslouží stomy podél řeky.

Jedeme k jedinečné přírodní scenerii - vodopádům. Jsou nádherné od rána do večera. Nebudu vás unavovat čísly, jak jsou dlouhé a široké. Najdete v odkazu.

Jídlo jsme měli zabalené s sebou. Možnost občerstvení je i na místě. Ale jak už to v Chorvatsku o prázdninách bývá, zdálo se nám vše drahé. Ubytováni jsme byli na pobřeží a k vodopádům jsme jeli na jednodenní výlet vlastním autem.

Řeka se nám pochopitelně líbila. Byli jsme tam po dešti, tak vodopády i proud byl dost prudký. Bála jsem se, že malé děti to v proudu neuplavou a budu je hledat někde po proudu dole. Cestu s úplně malými dětmi tedy zvažte. Že by se někdo utopil na Krce jsem neslyšeka, ale strach jsem měla. Tehdy desetiletý syn už vše zvládal bravurně, dcerku čtyřletou jsem z rukou nepouštěla.

K vodopádům se platí vstupné. Jeho výše se každoročně upravuje, tak prosím sledujte web stránky, pokud se k výletu odhodláte. Čím dříve k vodopádům dojedete, tím méně tam bude autobusových turistů, kterí jenom projdou a moc se nezdrží. Zase naopak k pozdějšímu večeru se okolí také vylidní. Proto opět doporučuji výlet na celý den.

Poslední aktualizace: 2.4.2010
Pohádkové vodopády na mapě

Příspěvky z okolí Pohádkové vodopády

Chorvatsko: Národní park Krka a město Knin
Chorvatsko: Národní park Krka a město Knin (05/2019) Chorvatský…
V pondělí 12. září máme opět celý den velmi zajímavý poznávací…
Při hledání vhodného místa pobytu pro svoji letošní dovolenou v chorvatsku…
Do národního parku Krka se nejlépe dostanete autem, nebo možná aurobusem s…
Šibenický záliv (Šibenski zaljev) je rozsáhlá vodní plocha propojená úzkým…
Krásné dalmácké město Šibenik nenabízí svým návštěvníkům jen "une…
Čtyřicetitisícové chorvatské město Šibenik nabízí svým návštěvník…
Více než čtyřicetitisícové chorvatské město Šibenik nabízí svým n…
Katedrála sv. Jakuba, nacházející se na náměstí Chorvatské republ…
Každý návštěvník více než čtyřicetitisícového města Šibenik, jedné z perel Dalmácie, se jistě dříve nebo později vydá do úzkých uliček s(S)t…
Jednou z prvních památek, která se běžnému návštěvníkovi chorvats…
Šibeník - jedno z nejkrásnějších měst, které jsem viděla. Město,…
Naleziště se nachází u obce Srima (lokalita Gornja Srima) mezi městečkem…
Vodopád Roški slap se nachází v chorvatském národním parku Krka, asi…
O existenci římské cisterny a archeologických nalezištích u městečka…
Archeologické naleziště Velké Mrdakovice ukrývá bohaté pozůstatky z římské…
Národní park Krka jsme absolvovali ve stejný den jako Trogir. I tady jsou…
Pomník Ante Juričeva Martinčeva  známého jako „Boban“ stojí u silnice z obce Vodice do města Šibenik. Legenda tvrdí, že roku 1991 té…
Tvrz sv. Nikoli (Mikuláše) z roku 1052.Tvrz je postavená na…
Kostel Gospe od Karmela (Kostel Panny Marie Karmelské) se nachází na kopci…