Rodinná dovolená u jezer v Korutanech (2. část)

Tipy na výlet Rodina s dětmi

O Dopravě na místo jsem se zmínil již v 1. části – viz: https://www.turistika.cz/vylety/rodinna-dovolena-u-jezer-v-korutanech-1-cast

Foto: Bekmen

Naše druhá návštěva u jezer v Korutanech trvala týden a stejně to bylo málo, protože jsme nestačili vše, co jsme si předběžně naplánovali. Počasí bylo na počátku července pěkné, teploty hravě dosahovaly 30°C – což se pozitivně odrazilo i na teplotě vody v jezerech. Naše „domovské“ Ossiacher See mělo údajně 23 – 24 °C (což jsem tedy nekontroloval) ale v horkých letních dnech byla koupel v jezeře příjemná a rozhodně nás z vody nevyhnala zima. Dopoledne, dokud ještě nebylo takové horko jsme většinou trávili na výletech, odpoledne pak jednoznačně vítězilo koupání. Výhodou je, že většina výletních cílů je tu v okruhu maximálně 30 – 40km.

Villach

Toto město na řece Drávě má téměř 60.000 obyvatel a poskytne svým návštěvníkům vítané zázemí. Za procházku určitě stojí pěší zóna, navštívit můžete městské muzeum. Ve Villachu je také vyhlášený pivovar – čož je pro našince vždy dobrá zpráva. Já tedy pivo nepiji, ale manželka si jejich černé pivo velice pochvalovala (prý nejlepší co kdy pila) – tak jsme jich pár koupili sebou domů. V sousedství pivovaru je i pivovarská restaurace s výbornou kuchyní – můžete tak ochutnávku místního piva spojit i s ochutnávkou místních specialit. Mimo jiné tu vaří velice dobrý guláš! Důležitou informací pro řidiče je, že se za pivovarem dá i dobře a zdarma zaparkovat (do centra je to pak odtud pěšky jen kousek).

Faaker See

Foto: Bekmen

Nádherně modrozelená barva tohoto soukromého jezera okouzlí naprosto každého. Zhruba uprostřed jezera je ostrov s hotelem – jeho hosté mají nonstop spojení s břehem prostřednictvím hotelového boattaxi :o)! Při naší červnové návštěvě bylo jezero téměř vylidněné – půjčili jsme si tedy kanoe a vydali se přes jezero k protějšímu břehu. Tam je v rákosí vytvořena klikatící se vodní cesta, na které se můžete kochat skvostnou čistotou a barvou vody, Lekníny a další vodní faunou a flórou. Pro mě osobně úžasný zážitek – a vzhledem k faktu, že jsme národem vodáků, určitě si tuto projížďku nenechají ujít i další našinci. Při naší prázdninové návštěvě už byla ale veškerá „romantika“ pryč, protože v horkém dni krása tohoto jezera přilákala takové davy lidí, že nebylo téměř kde zaparkovat. Ač neradi jsme tedy pro tentokráte koupání v tomto jezeře vynechali a vydali se k nedalekému, leč podstatně většímu a stejně krásnému jezeru…

Wörthersee

Z výše jmenovaných jezer je největší a subjektivně bych řekl i nejteplejší a také nejživější (přímo sousedí s Klagenfurtem). My jsme se koupali na plovárně v městečku Reifnitz (vstupné cca 3,50 Euro/den pro 2 dospělé a 1 dítě nad 6 let, děti do 6 let zdarma). Koupání parádní, travnatá nízko sečená pláž a nádherný výhled. Pokud ale chcete mít celé jezero a okolní kopce skutečně jak na dlani, vydejte se z tohoto městečka asi 10km na kopec na rozhlednu Pyramidenkogel (s Korutanskou kartou vstup zdarma). Na rozhlednu vás vyveze výtah, nahoře pak můžete ještě po schodech vystoupat na vyšší 2 terasy. Hlavně z výšky vás přímo praští do očí barva a krása jezera!!! Navíc na opačné straně budete mít možnost spatřit jezero Keutschacher See a kolem se tyčící štíty hor.

Minimundus – miniaturní svět na jezeře Wörthersee (s Korutanskou kartou sleva 50%)

Foto: Bekmen

- jeho návštěvu jsme plánovali hlavně jako atrakci pro děti. Nakonec ale bylo vše jinak a nejvíc jsem si jeho návštěvu asi užil já a děti na mě čekaly, než si vše prohlédnu, natočím a nafotím. V Minimundusu najdete asi 150 naprosto detailně propracovaných miniatur světoznámých staveb – např.: Eiffelova věž, Taj Mahal, Sydney Opera, zámek Neuschwanstein, ale také Staroměstskou radnici. Kolem těchto úžasných staveb projíždí modely vlaků, na vodních kanálech jsou modely lodí. Můžete tu pozorovat i start raketoplánu – prostě paráda, vše naprosto dokonale provedené. Pojedete-li někdy přes Klagenfurt, určitě nesmíte Minimundus vynechat!!!

Reptilienzoo Happ (s Korutanskou kartou zdarma)

Hned v sousedství Minimundusu se nachází tato Zoo zaměřená na hady, pavouky, ještěry a ještěrky, želvy a součástí zahrady je i malý dinopark. Máte-li tuto havěť rádi, máte možnost spojit návštěvu této Zoo do jednoho výletu.

Foto: Bekmen

I cesta může být cíl – toto známé pořekadlo jsme si potvrdili při cestě z našeho dočasného domova u Ossiacher See do Klagenfurtu. Jedna možnost je jet po dálnici, druhá „zadem“ po okreskách. A právě druhá varianta nám přinesla příjemně strávenou půlhodinku. Cesta vedoucí přes jednotlivé vesničky, kde všude kvetou záhony různobarevných květin, všude je čisto. Kolem cesty se pasou krávy a koně, veškeré louky jsou posekané, nebo spásané a mají tak sytě zelenou barvu. Nikde žádný plevel, nebo snad odpadky. Všude zpívají ptáci a vzduch voní senem, svěžestí a čistotou – prostě ráj na Zemi!

V Rakousku je cestovní ruch značným zdrojem příjmů, tomu také odpovídá rozsah a kvalita služeb. Restaurací a možností občersvení je všude plno a je téměř jedno kterou restauraci zvolíte, protože si pochutnáte opravdu všude. Pizzerie tu patří k levnějším restauracím (pizzu si dáte už od 6 Euro), jinak ceny hlavních jídel se pohybují cca od 7 - 8 Euro výše. Ve většině restaurací mají i jídla pro děti - i když velikost dětské porce je často nad síly malých jedlíků. Dětská jídla stojí kolem 4 - 5 Euro. Pokud upřednostňujete stravování mimo restaurace, s nákupem potravin není problém - asi nejrozšířenější jsou prodejny Billa a Lidl. Ceny v Lidlu jsou srovnatelné a často i nižší (!?!) než v ČR.

Foto: Bekmen

Po 5 letech jsme si cestu k jezerům do Korutan zopakovali a protože technika v tom čase pokročila, krátké video najdete zde.

Čistota a upravenost prostředí, krásná kombinace jezer a hor.

www.pyramidenkogel.info

www.minimundus.at

www.reptilienzoo.at

www.region-villach.at

www.korutany.com/

Poslední aktualizace: 14.7.2016
Rodinná dovolená u jezer v Korutanech (2. část) na mapě
Autor: Bekmen

Příspěvky z okolí Rodinná dovolená u jezer v Korutanech (2. část)

Rodinná dovolená u jezer v Korutanech (1. část)
Korutany leží na jihu Rakouska u hranic s Itálií a Slovinskem – autem z…
Mohutný masív Gerlitzen (1911 m) dominuje okolí známého korutanského…
Jezero Ossiacher See, třetí největší jezero Korutan, se táhne v délce…
Gerlitzen je hora v pohoří Nockberge v Korutanech. Je známá jako význačné…
V Rakousku téměř na pomezí Itálie a Slovinska, u města Villach se nachází…
 Na jižní straně rakouských Alp je na sjezdovkách obzvlášť sluneč…
Malebná teplá jezera jako malá moře zvoucí ke koupání. Zasněná,…
 První vydařené obloučky na lyžích, stavění sněhuláka s nosem z m…
 Ať jsou to prostorné a perfektně upravené sjezdové tratě nebo náročné terény s boulemi a svahy s prachovým sněhem, parky pro snowboardisty a…
Rodinné balíčky - Ski for free – Akční skipasy Hermagor – Nassfe…
Po Alpsko-jadranské cyklostezce z Národního parku až k moři  Nez…
Řeka Dráva (německy Drau, italsky, chorvatsky a slovinsky Drava)…
Zážitky z hor a jezer   Na kole vzhůru k šedozeleným horským vr…
Letošní výlet do rakouských Alp pomyslně vyhrály Korutany. Dle cestovního…
Letovisko Pörtschach am Wörthersee lezi zhruba na pul cesty mezi oblibenou…
Tomuto dílu vyprávění předchází tento. Co Vám mám povídat, zkrátka krasné…
 Přijeďte a zažijte, sotva lze někde jinde najít místa, kde se sl…
Jezero Wörthersee je se svou rozlohou …
Jižně od jezera Wörthersee, u hranice rakouských Korutan se Slovinskem, se zvedá kopec Pyramidenkogel s výškou 850 m nad mořem. Na…
Na hoře Pyramidenkogel nad jižním pobřežím jezera Wörthersee stojí stejnojmenná rozhledna z r. 2013, kdy nahradila předchozí. Jde o …