Rozhledna Kosice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Jedeme domů z Broumovska, milujeme rozhledny a tak se snažíme je navštívit, když jsou jen trochu na naší trase. Tak je to i s touto rozhlednou.

Obec Kosice se nachází zhruba 5 km na sever od hlavní silnice z Chlumce nad Cidlinou do Hradce Králové. Do Chlumce je to 12 km. Oblastí na jih od obce protéká řeka Bystřice, která se po pár kilometrech směrem na západ vlévá do Cidliny.
Podle archeologických nálezů bylo zdejší území osídleno v době římské, pokračovalo i po příchodu Slovanů. Byli to pravděpodobně oni, kteří obec založili v 5. století. První písemná zmínka je však až z r. 1315, kdy se píše o zdejší tvrzi. Stála v jižní části obce. Její zbytky byly v 19. století srovnány se zemí. Historii obce ovlivnil na přelomu 15. a 16. století rozvoj rybniční soustavy v Pocidliní. V té době vzniklo 193 rybníků v oblasti povodí řek Cidliny a Bystřice. Z té doby se do současné doby dochoval Třesický a Chlumecký rybník.
Na sever od obce vytvořil pan Bareš, jeden z členů představenstva firmy Stavoka Kosice, a.s. , rozsáhlý volně přístupný soukromý přírodní park. Jeho součástí je i rybníček. Jeho vybagrováním vznikl v nejsevernější části parku kopec, na kterém v srpnu 2017 postavil soukromou 8 metrů vysokou dřevěnou šestibokou rozhlednu. Na vyhlídkovou plošinu ve výši 5 metrů vede 25 schodů. Z rozhledny je kruhový výhled na Železné hory, Krkonoše, Orlické hory. Rozhledna je volně přístupná, na kopci jsou pravděpodobně pro zpevnění vysazeny dřeviny. Celý pozemek je oplocen ze severní strany, kde je pole.
Jenže tyto informace, které jsem po čase o rozhledně získala, jsme neměli v době, kdy jsme na rozhlednu vyrazili. Tehdy ani na mapy.cz ještě nebyla vyznačena žádná cesta. Takže jsme tam šli samozřejmě naprosto z opačné strany, přes pole a ještě k tomu za drobného mrholení. Ani výhledy nebyly takové, jaké jsou za lepšího počasí, ale rozhlednu jsme pokořili.

U rozhledny, ani v parku možnost občerstvení není a myslím, že nebude ani v sezoně. Na návsi v obci je nějaká obecní hospůdka, ale kdy a jak je otevřená, to nevím. Takže pokud plánujete delší výlet nebo se zdržet v moc hezky upraveném parku, pak určitě svačinu vezměte s sebou.

Když jsme se konečně na rozhlednu dostali a přes park se vraceli, měli jsme pocit, že jsme snad v nějakém zámeckém parku a nebo že se dozvíme, že jsme na soukromém pozemku, kam je vstup zakázán. Naštěstí z toho nic nebylo pravda. Bylo to tam opravdu moc hezké a návštěvu mohu jen doporučit.

Přes obec vede cyklotrasa, která se v nedalekém sousedství křižuje, takže je možno vyrazit skutečně všemi směry. Stačí si vzít mapu a vybírat si.
Poslední aktualizace: 14.10.2018
Rozhledna Kosice na mapě

Příspěvky z okolí Rozhledna Kosice

Kosice
Podle lidových podání měl být zakladatelem této vsi jakýsi Kos, o čemž…
Pojmenování této obce má pocházet od toho, že se jednalo o ves lidí, kteří…
Původně byly Mlékosrby přifařeny ke kostelu v Luhu a muselo se jednat o…
Tato obec se nachází na pravém břehu říčky Bystřice na křižovatce cest do…
Při toulkách po Novobydžovsku se můžeme zastavit v obci Měník, nalézá se…
Obec Měník se nachází jihovýchodně od Nového Bydžova. Největší zajímavostí…
Barchov
V Barchově stávaly dvě středověké tvrze, jedna v místě dnešního stavení č…
V dnešní době je pro rodiče velmi důležité, aby si mohli být…
Zdejší chrám Páně býval farním již ve 14. století, kdy bylo vysočanské zboží i podací královským majetkem, ale podle nepřímých důkaz…
Naším cílem je zajímavá sakrální památka, která se nachází v blízkosti…
Vysočany - dřevěný kostel sv. Markéty s dřevěnou zvonicí
Obec Vysočany, o které je první písemná zmínka roku 1364 se nachází jižně…
Babice – obec cca 20 km západně od Hradce Králové. Prvně je ves zmiňována…
Boží muka se nacházejí v lipové aleji severovýchodně od Chlumce nad Cidlinou na rozcestí tří cest: k Bělidlu, k Luhům a k hřebčínu Ostrov. Pískovcová muka jsou opatř…
Stará Voda - obec východně od Chlumce nad Cidlinou poprvé písemně doložená…
Mohutnou dřevěnou zvonici ve Staré Vodě najdeme uprostřed obce u křižovatky místních komunikací. Zvonice byla postavena zřejmě na…
Nepolisy - první písemná zpráva o obci pochází z roku 1299. Roku 1391 se připomíná dřevěný kostel sv. Máří Magdalény, který roku…
Historie kostela sv. Jakuba Většího spadá do období gotiky, do roku 1384. Barokní úpravou prošel kostel v letech 1707 - 1710.…
Chlumec nad Cidlinou leží ve Východních Čechách, západním směrem od Hradce…
Budovu městského muzea - Lorety v Chlumci nad Cidlinou najdeme při pravé…
Chlumec nad Cidlinou - mariánský sloup
Chlumecký mariánský sloup se nachází na východní straně dnešního Klicperova náměstí. Postavit ho dal Václav Norbert Oktavián hrabě…