Rozhledny Borůvka, Toulovcova rozhledna a hrad Rychmburk

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za kulturou Do přírody

Vydali jsme se na výlet na rozhledny Borůvka, Toulovcova rozhledna a hrad Rychmburk. Smile

Naše první zastávka byla u Toulovcovy rozhledny. Ta se nachází asi 20km od Svitav na Jarošovském kopci u silnice mezi Budislaví a Jarošovem. Je to dřevěná rozhledna zpevněná železnými prvky - železné schodiště. Je Vysoká 15,6 m a má dvě plošiny ve výšce 6 a 12 metrů.  Smile

Další zastávkou byla rozhledna Borůvka. Nachází se u obce Hluboká na Chrudimsku. Rozhledna je Vysoká 18,5 metrů a vyhlídková plošina je v 15 metrech. Pokud se ji rozhodnete navštívit vyšlápnete si 75 schodů. Svým netypickým vzhledem patří k nejkrásnějším rozhlednám v kraji.

Poslední zastávkou byl hrad Rychmburk nachází se v obci Předhradí nedaleko Skutče. Hrad Rychmburk nechal vystavět okolo roku 1325 první majitel Tas z Rychmburka v původním gotickém slohu. Od druhé poloviny 14.století byl hrad v držení pánů z Pardubic, v roce 1421 jej neúspěšně obléhal Jan Žižka. Úspěšný byl však husitský hejtman Prokop Veliký, který hrad dobyl v roce 1425. Poté se Rychmburka ujal bývalý táborský hejtman Jan Pardus z Horky a Vratkova. Po jeho potomcích dědí hrad Valdštejnové, kteří do V roce 1823 koupil panství bavorský kníže Thurn-Taxis, v jehož držení byl Rychmburk až do roku 1945, kdy byl zestátněn. Od roku 1955 byl v areálu hradu umístěn domov důchodců. V roce 2007 se domov důchodců transformoval na domov pro osoby s chronickým duševním onemocněním. Každoročně v červenci se v Předhradí konají Hradní slavnosti. Přístupné je nádvoří hradu, v zahradách lze shlédnout výstavu dřevěných soch lidového umělce od hradu Lichnice. Po dohodě je přístupná i věž, ze které je krásný rozhled.

U obou rozhleden byli stánky, kde je možné si koupit nějaké občerstvení a pití. Také zde zakoupíme pohlednice, turistické známky, a další suvenýry.  Smile

Z obou rozhleden je krásný výhled a na hradě Rychmburk se mi líbila výstava co tam zrovna probíhala. Smile

Toulovcova rozhledna:  otevřeno:  Duben, Září              pouze sobota a neděle          10 - 16 hod.

Květen, Červen      denně, pondělí zavřeno         10 - 16 hod.

Červenec, Srpen     denně, pondělí zavřeno        10 - 16 hod.

Vstupné bylo 20 kč                      Za nepříznivého počasí  (silný vítr, déšt) je rozhledna uzavřena

Rozhledna Borůvka:   Duben                                       sobota, neděle     10 - 12 hod. 13 - 16 hod.

Květen, Červen, Září                            denně      10 - 12 hod. 13 - 16 hod.

Červenec, Srpen                                    denně      10 - 12 hod. 13  - 17 hod.

pondělí je zavírací den

Vstupné 20 kč

Poslední aktualizace: 8.1.2011
Rozhledny Borůvka, Toulovcova rozhledna a hrad Rychmburk na mapě
Autor: voji2

Příspěvky z okolí Rozhledny Borůvka, Toulovcova rozhledna a hrad Rychmburk

Rozhledna Borůvka
Třetí, nejnovější z rozhleden v mikroregionu Toulovcovy Maštale. Byla otevřena v červnu 2005 v blízkosti obce Hluboká. Originálnost její konstrukce …
Městečko Předhradí, které se nachází v předhůří Železných hor a Ž…
Městečko vzniklo jako součást mohutného středověkého hradu Rychm…
Jedeme na hrad Rychmburk v obci Předhradí, který je od roku 2021 nově…
Gotický hrad Rychmburk, který stojí na ostrohu mezi Kro…
Hrad dnes slouží jako objekt sociální péče a proto není přístupný…
Malebná krajina, do níž se každý, kdo ji jednou navštíví z…
Předhradí je malé městečko se 460 obyvateli a najdeme jej v malebném údol…
Lesní mýtina Šilinkův důl se nachází u řeky Krounky v přírodním parku…
Současný jednolodní objekt byl zde postaven v letech 1752-53. V roce 1816 jej doplnila hranolová věž. V interiéru, jehož výzdoba probíhala postupně…
Obec Perálec najdeme v okrese Chrudim, žije zde přibližně 250 obyvatel a…
V střední části obce se zachovalo několik unikátních skalních oby…
Okruh dlouhý asi 15 kilometrů začneme na parkovišti u Obecního úř…
Zderaz je malou…
Začátek výpravy je v obci Zderaz - zaparkovali jsme až u zemědělského…
Kolumbovo vejce - skalní útvar
Mezi nejvýznamnější skalní pískovcové útvary v Budislavských skal…
Proseč leží ve Východních Čechách, jihozápadním směrem od města…
Už zase potřebuji zajet do Poličky pro upravenou navigaci. Dobře mám v paměti, že asi o dvacet kilometrů dál je romantické skalní mě…
  Líbilo by se vám o dovolené vstávat už ve 4 hodiny ráno ? Že nee !? No…
Borůvka
Třetí a ?nejmladší? ze tří dřevěnoocelových rozhleden (Toulovcova rozhledna, Terezka) v oblasti Toulavcových Maštalí nedaleko Litomyšle. Na první poh…