Rýmařov-kolébka turistických známek

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za kulturou Na kole

V západní části moravskoslezského kraje se v okrese Bruntál rozprostírá město Rýmařov
Dopravní dostupnost je zde na výbornou, protože sem lze dojet po železnici na trati Opava-Rýmařov, dálkovým autobusem jedoucím do Olomouce, Přerova, Šumperku a Ostravy nebo po silnici první třídy č. 11, spojující Hradev Králové s Ostravou. My zvolili právě tu třetí možnost.

Rýmařov
Rýmařov  •  Foto: Lena1979

Díky výborné poloze "brány" Hrubého Jeseníku je Rýmařov dobrou volbou pro trávení volného času. V městské památkové zoně najdeme prvky gotiky, renesance, baroka a klacisismu, ale během procházky městem lze nalézt i secesní domy. Nedaleko náměstí se rozprostírá chráněná archeologická lokalita Hrádek, kde je umístěna geologická expozice. Krom Městského muzea a Muzea Dějin textilnictví se v místní části Janovice nachází také Muzeum turistických známek, kam se jdeme podívat. Jedná se o volně přístupnou venkovní expozici "malých dřevěných koleček", pro které si mnozí z nás jedou třeba až na druhý konec republiky. Více asi není třeba dodávat laughing.   O kilometr dál, směrem na Šumperk ještě navštěvujeme zdejší renesanční zámek a bývalý Harrachův pivovar. Uvádí se, že časti zámku jsou přístupné veřejnosti, ale v době naší návštěvy bylo vše uzamčené. Mohli jsme obdivovat jen z venčí.

Ubytovaní jsme byli ve Šternberku v autokempu, proto jsme se o další možnosti nezajímali. O restauraci či kavárnu tu nouze není, ale my nabídku nevyužili. každý si určitě najde to své...

Rýmařov určitě nabízí spoustu možností, jak strávit den. Město protíná hned několik turistických tras. Mě, jako sběratelku turistických známek, zaujalo Muzeum turistických známek, ve kterém jsme viděli "kolečka" z různých koutů světa. Zámek sice působí dost omšelým dojmem, ale myslím, že si určitou pozornost taky zaslouží.

Do Muzea tur. známek je vstup volný. Ostatní, doufám, že užitečné informace na:

Poslední aktualizace: 31.3.2017
Rýmařov-kolébka turistických známek na mapě
Autor: Lena1979

Příspěvky z okolí Rýmařov-kolébka turistických známek

Rýmařov - Edrovická zvonička
Edrovice jsou místní částí Rýmařova. Původně bývaly vesničkou, jejíž…
Tentokrát vás nepozvu do interiérů starobylého restauračního stavení v…
Lidský tvor je od přírody kočovný druh, ačkoliv se v pozdějších dobách,…
Penzion Mary je jednou z možností vhodného ubytování v Rýmařově. Sojí na…
V obci Janovice u Rýmařova najde pozorný turista kromě monumentální zámecké budovy také několik pozoruhodných památek z kategorie…
Přiznejme si, že pro řadu z nás (hlavně ty trošku věkově pokročilejší) je…
Pokud se nacházíte na dovolené v Rýmařově, pěkným místem k…
Osada Janušov je místní část města Rýmařov a leží u severozápadního okraj…
Pokud jste se vydali do Jeseníků za poznáním přírodních zajímavostí a…
  Ačkoliv jsme si dovolenou v Rýmařově naplánovali na začátek podzimu …
Zámek se nachází ve vsi Janovice na Bruntálsku v Moravskoslezském kraji.…
Zámek v místní části Rýmařova - Janovicích
V místní části Rýmařova - Janovice možno od června do října navštívit…
Pěkné výletní místo, nacházející se SZ od Rýmařova, je jeho místní část …
Na Rýmařovsku stojí za návštěvu vesnička Janovice, kde kromě histori…
Kde se pivo vaří, tam prý se dobře daří. No, jak kde... a pochopitelně…
Obec Janovice, místní část Rýmařova je 2 km sz. od Rýmařova, stavebně s Rý…
Do Janovic u Rýmařova, tedy téměř na konec Moravy. Ves se rozkládá podél silnice č. 11 Praha – Ostrava, konkrétně v místech kde končí nebo začíná sto…
  Býval kdysi v Rýmařově městský hrad, zvaný Hrádek, ale do dnešních časů…
Konečně začíná podzim a s ním i naše pětidenní dovolená v Jeseníkách.…
O víkendu jsme si udělali menší výlet na Sedlo Skřítek a zříceninu Rabštejn kousek za městečkem Rýmařov. K restauraci Skřítek (tur.…