Ski Sněžník - že by alpské středisko

Tipy na výlet Rodina s dětmi Pro zdatnější Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na hory

Cíl cesty je jasný - Dolní Morava. V zimním období většina návštěvníku dojíždí autem odbočkou ze silnice Králíky-Hanušovice v Červeném Potoce, ale zajíždí sem i autobusy.

Skibus
Skibus  •  Foto: Bobkart

Středisko Ski Sněžník v posledních dvou letech prochází rozsáhlou modernizací, stojí za to se na ten zázrak podívat.

V samotné Dolní Moravě je stravovacích i ubytovacích zařízení přehršel, v samotném areálu Ski Sněžník poslouží zcela nová Marcelka, apres bar Hříbek, nebo nová chata U Slona, či hotel Terezka. Velkolepá přestavba areálu bude dovršena hotelem Vista. Ten je zatím ve výstavbě, ovšem na horní stanici lanovky na Slamník je již otevřena Chata Slaměnka s terasou, která zejména ve slunečné dny bude určitě v obležení lyžařů (vlastně je).

Samotný areál Ski Sněžník se vlastně skládá ze dvou částečně oddělených areálů na západním svahu hřebene nad údolím Moravy. Je to vlastně dnes hraniční hřeben mezi Moravou a Čechami, protože katastr Velké Moravy dnes vlastně patří k Pardubickému kraji. Zemskou hranici správně tvoří řeka Morava, ale dříve samostatná obec Velká Morava dnes patří k Dolní Moravě (i s Horní Moravou), která leží na pravém českém břehu.

Horní větší areál nad parkovištěm u autobusové točny se skládá ze dvou velkých sjezdovek, proslulá černá, téměř přímá sjezdovka je zhruba 1km dlouhá, po krátkém mírném úseku prudce padá do údolí, zhruba v polovině svahu se mírní a dojíždí k čtyřsedačkové lanovce. Druhou sjezdovkou je červená, esíčkovitě prohnutá sjezdovka v mělkém údolíčku na svahu Slamníku. Ta má víceméně stálý sklon a dojezd k lanovce je po cestě přes lesík. V dolní části červené sjezdovky je lyžařská škola a skibar v Hříbku, v létě je v provozu lanové centrum.

Dolní areál nazvaný U Slona je novější, najdeme ho v prostoru u odbočky na Horní Moravu. Areál půvedně vznikl u nové chaty Na Rozcestí (patří Ondrovi Bankovi), k dvoukotvě přibyla nová lanovka na Selské vrchy, přibyl průsek modré sjezdovky. Areál U Slona se rozkládá na pastvinách a loukách, je tu prostor i pro snowpark a bobová dráha má celoroční provoz. Oba areály jsou propojeny lesními cestami, od lanovky na Selské vrchy vede cesta směrem Doprava, je to vlastně modrá TZ, využívají ji i běžkaři, vyjíždí na černé sjezdovce zhruba pod prudkým padákem, kousek pod tímto výjezde je sjezd zpět k dolnímu areálu po cestě, kterou pro změnu značí turistická zelená značka. Spojovací cesta je navíc osvětlená a ve večerních hodinách slouží jako sáňkařská dráha pro obveselení obecenstva, zájemce vyváží dolní lanovka na Selské vrchy.

Lanovka U Slona je dostupná přímo od parkoviště u areálu, velká odpojitelná čtyřsedačka je výš od parkoviště u točny, ale je v pohodě dostupná skibusem, který pendluje asi po 15min.

Provozovatelé areálu mají v plánu i udržování běžeckých tras, ovšem za vyhlídkou U laviček trasa momentálně prohrnutá nebyla, navíc s cedulí lavinového nebezpečí, stopy by měly směřovat i k Sedmi cestám (nebo Čtyřem rohům) a do Hynčic a Návrší, to však závisí na sněhových a povětrnostních podmínkách. Stav stop lze sledovat na stránkách SCR Jeseníky.

Celodenní permanetka je za 580,- Kč, jsou ale i několikahodinové, či půldenní, zajímavostí je týdenní permanentka (6 dní za 2.900,-), která by měla platit v Červené Vodě na Bukové hoře a v Koutech nad Desnou. To jsou samé klady, ovšem to že ve všední den je v každé části areálu otevřena jen jedna pokladna je poněkud na pováženou, při stání na lístek byla cca 0,5hod fronta (prý i 45min.)

Areál by se měl ještě rozšířit, vedle červené by měla přibýt jedna sjezdovka, na vrch Slamníku pak má být postaven vlek a další sjezdovka, čímžby se sjezd prodložil na víc než 2km a ještě je v plánu rozhledna...

Poslední aktualizace: 26.1.2012
Ski Sněžník - že by alpské středisko na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Ski Sněžník - že by alpské středisko

Stezka v oblacích - jedinečná atrakce, zlatý důl i jizva na tváři našich hor (Dolní Morava)
Hned na úvod tohoto Tipu na výlet je třeba upozornit případné zájemce, že…
Když počátkem loňského prosince byla otevřena nová atrakce nad…
Návštěvníci oblasti pod Králickým Sněžníkem si už od jara mohli…
Na úpatí hory Slamník v nadmořské výšce 1116 metrů vyrostla unikátní rozhledna. Dřevěná a kovová konstrukce vás…
Moderná lanová dráha Dolní Morava - Sněžník je súčasťou lyžiarského areálu…
Lunapark na Dolní Moravě má většinu atrakcí viditelných na povrch…
Stezka v oblacích se nachází v Dolní Moravě v blízkosti chaty Slaměnka u…
lyžařský areá se nachází pod Sviní Horou a začíná ve vesnici Velká Morava - v…
Pohodový a…
Musí to být? Asi taková myšlenka napadne celkem střízlivě uvažují…
Slamník - U Laviček
U Králík najdeme místo podobného jména V Lavičkách, zde jde ovšem…
Když už je na Dolní Moravě spuštěná nová velká lanovka s…
V tomto případě ani tak nejde o nový turistický cíl, ale o rozšíření atrakcí v tom již existujícím areálu. To, že se Dolní Morava stala vyhledávaným …
Dolní Morava a jej "Mamutíkův vodný park" je areál, ktorý je určený deťom.…
Co si budeme povídat, jak se svět zdokonaluje, co stačilo…
Další atrakcí, která je součástí sportovního a rekreačního areálu Ski Sněžník v Dolní Moravě je Lanové centrum. Není to lecjaký lanový park, ale…
Počas návštevy malej obce Dolní Morava, známeho lyžiarskeho centra a raja…
Dostat se z Hradce Králové do oblasti Králického Sněžníku…
Lokalita se nachází ve vesnici Dolní Morava u konečné autobusové zastávky severovýchodně od města Králíky. Vede zde modrá a žlutá…
Naši cestu jsme začali v Dolní Moravě, kam jsme dojeli autobusem. Odtud…