Vídeň zase trochu jinak

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Za kulturou

Do Vídně, s její neopakovatelnou atmosférou, kdy na vás z každého kroku a pohledu dýchá historie, můžete jezdit pořád. Vyjeli jsme autobusem ve čtvrtek v půl čtvrté ráno z Karviné. Nabrali jsme směr Brno-Mikulov-Vídeň. V Mikulově byla naše krátká povinná zastávka, poslední u nás. Po překročení rakouských hranic za malou chvíli projíždíme hezkým městečkem Poysdorf. I v tomto městečku by mohl člověk strávit celý den. Nachází se zde Městské vinařské muzeum, 1. mléčnicové muzeum, muzeum historických vozidel, mlým, zámek, ale i golfové hřiště. Začátkem září se pořádají vinařské slavnosti a v říjnu slavnosti burčáku. To už ale pokračujeme směr Vídeň.

Naše první zastávka byla v Schönbrunnu, od druhé poloviny 18. stol. letním sídle rodiny Habsburků. Palác a přilehlé zahrady jsou od r. 1996 zapsány na Seznamu památek světového dědictví UNESCO. Od Paradensplatzu procházím nádherně umělecky kovanou branou s dvěma obelisky na nádvoří. Na prohlídku je zde mnoho lákadel - samotný zámek s komnatami císařské rodiny, zámecký park s labyrintem (budován v l. 1698-1740), ZOO, Pouštní dům (budova se slunečními hodinami), Palmenhaus s rostlinami z pralesů celého světa, Gloriette (dnes je zde kavárna), odkud se můžete kochat nádherným výhledem na Vídeň. Já dnes mířím do Kaiserliche Wagenburg, což je muzeum vozového parku vídeňského císařského dvora. Po jeho prohlídce procházím zámeckým, nádherně upraveným parkem s mnoha vodotrysky, fontánami, sochami, sestříhanými stromy a upravenými květinovými záhony. Nachází se zde 44 soch a sousoší z 18.stol. Docházím až k Neptunově kašně z r. 1780, ale na Gloriette mě již nezbývá čas. V jednotlivých částech se platí vstupné, nebo si můžete koupit vstupenku na prohlídku zámku, ZOO, labyrintu dohromady.

Od Schönbrunnu odjíždíme k soše Marie Teresie, zde se loučíme se šoférem, který na nás bude čekat u Pratru. Z Náměstí Marie Teresie nabíráme směr Hofburg, který byl zimním palácem Habsburků. Já si zde dělám svůj program. Mezitím, co výprava po prohlídce nádvoří a antických vykopávek, pokračuje k chrámu sv. Štěpána a do císařské hrobky, zůstávám na Hofburgu. Tentokrát chci navštívit Kaiserliche Schatzkammer - císařskou klenotnici. Byla jsem tam asi před 10 lety, ale protože opakování je matka moudrosti, jdu se znovu podívat na tu nádheru. Po prohlídce jdu stejným směrem jako ostatní. Procházím Michalskou branou, kolem římských vykopávek, zajdu do kostela sv. Michala. Ulicí Am Graben - Na příkopech, s mnoha luxusními obchody, ke sv. Štěpánu. Mě ale cestou zajímají spíše památky, než výlohy obchodů, na jejichž zboží má peněženka nestačí. Krátce si prohlížím chrám sv. Štěpána zvenčí a vcházím již po několikáté i dovnitř. Pokaždé zde obdivuji něco jiného. To jsou již téměř dvě hodiny odpoledne a všichni máme zde sraz, odkud procházkou jdeme do zábavního parku Pratr.

Jdeme ulicemi rušného města a opět cestou rychle vcházím do dvou kostelů (jeden z nich je pravoslavný). Musím ale sledovat ostatní, aby mi neutekli a já se případně neztratila. Snad bych si nějak dala rady, ukazatele moc nevidím. Přecházíme řeku Dunaj, míjíme pomník největšího rakouského dramatika 19. stol. Johanna Nestroye a památník největšího rakouského admirála 19.stol. Wilhelma von Tegetthoffa. Pomník je dílem Carla Kundmanna z r. 1896. A to už vidíme velké ruské kolo v Pratru.

V Pratru máme čas tři hodiny. Procházím kolem různých atrakcí nejen pro děti, ale i pro nás dospělé. Odpočívám na lavičce a pozoruji jízdy na různých atrakcích. Jdu se svézt alespoň na menší (levnější) ruské sedačkové kolo, abych se mohla podívat na Vídeň shora. Za 3,5 eura je to jen pár kol (nejvíce 5). Velké ruské kolo stojí 9 eur. Pokud jde do Pratru česká rodina (2 dospělí a 2 děti), peněženka dostává pěkně zabrat. V Pratru je od 19.9. do 6.10. svátek piva. Jdu se tam nejen podívat, ale i ochutnat rakouské pivo, atmosféra výborná. Pak ještě nakouknu do dalšího stanu, tam se sice hraje populární hudba, ale zábava je slabší. Určitě vše začne až večer. Je 5 hod. odpoledne a my už musíme k autobusu. Z Karviné na výlet jsme vyjížděli s deštěm a po několika minutách jsme i z Vídně s deštěm odjížděli. Ale přes den bylo hezky, svítilo sluníčko, jen občas foukal vítr. Mohli jsme si zazpíval "sláva nazdar výletu, nezmokli jsme, už jsme tu!.

Ve Vídni je spousta restaurací, kavárniček a cukráren. Najíst se můžete i v Nord Sea. V Pratru v rámci slavností piva i kulinářské speciality.

Vídeň nikdy nezklame. Mě vždy fascinují památky. Moc se mi líbilo i v Pratru na slavnosti piva.

Schönbrunn zámek otevřen po celý rok od 8.30 do 17 do 17-18.30 dle ročního období. Další části, jako ZOO, skleník, kočáry, zahrady otevřeny od 9.00 do 16.00 - 19 hod. opět dle ročního období. Vyjímky jsou např. 27.10 - 3.11. nebo 24.12. a 1.1.

Vstupné zámek 30 - 40 min. Imperial Tour dospělí 11,50 eur

děti 6-18 let 8,50 eur

sleva (studenti) 10,50 eur

Grand Tour dospělí 14,50

děti 9,50

studenti 13,20

2 eura si připlatíte s průvodcem v němčině nebo angličtině. Pak jsou různě kombinované vstupenky a slevy s Vídeňskou kartou.

zahrada korunního prince dosp. 3, děti 2,20, sleva 2,50

Glorieta 3, 2,20 2,50

zahrada - bludiště 4,50 2,50 3,30

kočáry sleva důchodce 4,-

Hofburg Klenotnice otevřena kromě úterý 9 - 17.30

vstupné sleva pensisté 9 eur

dospělí 12 eur

celoroční vstupenka pro 7 muzeí na 365 dní stojí 34,- eur

Pro nás ceny opravdu vysoké, je třeba zjistit nejvýhodnější a to podle toho, kolikrát si člověk do Vídně za rok zajede a co vše chce vidět. V Den muzeí a 27.10. na státní svátek Rakouska jsou některé vstupy slevněné nebo dokonce zdarma, je ale třeba počítat s větším množstvím lidí.

Poslední aktualizace: 21.9.2013
Vídeň zase trochu jinak na mapě
Autor: daga.ti

Příspěvky z okolí Vídeň zase trochu jinak

Praktické informace - cestování do Rakouska 2023
Rakousko je oblíbeným cílem českých turistů.  Připravil…
Mezi jeden z nejpozoruhodnějších vídeňských chrámů patří bezesporu kostel…
I když je kalendářně již jaro, vrátím se k výletu do předvánoční Vídně. Z Karviné jsme autobusem vyj…
Albertina je jednou z mnoha galerií ve Vídni. Najdete ji v těsné blízkosti…
Ve Vídni jsme objevili jednu zajímavou stavbu, která se nachází na břehu…
Rakouská metropole nabízí pro každého atraktivní turistický cíl nebo akti…
Zámek Schönbrunn leží na jižním okraji Vídně. Jeli jsme z Jižní Moravy…
Vídeň je moje velmi oblíbené město. Zajímá mě i proto, že mám ráda historii a …
Stavba katedrály byla tehdy určitě složitá záležitost, z dnešního pohledu…
Tento kostel s Klášterem se nachází na náměstí Markt Neuer v…
Patří k nejstarším vídeňským kostelům a jeho založení je zahaleno rouškou tajemství. první zmínka o něm pochází z r. 1137. Byl několikrát …
Roku 1853 byl mladý císař František Josef I. zachráněn před atentátem. Jeho bratr arcivévoda Maxmilián, později mexický císař, dal…
Z nejstarší stavby kostela z 12. století se nezachovaly žádné památky. Nový kostel byl postaven po etapách a první z nich začala r. 1230. …
  Vánoční trh na náměstí Maria-Theresien-Platz  1.12.2012  Po zhlédnutí…
Vídeňský Ježíškův trh ,,Christkindlmarkt" na Rathausplatz  1.12.2012  Po…
Vydali jsme se do Vídně na vánoční trhy. Jeli jsme autobusem se…
Možná méně známou, ale o to pozoruhodnější, sakrální památkou hlavního…
Zkraťte si čekání na Vánoce a vydejte se vlakem Českých drah do V…
Výlet do Vídne jsem plánoval již velice dlouho, ale pořád se nějak…
Jednu z mnoha – a v tomto případě jistě neprávem tak trošku opomíjených – pozoruhodných turistických atrakcí hlavního města našich j…