Výlet k prameni Labe

Tipy na výlet Rodina s dětmi Do přírody Na hory

Vážení přátelé Turistiky a turistky, tentokrát si splníme další povinnost každého Čecha a sice návštěvu pramene řeky Labe. Základem, je dostat se do Špindlerova Mlýna.

Hlasová reportáž z výletu na rááádiu Impuls (3,44 MB),

pro poslechnutí klikněte >> zde <<

My, odtud vyjíždíme lanovkou na Medvědín a pak pokračujeme krásnou cestou, po "dřevěné" stezce k Šmídově vyhlídce, odkud je za dobrého počasí vidět Sněžka a Černá hora a potom po Masarykově silnici na Zlaté návrší. Cestou nahoru, vzpomínáme na vězně ,kteří ji dláždili a zároveň je litujeme. Nahoře na návrší si pravidelně vzpomeneme na film Synové hor, protože je zde nejen Vrbatova chata, ale i mohyla Vrbaty a Hanče. Pak odbočíme a jdeme směrem na Pančavský vodopád 140 m vysoký, který uvidíme ještě později zespodu.

Tip Turistika.cz: Pramen Labe, info, fotogalerie (4)

Po celou cestu , máme před sebou Labskou boudu /zatím/. Po hřebeni jdeme až k ní a pak do mírného kopečka k mezicíli pochodu, k prameni Labe. Zde, nás čeká turistický pramen, protože ten pravý je o trochu dál, ale zase se k němu nesmí. Smiřme se tedy s tímto. Na kamenné zídce, jsou znaky měst, kterými Labe protéká až do Severního moře. Po nezbytném fotografování a získání razítka /v létě/, se vrátíme k Labské boudě /dokud ještě stojí/ a máme dvě možnosti , jak se dostat do Špindlu. Buďto přes Davidovku, Petrovku a Medvědí boudu nebo Labským dolem, což je hezčí cesta. Kousek pod Labskou boudou, je Labský vodopád , který je 35 metrů vysoký.

Dále jdeme z kopce a musíme se dívat také pod nohy , protože po cestě teče spousta potůčků, tak abychom nesklouzli.Krásnou cestou Labským dolem ,dojdeme zpět do Špindlerova mlýna k lanovce na Medvědín. Tento výlet, je zhruba 16 km.Přeji krásné počasí a s tím související krásné výhledy.

ZDRÁVI DOŠLI TOMÁŠ LUBOVSKÝ

Poslední aktualizace: 28.1.2008
Výlet k prameni Labe na mapě