Za výhledy na Kitzsteinhorn

Tipy na výlet Pro zdatnější Vycházka - půldenní Na hory

Ranní pohled na Kitzsteinhorn a okolní velikány nám potvrzuje, že meteorogové se ve své předpovědi počasí tentokrát nemýlili. Je jasno, vítr nevane, alespoň ne dole v Kaprunu, odkud vyrážíme k dolní stanici lanovky. Výškový rozdíl mezi Kaprunem (786 m n.m.) a Kitzsteinhornem (3.203 m n.m.) je přes 2.400 m. A to už je skutečně pro zdatné. Nehledě na časovou náročnost. Nemáme ambice si potvrzovat svoji zdatnost, a tak kupujeme lístky až do horní stanice lanovky v nadmořské výšce 3.023 m. Dvakrát přesedáme s tím, že okolí obou mezistanic ve výškách 2.000 m a 2.446 m nad mořem prozkoumáme při zpáteční cestě.

I malý školák spočítá, že výškový rozdíl mezi horní stanicí lanovky a vrcholem Kitzsteinhornu je pouhých 180 m. Je pravdou, že Kitzsteinhorn je nejrychleji dosažitelnou třítisícovkou široko daleko. Podle ukazatele u stanice lanovky má výstup trvat 40 minut. Je to reálný čas. Nijak rychle se zpočátku postupovat nedalo, ocelová lana byla pod sněhem. Trasa stoupala v krátkých serpentinách. S výškou ubýval sníh, až po něm zůstaly jen stopy, výstup tím byl snazší. Poslední desítky metrů už nebyly tak příkré a byl vidět kříž na vrcholu. Ještě kousek a můžeme se těšit z toho, že jsme nahoře. Chvíli po nás dorazili na vrchol i dva Maďaři, se kterými si vyměňujeme dojmy z výstupů z předchozího dne.

Výhledy z vrcholu Kitzsteinhornu jsou fascinující. Možná byl výstup ve sněhu trochu náročnější a vyžadoval více opatrnosti, ale napadnuvší sníh oděl jinak tmavé vrcholy Vysokých Taur do bílé krásy (teď jsem to napsal skoro jako básníkSmile). Dva dny poté zapršelo a hory zase ztmavly.

Fantastický pohled z vrcholu je jihovýchodním až jižním směrem, kde se hned nad přehradní nádrží Stausee Mooserboden (2.036 m n.m.) tyčí Grosses Wiesbachhorn (3.564 m n.m.), Hinterer Bratschenkopf (3.401 m n.m.), Klockerin (3.425 m n.m.) a další třítisícovky. Severozápadním směrem pod námi vidíme ledovec, který bývá hlavně v zimním období cílem mnoha lyžařů. Od severozápadu po severovýchod (od Kitzbühelských Alp až po masiv Dachsteinu) vidíme další pohoří.

Bylo nádherně. Teplota přijatelné dva stupně pod nulou. Takřka bezvětří. Ani se nechtělo dolů. Sestoupili jsme tou samou cestou k horní stanici, odkud jsme se lanovkou dopravili do druhé mezistanice k Alpincentru.

Kitzsteinhorn je vrchol ve Vysokých Taurách jihozápadně od Kaprunu a Zell am See ve spolkové republice Salzbursko. Nepatří mezi nejvyšší třítisícovky v centrální části tohoto pohoří (nejvyšší je Grossglockner se svými 3.798 m n.m., je i nejvyšším vrcholem Rakouska).

První lanová dráha k ledovci pod Kitzsteinhornem byla postavená v roce 1965. Do 11. listopadu 2000 turisty vyvážela pozemní dráha. V tento den se však v tunelu odehrála ohromná tragédie, při které uhořelo 155 lidí. Dnes Dopravu zajišťuji kabinkové lanovky.

Občerstvení a stravování je možné ve všech stanicích lanovek nebo potom dole v Kaprunu.

Ubytováni jsme byli v rodinném penzionu Rieder v Kaprunu.

Nejvíce se nám líbily výhledy z vrcholu Kitzsteinhornu. Kdo se na vrchol nechystá, může si dojít z horní stanice lanovky tunelem na vyhlídkovou terasu, odkud jsou také překrásné výhledy. Ale ty z vrcholu jsou přeci jen onačejší, jak se říká mezi lingvisty.Smile

Trasa je až na vrchol jištěná ocelovými lany. Možná už od stanice lanovky. My jsme lana ve sněhu našli až po několika desítkách metrů.

Výstup si lze zakoupit s průvodcem. V ceně této služby je i obousměrné jízdné lanovkou. Průvodce není povinný jako například horský vůdce ve Vysokých Tatrách při výstupu na některé štíty. Pro toho, kdo není na horách poprvé, je však průvodce zbytečný.

Poslední aktualizace: 9.8.2011
Za výhledy na Kitzsteinhorn na mapě
Autor: dupis

Příspěvky z okolí Za výhledy na Kitzsteinhorn

Kitzsteinhorn 3203m , Hohe Tauern
Kitzsteinhorn 3203m Jen pro vysvětlení: úvodní titulek mi nabídl sám systém, tak jsem ho tak nechala. Vysoké Taury, obec Kaprun,…
Ubytujete-li se o dovolené v Kaprunu, v Zell am See nebo v blízkém okolí,…
Grosses Wiesbachhorn patří mezi vrcholy, jaké lze jen obtížně zvládnout za…
Pokud navšívíte Kaprun nebo Zell am See, rozhodně nevynechejte návštěvu…
Myšlenka postavit v kaprunském údolí přehrady vznikla v roce 1928. K realizaci došlo až v roce 1938. Byly stavěny dvě přehrady. Wasserboden /1672m/ s přehradní hrází vysokou 120…
Na konci kaprunského údolí stojí dvě přehrady. Na hořej…
Velice zajímavým zážitkem je návštěva přehradních nádrží na konci kaprunského údolí. Přehrada Mooserboden je v nadmořské výšce 2036m. Nabízí nejen nádherné výhledy do kouzelné…
Městečko Zell am See najdeme v Rakouských Alpách v pohoří Vysoké Taury a z…
Jeli jsme autem přes Dolní Dvořiště do Rakouska,dále přes Linz,Salcburk…
Při výstavbě vodních nádrží na konci kaprunského údolí bylo nutné vyřešit zajištění dopravy těžkého stavebního vybavení a materiálu. Největším problémem bylo překonání velice…
Rakousko: Ski resort Zell am See – Kaprun (03/2015) Ski resort Ze…
Rakousko - Jezero Stausee  Délka trasy: 377 km, celkový čas: 04:36 h (z…
Grosses Wiesbachhorn, čtvrtá nejvyšší hora Vysokých Taur, nepatří mezi silně navštěvované rakouské vrcholy. Měří 3564 m a normální…
11.11.2000 došlo k velkému požáru pozemní lanovky v Kap…
  V předchozích dvou  článcích o Rakousku  se popisovaly výlety,…
Sigmund-Thun Klamm je soutěska v kaprunském údolí. Soutěska je nejvíce 50…
Městečko Zell am See najdeme v Rakouských Alpách v pohoří Vysoké Taury a z…
Wildpark Ferleiten je umístěn v čarokrásném údolí s výhledem na vrcholky…
Široká, upravená vyhlídková cesta vede od Vyhlídky Kais…