Ze Žďáru nad Sázavou do Nového Města na Moravě

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Za kulturou Za sportem Do přírody

Jedeme do Žďáru nad Sázavou, v našem případě z Brna nejlépe rychlíkem, ten je tam jen za něco málo přes hodinku...

Jako obvykle nás čeká na začátku i na konci výletu zajímavé historické město se spoustou památek (ty jsou již popsány na jiných místech tohoto webu), naše trasa pak vede krásnou přírodou, kde si užijeme Vysočinu opravdu bohatou měrou se vším, co nabízí!

Nabídka občerstvení je bohatá už ve Žďáru, ale my si tentokrát počkáme až do cíle naší cesty, kde se zastavíme třeba v Cukrárně U Janovských na Vratislavově náměstí v Novém Městě n. M. Otevřeno je každý den a nabízejí příjemné posezení i pochutnáníSmile

Foto: Isolda11

Tentokrát snad opravdu není co vytknout, fantastická krajina, počasí i božský klid, nepotkali jsme ani jediného turistu (nejspíš ale proto, že byl všední den), opálili se, příjemně prošli a v závěru si skvěle pochutnaliSmile

Ze žďárského náměstí se vydáme po modré turistické značce směrem na Tři Studně. Je zde ale mylný údaj 10,5 km ke Ski Hotelu nad Novým Městem n. M., protože hned na následujícím rozcestí zjistíme, že nás čeká o 1,5 km víc. To je ale detail, i když KČT by se takhle mýlit asi nemělwink

Přes rozcestí (samotu) Plíčky ve výšce už cca 600 m. n. m. a ještě o něco výše položený Velký Les, kde potkáme žlutou značku taky ze Žďáru, dojdeme posléze do vesnice Lhotka.

Pak pokračujeme do nedalekých Jiříkovic, odkud už vystoupáme na Harusův kopec. Projdeme přímo kolem mohutného vysílače a sestoupíme ke sportovnímu areálu u zmiňovaného Ski Hotelu.

Foto: Isolda11

Odtud už půjdeme do Nového Města po místní, ale také dobře značené trase (červený trojúhelník). Vyjdeme po těchto posledních 3 kilometrech přímo na malebném a po všech stránkách dobře vybaveném Vratislavově náměstí.

Šťastnou cestu!Smile

Poslední aktualizace: 20.5.2011
Ze Žďáru nad Sázavou do Nového Města na Moravě na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Ze Žďáru nad Sázavou do Nového Města na Moravě

turistické rozcestí Velký les (rozc.)
Rozcestí modré a žluté značky v lesích u obce Lhotka. Cesta po modré ze…
Hrající funkční starý orchestrión v hospodě na Veselíčku, který vám paní…
V roce 2014 v Radňovicích na Novoměstsku vznikla podle vzoru jiných…
Křížová cesta, vybudovaná obcí Radňovice u Nového města na Moravě v roce…
Slavkovice, dnes jedna z místních částí Nového Města na Moravě, leží v kr…
Nejvyšší vrchol Křižanovské vrchoviny. Začleněn do CHKO Žďárské…
Radňovický okruh je kratší, 9km, ale sportovnější okruh pro běžce na…
Velký sportovní areál u Nového města na Moravě, pro běh na lyžích, biatlon…
Nové Město na Moravě leží v severní části…
Singltreky různé obtížnosti vznikly v roce 2014 u Nového města na Moravě v…
Vyšli jsme do noci. Pár metrů za chatou už byla úplná tma. Rozsvítili jsme baterky a vydali se do nitra tajuplného lesa. Já a moje dcera…
Kamenný pomník tvořený balvany doplněný dřevěným křížem se nachází v lese mezi SKI areálem a přírodním koupalištěm u Nového Města na…
Přírodní Koupaliště obklopené lesy se nachází cca 2km severně od centra…
Nové Město na Moravě leží na Jižní Moravě, jihozápadním směrem od města Olomouc. Město se rozkládá pod východními vrcholky…
Mezi řadou pamětihodností Nového Města na Moravě, které se nachází v kraj…
Betonová socha Michala Olšiaka. Tentokrát je to hejkal Pepino. Bizarní socha postavy z místních hájů na Třech studních u penzionu…
Původní bazén ve Žďáře nad Sázavou, přestavěný v r. 2012 na relaxační…
Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře představuje vyvrcholení…
Jdeme pěšky ze Žďáru nad Sázavou na Zelenou Horu, podívat se na poutní…
V březnu 2016 jsme si s kamarádkou zopakovaly výlet do Žďárských …
Abych se přiznal, lednové oznámení o cíli srpnového „učitelského zájezdu“ nadmíru potěšilo. Za těch asi 13 sezón, co s touhle skupinou jezdí…
Na náměstí Republiky stojí Barokní morový sloup z roku 1706 od Jakuba Steinhubla, sochaře usazeného ve městě. Jeho prací je i sloup…
Poutní kostel Sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře.
Podzimní víkend láká k výletům a tak jsme se vypravili…
Žďár nad Sázavou leží na pomyslné hranici mezi Čechami a Moravou, jižním …
Po loňské vynucené pauze jsme se letos na konci července opět vypravili na…
Moučkův dům nedaleko kostela sv. Prokopa ve Žďáře nad Sázavou…
Tento barokní most přes Stržský potok byl postaven za opata Bern…
Nachází se na severním okraji města Žďár nad Sázavou. Od nádraží …
Sázava vytéká jako malá říčka z rybníka Velké Dářko, který se nachází sev…