Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Indie

Cesta do Gokarny (Karnátaka, Indie)

31. prosince 2010

Takze jsem vzal sleeper Bus, coz byl muj druhy v zivote vubec - jsou to autobusy s lehatky na spani - a ten prvni jsem vzal pred tremi roky s Hamsou z Udupi do Bangalore - jeli jsme celou noc a dlouho do odpoledne a bylo to velice odrikave ponevadz jsme prejizdeli karnatakam Hory a byla to sama zatacka a spatny silnice a vubec se nedalo spat. Nicmene ted mi slibuji klidnou, dobrou a rovnou cestu a jelikoz usetrim za hotel a tak vlak by byl komplikovany a ne o moc levnejsi jedu s Paolo Travels - busem plnym zapadnich turistu - z Hampi do Gokarna - ca 400 km za 550 rupis. Vyjizdime v 18.30 z Hospetu - 10 km od Hampi - v autobusu je rusno a ja lezim uprostred na takove matracove posteli v kolektivu zapadnich travellers a je sranda. V pravo vedle me je manzelsky par mladych novozelandanu, takovi slusnejsi, kteri prerusili praci a karieru, aby si dali rok cestovani nejen po Indii. Vpravo je trochu mladsi a divocejsi parecek - izraelskeho Armina a nemecke Lizy z Mnichova - kteri se potkali na treku v nepalu a od te doby cestuji spolu - maji se radi, hodne se smeji a oba maji sebou spanelske kytary. Armin me vysvetluje, ze vsichni kluci v Israeli musi na tri roky na vojnu a je to fakt vopruz, takze jak to maj za sebou - vetsina z nich vyrazi uzivat cestovani a Indie je blizko, levna a dobrodruzna - skytajic jak mnoho mist na jejich parties a pozitky v ruznych turist centrech - tak take klid svatych mist ci krasu prirody.Miri do Goa na velke hudebni parties na nocnich plazich - plno drog a etno hudby - ktere tam koncem roku poradaji etno computer music neo hippies z celeho sveta. Vlevo nade mnou jsou dve ponekud starsi damy ze Skotska - asi meho veku - vypadajic ponekud vychlastane - ale jsou v pohode tak nejak hledaj duchovno po tech davkach skotske a drog a tak s nimi mluvil chvili o skotskem mori, majacich, Glasgow, fotbale, skotske a nakonec joze, automasazich a Krisnovi.
Vpravo nade mnou je dalsi mlady par z Izraele a kousek v predu starsi ruska dama se svym mladsim indickym ale westernizovanym pritelem a nakonec nejpovedenejsi parecek - dvou krasnych junkies - lidi na okraji - dobrovolnych vydedencu, kolem 28-32 let -  oba dlouhe stmelene vlasy, nausnice, tetovani, alternativni sperky a obleceni - Ona prekrasna Grazilla ze Spanelska z jihu par kilometru od maroka - On - dobre staveny Stefano - s kouzlem a dobrem v ocich byt s neduverivym postojem - talian z Janova - a tak se seznamuji a mluvime ca o pulnoci protoze Indicti soferi zastavili na svuj nocni obed a vsichni vysli ven, pokuruji, piji a nebo si taky davaji pulnocni obed v motorestu u cesty. I v tuto dobu je kolem busu spousta indickych deti a zebraj a zkousej a nemluvi anglicky ale ja vim jak na ne tak je zacnu chytat pod krk a vyslovuji ruzna jmena demonu z Ramajany jako Ravana, Indrajit, Kumbakarna a jako ze to jsou oni a je to sranda a bavim tak i me spolujezdce a pak najednou cello indove startuji a my znovu usiname a spi se dobre a ve 4.00 nas zbudi a uz jsme tam - je to ale fofr - rozespali se vysoukame - prebrat si sve bagly - ktere byly vzadu v kargu a nejak se oplachnout a na malou a uz jsou tady tri mikrobusy a posouvame se dal k plazim Gokarny jeste 10 km a uz jsme tam porad tma jak v pytli a jsou tam riksaci a maji ted hody - 30 zapadaku potrebuji na ruzna mista - ruzne plaze, hotely  a resorty - no jo ale kam pojedu ja - vzdyt ja nic o te Gokarne nevim :)
V roji dohadovani cen cekam na nejaky signal - nakonec mam dve moznosti se pridat - v jedne rikse jsou dva mladi fgrancouzi a rikaj at jedu s nimi ze jedou na Kudle beach ze to je nejlepsi plaz pro alternativni relax a pak je tam ta ruska s kterou mluvim rusky a ti jedou jen na mistni plaz asi 3 km - chvili vaham nakonec jedu s ruskou - ponevadz zacnu od lokalni plaze primo u svateho mestecka Gokarny a navic oni tu uz byli - tak to tak citim a taky ze jo - jdeme po plazi asi km a pak je t6am nejaky resort takovy tabor se zdenyma a rakosovymi chatkami a velkou restauraci uprostred - a ze jako tady ale je 5 rano a tma a vsichni spi - ale ten ocean ze sumi a ty vlny jsou velky a moc pekny to je bo mesic je velkej velkej a vsechno ozaruje a je to mysticky a ja chvili chantuji ale pak prece jen roztahuji spacak a uleham a spim a kdyz se zbudim prede mnou chodi nejaka indka a smeje se - je 7.00 ruska s indem uz tu nejsou - nekam zmizli v mezidobi - ja si dam masaz nohou vylezu ze spacaku skocim na zachod a uz mluvim s pani mamou a maji jen jednu takovou malou rakos chatku za 100 rs na den - neni to nejhorsi tak rikam ze jo ale jen na jeden den a pak se rozhodnu az se porozhlednu okolo a ona ze ne ze je sezona a indove maji holidays a prijizdi novi kazdy den a ze bud na tyden nebo at si najdu neco jineho ze tam dal je mnoho ubytovani ze urcite najdu a tak jo nechavam si u nich batoh a jdu dal - prvni probuzeny resort se jmenuje Shiva Garden - Sivova zahrada - a posilaji me dovnitr a tam je nejaky dedek a ukazuji mi rakos chatku za 100 ale neni tam elektrina - ale on ze muzu varit vedel u neho a tak ja ze jo a jdu si zpet pro batoh protoze celkove misto je to pekny a ne tak daleko od mesta a je to garden takova mala umela dzungle s chatickama a chysema tu tam je to fajn a jak se vracim s batohem najednou je tam kouzelna babka a ukazuje me mnohem lepsi bydleni zdeny i s elektrikou a ze taky za kilco a to se mi tedy hodne libi ze by Sivova milost - tak si placneme a uz jsem roztazeny v malem cistem pokojiku maleho domku s tremi pokojy jeden vedle druheho - sprcha venku spolecna - zachody taky na druhe strane - studna s pitnou vodoy a vretenem s nadobou jak za starych dobrych casu co vic bych si mohl prat.
 A jak jeste tehoz dne zjistim ze Siva, ktery je hlavni osobou tohoto svateho mista rozdava kazdy den ve svem hlavnim chramu zdarma posvecene jidlo vsem poutnikum - nemam pochyb o tom ze se zdrzim na tomto miste pres klidne svatky vanocni a mozna az do Noveho roku a taky ze jo, protoze jsem sem prijel 23.12. a dnes je 31.12., takze vam vsem preji vse nej do Noveho roku od arabskeho more a Sivovi velke prizne.
Good luck.
vaisnavanam yatah Sambhuh
Om namo Sivaja
Gokarna ksetra ki jay!

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.