Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět

Karlovy Vary 2002 na kole

Opava - Praha

30.července 2002

Dnes začínala má poslední dlouhá vícedenní trasa v tomto roce. Vstanu už v 4.40h. Pojím a v 5:30h vyrážím po 11-ce směr začátek této trasy – tedy Praha. Opavu opouštím na 305.kilometru. Ještě je šero, ale už ve Vlaštovičkách začíná kapat. Pak ale přestane a jedu dál. Ve Velkých Heralticích je dokonce mokro. Ale dál už je sucho. Projedu kolem Horního Benešova a lesem mířím na Bruntál, kam po 13km přes Milotice nad Opavou dojíždím. Je něco kolem 7:30h. Dále pak stoupám na Václavov a Malou Štáhli do Rýmařova. Zde jsem v 8:00h. Nakoupím si v Janovicích a lesem stoupám nahoru do okresu Šumperk a kolem motorestu „Skřítek“. Dále pak sjíždím přes Sobotín dolů do Petrova nad Desnou a pak i do města Šumperk. To je něco. Tu je něco po 10h. Ze Šumperka přejedu kopeček do Bludova a s mírným větrem do protívky jedu přes Klášterec a Olšany. Zde kupuju pití a dále stoupám přes Bušín do Bukovic. Po vjetí do okresu Ústí nad Orlicí je tu uzavírka, bo v Červené Vodě dělají cestu. Jedu však dál. Projedu Červenou Vodu a stoupám po 8 serpentinách na Suchý vrch – Červenovodské sedlo. Je to nekonečné, ale dá se. Nad hlavou mi ale letá hejno much! Když však ale sjíždím dolů – muchy sou v tahu. Po sjetí do města Jablonné nad Orlicí je 12hod. Nakoupím si nějaké jídlo a pak stoupám z údolí a přes kopečky pak jedu přes obce Bredůvka a Šedivec. Kolem pumpy pak sjíždím do města Žamberk. Musím najít obchod, kde bych si kupil lžičku, kterou sem nechal jak cip doma! Ale nic tu není. Jedu dál s větrem do Helvíkovic a po vyšlapání kopce sem v okrese Rychnov nad Kněžnou a v Královehradeckém kraji. Sjedu do Vamberka a zde si v železářství kupuju tu ležku a pokračuju. Za Vamberkem si v městě Doudleby nad Orlicí (na konci) kupuju v bufetu klobás a zapíjím do Holbou. Pak pokračuju přes Kostelec nad Orlicí a Častolovice. Tu je všude plno žlutých aut – firma Šmidberský. Přes Čestice dojedu lesem k Týništi nad Orlicí. Ještě zbývá Lípa nad Orlicí a vjíždím do okresu Hradec Králové. Kolem Třebechovic pod Orebem a Nepasic jedu do Blešna. Zde si v obchodě kupuju chleba a pití. Poté pokračuju do Hradce Králové. Je přesně 15hod. Po okruhu projedu městem a na rozcestí se dávám vlevo po 11-ce a E67-ce směr Praha. Jede se s větrem v zádech a tak to fičí. Minu Lhotu pod Libčany a Roudnici. Když projíždím kolem těžby písku u Roudnice, zastavím, vykupu se a pak je dobře. Je teplá voda. Ala pak musím spěchat, bo je dost hodin a mám v nohách zatím 230km. V obci Obědovice si dám v motorestu bůček a pokračuju dál. Za chvilu jsem v Novém Městě a v Chlumci nad Cidlinou. Za ním pak lesem do Lovčic a tu hledám obchod, abych si kupil pití. Ale nic. Jedu dál. Vjíždím do kraje Střední Čechy a okresu Nymburk. V obci Dlouhopolsko taky nic není. Tak stoupám přes kopec Oškobrh dolů do obce Odřepsy. Zde si na pumpě kupuju konečně pití, trubičky a nanuk. Po odpočinku valím dál. Za rozcestím s 32-kou se dávám po staré cestě č.611 do Poděbrad. pak za městem dojedu k rozcestí s 38-kou. Odtud je to nová trasa. Projedu Kostelní Lhotu. Taky už mám v nohách 280km. Budu se snažit o rekord. Za chvíli jsem v Sadské. Zde překonávám dosavadní rekord 285km. Kolem motorestu Kersko dojíždím do Velenky. Zde je otvorený obchod. Nakupuju tedy pití a pokračuju dál. Překonávám nový rekord 300km!. Konečně. Ještě nalézt místo k přenocování. Projedu obec Starý Vestec a vjíždím do okresu Praha-východ. Až zde na rozcestí s 245-kou jedu vpravo směr Císařská Kuchyně. Ženou se černé mraky, ale kde zůstat? Přes pole jdu k posedu. Je sice otevřený, ale malý. Jdu tedy dál k lesu. Tu na kraji lesa u potoka „Výmola“ zůstanu. Začíná hřmět a blýskat se. Rychle postavím stan a vybaluju se. Začíná pršet. Rychle vlezu do stanu a čekám. Tak tak sem to přikryl! Začíná tu ale téct. Utírám to ručníkem. Namočil se mi však walkman – a nehraje! Sakra! Pak to přejde a tak se můžu venku dovybalit a přikrýt kolo. To už je šero. Ve stanu tedy zalézám do spacáku a uléhám. Tak sem do té Prahy dojel – (těsně k ní)! Super.

Data dne 30.7.2002:

TRP: 310,16km

AVS: 26,59km/h

STP: 11:39:55h

MAX: 59,2km/h

DST: 37652km

Praha – Karlovy Vary

31.července 2002

Vstanu v 5:47h, už tak pozdě. Píšu deník a jím. Pak si balím věci. Když všecko sbalím, vyrážím. Taky mě čeká cesta přes celé obilné pole. Nohy podrásané a v kole zapletené klasy a na pláštích bláto. Na cestě si to musím očistit – i pláště a butky taktéž! To už je ale 7hod. Kurva! Vyrážím – tentokrát bez hudby, bo walkman v noci zmókl a tak něide. Po 611-ce vyrážím směr Praha. Za chvilu jsme v obci Nehvizdy. Za ní fotím dálnici D11 z mostu „8km - Jirny“. Pak ještě pár km a jsem v okrese Praha-město. Po 1km se už ocitnu v hlavním městě PRAHA! Konečně jsem s mým kolem zavítal i do našeho hlavného mesta- (Tu se musí fachčit, že sú všeci černí...!!!). Přes Horní Počernice sjíždím k rozcestí se silnicí č.10. Pak projíždím Černý Most a Hloubětín v koloně do centra mestá. Pak přes Vysočany a Libeň sjedu ku Vltave. Ulicí „U českých loděnic“ a „Povltavská“ jedu přes Most Barikádníků a pak po Argentinské jedu do Holešovic. Poté pokračuju přes „Železničářů“ a „Bubenská“ jedu na „Veletržní“ a na křižovatce u Parkhotelu. Tu si v obchodě kupuju pohledy a jídlo a pití. Pak v parčíku u Parkhotelu si dám pauzu a jím a kolem proudí lidi a auta – jak cip! Potom stoupám ku Letné. Po kostkách jedu kolkolem štadiónu AC Sparta Praha a pak odbočuju po „Pelléově“ a dále po ulici „ČS. armády“ na Vítězné náměstí a po okruhu vjíždím na Evropskou a som v Dejvicáh. Suckýh. Po 7-ce mířím na CV. Když se dostanu ku letisku Ruzyně, vjedu jak břut na R1-ku a sjíždím dolů k mestské části Ruzyně a pak sjíždím na cestu č.6 a E48. Po ní už mířím směr Karlovy Vary (po mojemu: Varlovy Kary). Za chvilu sem v obci Hostivice a v okrese Praha-západ. Další obec je Jeneč. Jedu dál. Za tímto okresem je další okres a tím je Kladno. Na přejezdu stojím ako kokot než prejde vlakovec! Pak ještě kousek a začíná R6-ka! Jedu tedy na ní, bo není kam jet! Pýtám se i chlopa z ředitelství silnic a dálnic, kerý tu čpie v autě. Ale on mi kydne, že mám jet dál......to je chuj! Jedu tedy dál a nejebe mě totok! Přes kopecz jedu kolem odbočky na Velkou Dobrou. Tutok sjíždím a po 606-ce jedu dál. U odbočky na Družec odbočím a u samotného baráku pod stromem si přetáčím v kabeli film ve foťáku. Pak po 606-ce pokračuju. Je však hodin jak nasratých. Z Prahy sem vyjel po 10hod. Přes Doksy dojedu do KAMENNých ŽEHROVic. Minu odbočku na Žilinu a po přejetí R6-ky jsem v obci Nové Strašecí. Zde si kupuju pití a sjedu ke končící R6-ce a vjedu na ní. A po normální 6-ce a E48 lesem po pokračuju dolů do Řevničova. Zde odbočím a zase po 6-ce pokračuju a prudce klesám do obce Krušovice. Zde čpie u cesty ten pivovár.... Já ale jedu dál – jebu....lidí jak najebatých. V dáli sou černé mraky. A dalších 10km není nic... V obci Krupá tedy hledám místo kde zůstanu. Mraky se blíží a já nevím kaj ísť. Nakonec tu ostávám na nádraží. A venku čekám bouřku. Projedou dva vláčiky. Ale stále nic. Je totiž bezvetrie a mraky sa nehýbú. Pak už chcu jet – ale začne hřmět – a tak zase čekám. V dálce ale vidím trochu modro a tak v 14.15h vyrážím. Stoupám nahoru, ale začne být mokrá cesta a kamióny mě obstřikujú! Kokotkovia. Ještě k tomu začne kapat a pak i mrholit. V obci Hořesedly si opět sednu do bus budky a čekám až déšť poleví. Potom si obleču šustku a jedu dál. Přes kopeček dojedu do Hořoviček a zde si v obchodě kupuju chleba a jídlo. Pojím a pokračuju dál. Stoupám nahoru k rozcestí s cestou č.27. Za ní začíná Severočeský kraj a okres Louny. Další nový okres! Sjedu dolů do obce Petrohrad a tu zas čekám – bo pršie. Pak zase hore a kolem obce Ležky dojedu do města či obce Lubenec. Za ním je tu zase stoupání nahoru kolem Libkovic. Až konečně u Bošova začíná okres Karlovy Vary a kraj KV – západní čechy. Sjedu dolů a pak kolem Verušiček stoupám opět hore. Tu stojím na pumpě. Po kávě pokračuju dál. Je 16:10h a tak si kupuju i pití – na večer. Pomalu se blížím ku Karlovým Varám....Po 6km jsem v obci Bochov. Ten objedu po obchvatu a stoupám nahoru a potom co zase sjedu dolů, je tu odbočka na lom. Je pozdě, a tak chcu jít do lomu přenocovat. Ale nic tu není – tak to seru. Místo toho je pod cestou opuštěných několik baráků. To je obec Horní Tašovice. Jdu tedy tam přes mostek. Okna vybité a tak lezu do jedněch dveří. A vzadu v místnosti je kus rovného nového betonu. A tak tam idu i s kolem. A budu v suchu-sem totiž docela mokrý z tej cesty. Je 18.07h. Donesu tu ještě zezadu paletu, ať mě nechladie ten betón. Později tam ven přijde akýsi chlop.....a počne kosit trávu! No do piče. Ale sem ticho a ten cip ani netuší, že tu má takého nocležníka......Dobře mu tak. Pak si zehřiju gulásch a dávím. Studuju mapu a začíná se šeřit. Je 20:30h a tak si lehám do spacího pytláku a posluchám Rádio FM Plus. Večer to vypnu a usínám. Tak dobrou noc – ať zítra neprší!

Data dne 31.7.2002:

TRP: 163,09km

AVS: 22,52km/h

STP: 7:14:27h

MAX: 67,1km/h

DST: 37815km

KV – Praha – Kutná Hora

1.srpna 2002

Další měsíc začal tak, že jsem vtanul až v 6:04h. Sbalím se a jdu na cestu. V 69:31h vyrážím. Přejedu 2 kopce a kolem Žalmanova a NovéVísky sjíždím dolů do města Karlovy Vary. Je mlha a lesy se topí v cárách mlhy. Po dojetí dolů do města přejedu řeku Ohře a pokračuju do centra. Zde si v obchodě v Tuhnicích kupím pečivo, pití a pojím. Na dolním nádraží si koupím noviny a pošlu pohledy a mířím zpět. V lesíh je mlha jak cip, ale přece stoupám lesem vzhůru. Za chvilu jsem nahoře a nad mlhou je modrá obloha. Jsem rád a valím co nejrychleji zpět....Minu místo, kde jsem spil a kolem Bochova pokračuju stoupáním k rozcestí s 205-kou. Tu byli včera stopaři. Potom přes menší kopčeky kolem obce Verušičky a kolem pumpy na hranici okresu. Vjedu do Ústeckého kraje a okresu Louny. Teď furt klesám do obce Lubenec. Za ní vyjedu menší kopeček a kolem obce Ležky a kolem parkoviště klesám zas dolů do Petrohradu. Za ní stoupám lesem k rozcestí s cestou č.27 a tím vjíždím zároveň do středních čech a okresu Rakovník. Na pumpě si tu dám kafejo a kecám s chlopem kerý tu čpie. Pak jedu do Hořoviček a dále pak po zvlněné rakovnické pahorkatině do obce Hořesedly. Potom co vyjedu nahoru, fotím krajinu. A sjíždím do obce Krupá, kde sem včera čekal. Na chodníku vidím teho železničáře, co tam byl včera. On mě taky poznal. Jedu přes kopec do Krušovic. A dále je prudký kopec do Řevničova. Tu si v obchodě u autobazaru kupím pití a pivo Krušovice. Sednu si ven a piju – je horkotak to má být. Pak pokračuju lesem a dojedu k Novému Strašecí. Teď pokračuju po R6-ce – jebu totok. Sjíždím kolem Stochova dál a mířím k Tuchlovicím. V dálce pak ale vidím mraky a tak spěchám kolem Velké Dobré a přes kopec jedu na konec R6-ky. Pak projíždím Pavlov a už je tu černo a fuká. Spadlo pár kapek, ale jedu dál do okresu Praha západ. V obci Jeneč si už ale zajdu do podjezdu -. tu je restaurace. Já tu studuju mapu a noviny. Pak valí jak z konve – enem prietrž. Sem tu dost dluho, bo to nepolevuje. Pak ale vyrážím. Zase ale kape. Hlavně jsou ale mokré cesty a auta stříkají. Těsně před Prahou začne valit a tak u rybníka musím čekat v bus budce než to poleví. Uvažuju že pojedu vlakem, ale pak vyrážím. Všude kaluže jak cip. Zase kape. Hned je tu buračka - a kusek dál další. Musím to přes bahno objet. A už zas valí a stříká to všude. Po 6-ce sjíždím dolů na Letnou a tu už neprší. je tu i sucho. Kolem Výstaviště sjedu do Holešovic a mířím směr HK. V Libni zase prší. Čekám na pumpě a uvažuju či jet vlakem či ne. Pak ale stejně jedu. Nakupím si jídlo na večer a jedu přes Hloubětín, kde odbočím do Kyjí a přes Dolní Počernice jedu po 12-ce směr Kolín. Sice zase prší, ale přesto vyjíždím pomalu z Prahy. Za Újezdem nad Lesy jedu do okresu Praha východ. Je tu město Úvaly a za ním hned okres Kolín. Neprší moc a cesty jsou suché. Uháním tedy dál po rovině ať dojedu co nejdál. V Českém Brodu ale musím na pumpě čekat, bo zase prší jak cap. Poté jedu kolem Přistoupimi dál přes menší kopčeky (nic moc). Postupně se blížím k městu Kolín. Těsně před ním vjedu na 38-ku. Cestu č.12 jsem tedy celou projel. Pak už jsem ve městě Kolín. Ten projedu a dávám se po 38.ce směr HB, JI, BM a ZN. Vjíždím do okresu Kutná Hora. Hledám místo na noc, ale nic. U Kaňku jdu do objektu RD ale je tu jen budka a v ní někdo. Jedu tedy dál. Minu město Kutná Hora a tu zůstávám pod mostem u zahrádek – pod cestou č.38. Tu u řeky Vrchlice sem. Vybalím se a sleduju mapy. Jím a poslouchám rádio. Jdu i na jabka ze zahrádky. Pak už se ale šeří. Jsme v suchu – ve spacáku. Super. Tak dobrou noc.

Data dne 1.8.2002:

TRP: 236,49km

AVS: 26,11km/h

STP: 9:03:23h

MAX: 60,7km/h

DST: 38052km

Kutná Hora – Chrudim - Pardubice

2.srpna 2002

Probudím se v 5:37h. Balím si věci, jím a píšu. Voda v řece klesla. Věci si dám do kola a vyrážím. Vyjdu kolem zahrádek na cestu a jedu. Po chvilce ale zase začíná mrholit! Přes Církvice mířím na Havlíčkův Brod. Po 9km jsem ve městě Čáslav. Objíždím jej ale po objezdu a vjíždím na cestu č.17. Začíná pršet čím dál víc. Kurva fix. K tomu je to ještě cesta z kostek – normálně mimo obec mezi poli. Když furt dost prší, zůstávám v obci Horní Bučice v budce. Celá cesta je rozkopaná a kolem jezdí Tatry s asfaltem. Jsem tu dost dlouho. Pak i v dešti pokračuju. Minu dělníky a přes Vrdy mířím k Železným Horám. Přes Podhořany – již v okrese Chrudim a Východních Čechách – stoupám serpentinou přes Železné Hory. zase ale vjedu do okresu Pardubice a lesem jedu dál. Pořád prší. Přes Bukovinu a Stojice jedu do okresu Chrudim a do Heřmanova Městce. ZA ním dál do Bylan a do města Chrudim. Tu se rozhoduju, že dál nepojedu a zajedu akorát nahoru do Pardubic na vlak. Protože v tom dešti se to nedá! Jedu tedy směr HK a PU. Na pumpě si dám kafe a po 37-ce pokračuju. Po 9km jsem v Pardubicích. Přes centrum jedu n a nádraží. Dám kolo do úschovny a kupuju lístek a sundávám brašny. S něma jdu do centra do obchodu. Kupím jídlo a pití na cestu. Pak jdu zase na nádraží a čekám na vlak. V 12:21h je tu a jedu vlakem IC 123 Praha – Košice. Venku opět čpí jak prase. Jsem rád, že jsem se tak rozhodl. Přes Českou Třebovou, Mohelnici a Olomouc. tu už je pěkně, ale přes Ostravou se zase zatáhne. V Ostravě přestoupím na vlak do Opavy a jedu do Opavy. Tady si beru kolo a jedu domů. A mám to za sebou, sice závěr cesty moc nevyšel, ale objel jsem co jsem chtěl. Tak čest práci....

Data dne 2.8.2002:

AVS: 25,17km/h

STP: 30:35:31h

MAX: 67,1km/h

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.