Letní putování po Šumavě

Na letní putování po šumavě,jsem se vydal se svou dcerou Ádou.Trvalo 7 dní od 22.8.2009 do 29.8.2009 a jako základnu,ze které jsme každý den vyráželi,jsme si vybrali Roubenku " U berušky" ve Zdíkově nedaleko Vimperka/www.uberusky.wz.cz/.

22.8.Den příjezdu-ubytovali jsme se v luxusní roubence ve Zdíkově a vyrazili na obhlídku nejbližšího okolí a našli krásnou kapličku,jezírko u Lazu a hlavně krásný les,kde je absolutní klid.

23.8.Cesta Na rozhlednu Javorník a zpět 22 km

Vyrazili jsme po čtz z náměstí a šli směr Stachy,kde jsme zhlédli hřiby,které tu rostou na náměstí a pokračovali dál do Úbyslavy,kde jsme změnili barvu na žtz,která nás dovedla přes obec Javorník,kolem krásné rotundy až na vrchol,kde stojí krásná zděná rozhledna.po výstupu a rozhledu do kraje,jme se vrátili do obce,kde stojí socha Karla Klostermana a také dobrá hospoda Baťovna.cestou přes Úbislav a Stachy,jsme se vrátili zpět do naší základny "U berušky",kde večer proběhlo grilování a koupání v bazénu u chaty.

24.8. Zdíkov- Nicov-Popelná-Obří hrad-Churáňov-Zdíkov

U berušky
U berušky  •  Foto: správce

Ze Zdíkova,jsme se autobusem přesunuli do Nicova,kde jsme navštívili místní hřbitov,kde je krásný kostel a pak už po mtz,později po čtz,šli na Popelnou.Odtud je hrozný stoupák na Obří hrad,ale stojí to zato.Obří hrad,bylo Keltské hradiště a dnes jsou tu náznaky předhradí,valy,kamenné moře a také krásná skalní brána.Tu budete asi chvíli hledat.I my hledali,ale vyplatilo se .Z Obřího hradu,jsme šli až k odbočce značky z krpálu,ale nešli jsme po ní ,ale dál rovně.Tady už se musí použít mapa a po 2 km,jsme došli k čtz u,která vede z Popelné,kolem říčky Losenice.po této značce,jsme došli k autobusu do Churáńova a autobusem do Zdíkova.

25.8. Zdíkov-Vimperk-Boubín-Boubínský prale-Zátoň-Vimperk-Zdíkov

Ráno,jsme jeli autobusem do Vimperka a od autobusového nádraží po čtz, směr Pravětín a hora Boubínkde je krásná dřevěná rozhledna.Odtud je krásný výhled do kraje.Další cesta vedla po ztz dolů z kopce,kolem Loveckého zámečku a kolem Boubínského pralesa do Zátoně,kde je vlaková stanice.Vlakem do Vimperka a autobusem zpět do Zdíkova.

26.8 Volný den-návštěva zámku a muzea Vimperk

Autobusem jsme se přesunuli do Vimperka a po velmi dobrém značení,jsme došli k zámku.Ten působí smutně,ale je z venku.Při výkladu jsme se dozvěděli,že zámek se bude od října 2010 rekonstruovat a z jeho části bude hotel a z části muzeum a zámecká expozice.Ještě nedávno byli v zámku byty a po vystěhování,začal průzkum a byl objeven velký sál a krásné dřevěné stropy,které byly zakryty rákosem.Rekonstrukce bude trvat dlouhých 6 let.

U berušky
U berušky  •  Foto: správce

27.8.-Dnes jsme se autem přesunuli do jiného koutu Šumavy- Hor Matky Boží,kde je krásná expozice a velmi zajímavá Křížová cesta.Dále,jsme se po silnici pěšky přesunuli do 2 km vzdálených Velhartic a navštívili místní zámkohrad.Po návratu zpět Do Hor Matky Boží,jsme se autem vrátili do Zdíkova.

28.8.-Šumavské slatě-opět autem a pěšky

Jako první jsme navštívili Jezerní slať u Horské Kvildy,jako druhou Cikánskou slať u Modravy a jako poslední Chalupskou slať u Svinné Lady.Všechny slatě se nám velmi líbili,ale každá má své kouzlo.U Chalupské slatě,je největší rašeliništní jezírko.Odpoledne jsme se vrátili zpět na základnu " U berušky".

29.8.Den poslední-cestou domů do Prahy,jsme si udělali malou zajížďku do Lenory.Zde je Obecní pec a konalo se poslední veřejné pečení.To je velký zážitek,protože jsme viděli od pletení housek a válení chleba a česnekových placek až po upečení a také ochutnávku.Nemohli jsme si odpustit ani návštěvu místního krytého mostu přes Vltavu,tzv Rechle:Pak už jen infocentrum a bylo po dovolené.

Poslední aktualizace: 12.9.2009
Letní putování po Šumavě na mapě