Lindau – město na Bodamském jezeře.

K poznání ostrovního města Lindau nás přivedla náhoda. Doba naší cesty na jih, i přes dobré německé dálnice, se díky silnému provozu a mnoha omezením dostala nad 10 hodin a přicházela únava. Řešením bylo najít kemp a přenocovat. Rozhodli jsme se, že zastavíme v některém z kempů u Bodamského jezera. Je jich tam hodně a tak to bylo bez problému. Po nezbytných formalitách jsme si našli místo a postavili stan. Do večera chybělo ještě několik hodin a tak jsme šli k jezeru. Pohled na nedaleké město Lindau byl nádherný, a tak rozhodnutí prožít zbytek dne jeho návštěvou bylo dílem okamžiku. Již cesta od kempu do města byla plná zajímavostí. Kolem je mnoho sportovních zařízení, koupališť ale i menších, velmi pěkných budov. Do města jsme přešli po mostě, který je se železnicí jediným spojením s pevninou. Již první kroky městem ukázaly, že jde o město výjimečné. Spousta uliček, z nichž velká část je pěší zónou, je plná obchodů, kaváren a hospůdek. Nechybí McDonalds a i zde je hodně navštěvován, především mládeží. Dominantou města je Kostel Sv. Štěpána. Ve městě objevujeme několik hezkých kašen. Budova zdejšího divadla byla zřejmě dříve kostelem. Hezká budova je i starý celní úřad, ale vše překonává stará malovaná radnice. Samostatnou kapitolou je přístav. Jeho maják a obrovská socha lva jsou jistě nejčastěji fotografovanými objekty ve městě. Navíc maják bude asi jediným v celém Bavorsku. Nikdo jistě nepřehlédne městské hradby a ty nejhezčí pohledy na město nebo jezero jsou z pobřežní promenády. V městském parku jsou vysázeny i vzácnější druhy dřevin a celý obraz dokresluje hradba nedalekých alpských velikánů. Sluší se dodat pár slov o jezeře, do něhož ústí řeka Rýn. Říká se, že i při velikosti této řeky by trvalo naplnění jezera celých pět let a to řekou přitéká ročně 5 milliard kubíků vody. A že jezero není žádný drobeček dokazují čísla. Plocha je 538 km čtverečních, délka 68 km a šířka 14 km. Hloubka jezera je 252 m. O pobřeží se dělí Německo, Švýcarsko a Rakousko. Města okolo jezera spojuje pravidelná lodní Doprava. Zřejmě ponesu dříví do lesa, ale nezmínit se o vysoké úrovni německých kempů by bylo prohřeškem. Ochota personálu je samozřejmostí a přijatelné jsou i ceny za pobyt.