Masada - únor 09

Předposlední den svého pobytu v Izraeli jsem navštívil pevnost Masadu, která se nachází na vrcholu skalního útesu u Mrtvého moře. Masada je jedna z nejvýznamnějších památek Izraele. Je zapsaná i v seznamu světového dědictví památek UNESCO. Autobusem od hotelu Tsell Harim v Ein Bokek cesta trvala asi 15 minut. V pokladně jsem si koupil lístek na vstup a cestu lanovkou zpět dolů. Cestu nahoru jsem byl rozhodnut absolvovat pěšky Hadí stezkou. Převýšení asi 400m jsem překonal za 3/4 hodiny. Nahoře je plocha 600x300m. Pevnost samozřejmě už zde nestojí. Jsou zde jen její zbytky, které byly upraveny jako muzeum. U jednotlivých budov, respektive jejich zbytků, jsou tabulky s jejich názvem v angličtině a hebrejštině a stručný popis k jakému sloužily účelu.Je zde Severní palác, synagoga, Západní palác, jižní cisterny na vodu, aj.. Trvalo mi více než hodinu než jsem to celé prošel. Na východní straně je pěkný výhled na vysychající Mrtvé moře, na západní straně na Judskou poušť. Poslední lanovka dolů odjížděla v 16h. Autobus zpět měl odjíždět v 17h. Bohužel ještě v 17:30h zde nebyl. Byl jsem nervózní. Byl jsem oblečen pouze v tričku a šortkách. Již byla tma, a výrazně klesla teplota a navíc v noci v 1h jsem odjížděl na letiště Ben Gurion v Tel Avivu. Nakonec přijel asi s 40min. zpožděním. V Izraeli nic mimořádného. Cestující třeba řeknou řidiči, že si chtějí zakouřit a on na nejbližší zastávce zastaví a vyhlásí 10-15 min přestávku. Z autobusu jsem vystoupil u hotelu Tsell Harim v Ein Bokek a šel jsem se chystat k odjezdu domů.