Mořská perla na břehu Rudého moře

Dámská jízda - květen 1998

Do Izraele se vstupuje přes letiště Ben Gurion v Tel Avivu. Vzhledem k tomu, že jsme použily služeb izraelské letecké společnosti EL AL, na letišti ve Vídni jsme se podrobily důkladnému výslechu izraelské bezpečnostní služby. Takovou prověrku jsem nikdy nezažila - trvala tři hodiny. Po příletu do Tel Avivu a po dvou hodinách, strávených v tranzitní hale pozorováním zajímavých typů židovského obyvatelstva zdejší země, jsme po menším zpoždění pokračovaly vnitrostátní linkou do Eilatu.

Hotel Sport je moderní několikapatrová budova, vybavená pěkným pokoji. U vchodu do každého pokoje je židovská „mezuza“ pro štěstí ubytovaných, tj. kovová trubička, která obsahuje vzácný pergamen. „Mezuza“ by se měla nacházet na každém židovském domě, aby jej neopustily příznivé síly. Z Eilatu je možno vidět jordánské město Akaba.

Lázeňské město Eilat

leží na severním pobřeží Rudého moře a je sevřeno ze Západu Egyptem (pohořím Sinai) a z Východu Jordánskem. Má třicet tisíc obyvatel a jezdí se sem kvůli koupání. Z Rudého moře patří Izraeli jenom kousek severovýchodního pobřeží, tzv. Eilatský záliv. Zbytek náleží Jordánsku a Egyptu. Rudé moře je známo svou chladnější vodou mezi 22 - 26° C a vzácnými korálovými útesy, které jsou střediskem zájmu nejen amatérů a turistů, ale i vědeckých expedic z mnoha zemí.

Izrael je jednou z nejstarších zemí světa, kde se zrodila tři velká světová náboženství - křesťanství, judaismus a islám. Je zde mnoho atraktivních míst, spojených s dějinami lidské civilizace.

Město Eilat má svou bohatou historii. Tady se kdysi sešel král Šalamoun s královnou ze Sáby (toto dobrodružství tvoří začátek genealogie etiopského císařského rodu). V Eilatu bojovali křižáci i Turci. Izraeli patří od roku 1949.

Nejdražší hotely (King Solomon Palace, Dan, Holiday Inn, Lagoona) leží na pobřeží laguny Royal Beach.

Snídaně i večeře, které se podávaly v hotelové restaurace byly vždycky „košer“. To znamená, že ke snídani se podávalo mléko, vejce, zelenina, ovoce, chléb i americké tousty, ale v žádném případě ne maso. O šunce jsme si mohli nechat jenom zdát. Vynikající maso skopové, kuřecí, krůtí a samozřejmě velký výběr ryb byl až k večeři.

Hebrejské slovo „košer“ znamená čistý, dovolený. Židovský řád pro stravování požaduje striktní oddělení masa a mléka při přípravě jídel. Mezi spotřebou masa a mléka by měl být časových odstup minimálně šest hodin. Košer restaurace a ortodoxně náboženskéé rodiny mají proto dvě kuchyně, oddělené hrnce, oddělené nádobí a oddělené příbory pro masitá a mléčná jídla. Marně jsme hledali v naší košer restauraci maso se smetanovou omáčkou. I pít kávu s mlékem po masitém obědě je „nečisté“.

Výstavný byl hotel Dan, postavený ve stylu „vody a pouště“. V doprovodu paní Ireny jsme si jej šli protekčně prohlédnout. Hotelová hala má na stropě nebe s hvězdami. Výtahem nebo schodištěm je možno dostat se do dalšího patra, kde jsou v obrovských teráriích přes tři patra leguáni, opice uprostřed tropické vegetace. Sedačky jsou ve tvaru květin. Prostě ideální prostor pro snoby. Hotel si obzvlášť oblíbil Fidelis Schlée. Jak správně paní Irena podotkla, jeho paní matka se na jeho jméně pěkně vydováděla. Pláže byly čisté, ovšem nejvíce udržovaná byla u hotelu Dan, kde jsem se také vyskytovala nejvíce.

Bylo relativně chladno, slunce mělo sice slušnou intenzitu, ale vál chladný vítr a koupání vyžadovalo jistou dávku odvahy. Chodila jsem plavat pravidelně, nejpříjemnější koupání bylo večer před odletem.

Poslední aktualizace: 25.11.2009
Mořská perla na břehu Rudého moře na mapě
Autor: siki1948

Příspěvky z okolí Mořská perla na břehu Rudého moře

Letiště Elat / Eilat
Letiště Eilat (ETH) spadá pod město Elat, kter…
  Před koncem svého pobytu v Izraeli v neděli 1.února 2009 jsem se rozhodl…
„Kde jsme to vlastně přistáli?“ Eilat a letiště, to je téma na delší…
Láska kvete všude, i v izraelském městě Eilat na jednom ze zajímavých…
Když jsme odlétali do Izraele a obdobně při našem návratu, jsme nejča…
Jeden Bůh, tři náboženství a tři dny volna. Izrael, svatá země, kde mají…
Arabové i Židé, mladí či starší. Různí lidé se různě chovají, i když se na…
Do které země se podívám nejdřív? V Izraeli si takovou otázku můžete…
Letiště v městě Aqaba AQJ leží ve státě Jordánsko. Nese název King Hussein…
Letiště Aqaba (AQJ) spadá pod město Aqaba , kt…