Loading...
Do roku 1943 vedl přes kalkatskou řeku Hooghly, část větvící se Gangy, pouze pontoon most, který se musel neustále zvedat, aby pod ním mohly proplouvat lodě. Převládaly obavy, že větší most spilíři by mohl ovlivnit proud řeky a způsobit usazování naplavenin. Tento problém byl vyřešen stavbou mostu konzolové konstrukce, jenž vdélce 450 m překlenul řeku bez jediného pilíře.
Howrah Bridge, vbengálštině zvaný Rabindra Setu, je podobný slavnému Harbour Bridge vSydney, ale o dopravním ruchu indické stavby může Sydney jen snít. Stéměř 70 000 vozidly, které most denně přejedou je Howrah nejrušnějším mostem světa. Vjeho osmi pruzích se předhánějí žluté taxíky, přecpané autobusy, těžké náklaďáky, buvolí či koňské povozy a cyklisté na vratkých kolech. Jen rikšům je přejezd zapovězen. Ktomu se po postraních chodníčcích tlačí nesčetní chodci, někdy i se svými zvířaty. Vranní a odpolední špičce se provoz často zastaví a přeprava na druhou stranu se může protáhnout až na 40 minut. Cestující spěchající na nedaleké vlakové nádraží pak vystupují ze stojících autobusů a snaží se prodrat se kcíli pěšky, čímž dále přispívají kneskutečnému zmatku. Vletních měsících se délka mostu horkem protáhne o 2,5 cm.